وزیر دادگستری با تاکید بر ضرورت مبارزه قاطع و بی امان و بدون شتابزدگی با پدیده قاچاق گفت: قاچاق آثار زیانبار بر اقتصاد، تولید و اشتغال کشور دارد و مبارزه با آن مورد اتفاق نظر همگان است.

 وزیر دادگستری بر مبارزه بی امان و بدون شتابزدگی با پدیده قاچاق تاکید کرد

به گزارش قدس آنلاین، سید علیرضا آوایی در مراسم پایانی کارگاه آموزشی پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالای دخانی در مشهد افزود: توسعه سامانه ها در مبارزه با قاچاق می تواند موثر واقع شود و باید بخش عمده کار را در این زمینه متمرکز کنیم.

وی اظهار داشت: فلسفه وجودی نظام جمهوری اسلامی، ترویج اخلاق، انصاف، عدالت، پرهیز از شتابزدگی و رعایت حقوق انسانهاست که این موارد باید دغدغه کارگزاران نظام باشد و همه باید در برنامه ریزی، رویکرد و تصمیم گیری ها به این شاخصه ها توجه داشته باشیم.

وی گفت: برای آرای صادر شده در دادگاه های دادگستری و شعب تجدید نظر می توان تقاضای اعاده نمود ولی در تعزیرات، هر رای صادر شده قطعی و غیرقابل تجدید نظر است لذا اگر در این آرا دقت کافی نشده و دفاعیات به خوبی شنیده نشود و انصاف رعایت نگردد، ظلم شده است.

وزیر دادگستری افزود: در تلاش هستیم راهی باز کنیم تا چنانچه در آرای تعزیرات حکومتی بی عدالتی صورت گرفت، راه بازگشت وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: در صدور آرای قضایی و تعزیراتی باید نهایت دقت و رعایت انصاف را داشت زیرا آرای ناعادلانه مغایر با اهداف نظام بوده و چالش آفرین است.

وی با بیان اینکه تواضع، دیانت، حق طلبی، انصاف و انسانیت در هر پست و مقامی ضروری و شکر نعمت است گفت: مسئولان باید بدانند از روی رفتار آنان، نظام مورد قضاوت قرار می گیرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.