رئیس مرکز تعلیمات و تحقیقات حفاظت فنی و بهداشت کار کشورگفت: در سال رونق تولید باید به ارتقائ شاخص های تولید ازجمله آموزش در محیط کار توجه ویژه ای صورت بگیرد.

حوادث ناشی از کار حدود۱۸هزار میلیارد تومان هزینه در بردارد /آمار بیماری های شغلی در کشور ۶برابر حوادث ناشی از کار است

امیر عباس پرکنی ، رئیس مرکز تعلیمات و تحقیقات حفاظت فنی و بهداشت کار کشور در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: بر اساس شاخص های بین المللی ، هزینه های مستقیم و غیر مستقیم ناشی از حوادث در محیط کار معادل ۴درصد تولید ناخالص ملی کشورها است.

وی تصریح کرد: از این رو، هزینه حوادث ناشی از کار در کشور ما بر اساس این شاخص رقمی در حدود۱۸هزار میلیارد تومان است که این موضوع حساسیت توجه به آموزش های مرتبط با محیط کار را بیشتر از گذشته الزامی می کند.

پرکنی با اشاره به اینکه مرگ ناشی از حوادث در محیط کار،دومین عامل مرگ و میر در کشور بعد از تصادفات است،  ادامه داد: انتظار می رود که با سوق دادن درصد ناچیزی از این رقم، در بخش آموزش و در بخش تست تجهیزات حفاظت فنی، هزینه های سرسام اور ناشی از حوادث محیط کار و بیماری های شغلی که آمار آن شش برابر آمار حوادث محیط کار است کاهش داده شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته آموزش ۲۵هزار کارگر ساختمانی محقق شده است ،افزود: انتظار ما این است که امسال آموزش های کارگری افزایش چشمگیری داشته باشند و تقویت مشاوران حفاظت فنی،تشکیل انجمن ها ، تشکلات و کانون های استانی باعث هم افزایی امور در این زمینه شود.

پرکنی افزود: اصلاح آیین نامه مشاوران   حفاظت فنی در چارچوب تخصص گرایی  به طور جدی دنبال می شود و در دستور کار شورای عالی حفاظت کشور که به عنوان متولی مصوبات دستورالعمل های حوزه ایمنی کشور در وزارت کار و رفاه اجتماعی است قرار گرفته است  که انتظار می رود در ماه های اینده با تصویب این ایین نامه گام بزرگی در بحث تست تجهیزات ایمنی دستگاه ها برداشته شود که متاسفانه باعث بروز مخاطرات شغلی عمده ای در کارگاه های کشور می شوند.

وی با اشاره به اینکه در بحث اموزش کارگران بخش معدن دغدغه ویژه ای داریم، بیان داشت: براساس مطالعات بازده آنچه در قالب آموزش به کارگران ارائه می شود به صورت چهار برابر و در قالب ارزش افزوده بازگشت خواهد داشت و باید تلاش شود در سال رونق تولید، شاخص های مرتبط با حوزه تولید و نیروی انسانی که مهترین سرمایه در این زمینه می باشد ارتقائ داده شود و حمایت همه جانبه از کار و تولید در جامعه صورت بگیرد.

انتهای پیام/      

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.