زنجان-رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت:برخی از چاقوها که مورد استفاده در امر آشپزی نیست ،باید در حوزه قانون گذاری جدی گرفته شود.

 استفاده از سلاح سرد در۸۲ درصد نزاع‌ها در زنجان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین:حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان در نشست خبری از کشف ۶۳  انحراف  در دستگاهها ی اداری استان  خبرداد و گفت:در خصوص برخورد با فساد در دستگاه‌ها، عزم جدی وجود دارد و  به محض اتمام پرونده اسامی دستگاه‌های خاطی  اعلام خواهد شد.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه اساس حکومت از مردم تشکیل شده است، گفت: دلخوری مردم یک تهدید است. گفت:رسانه نباید خبری منتشر کنند که به اعتماد عمومی مردم آسیب بزند.

افزایش ۹ درصدی پرونده های دادگستری

 رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه تاکنون ۲ هزار و ۲۲۹ ملاقات مردمی در استان انجام شده است، گفت: ۲۲ هزار و ۱۲۳ پرونده در یک سال گذشته رسیدگی شده است.

  وی گفت: این آمار با احتساب پرونده‌های شعب سرپرستی و اظهار نظر در مقایسه با سال قبل ۹ درصد افزایش یافته است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه استان۱۴۰ قاضی فعال دارد، گفت: در محکومیت‌های کیفری بیشترین آمار مربوط به شلاق و جزای نقدی است و مجازات حبس، ۲۱ درصد احکام محکومیت ها را تشکیل می‌دهد.

وی ابرازداشت: ۴۸ هزار و ۷۵۸ پرونده در شوراهای حل اختلاف رسیدگی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی ۱۰ جرم اول استان زنجان را خشونت‌های کلامی، سرقت، خشونت‌های رفتاری، تصادفات رانندگی، تهدید، تخریب، رانندگی بدون گواهینامه، مواد مخدر ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه امسال چهار قتل در استان اتفاق افتاده است گفت: تامین خواسته، مطالبه وجه چک، طلاق و تمکین از اهم پرونده‌های حقوقی در استان است.

رسیدگی به پرونده های مسن

وی با بیان اینکه ۱۱ دفتر خدمات قضایی در استان زنجان فعال است،درخواست ابلاغ الکترونیک و اطلاع طرفین پرونده ازفرایند رسیدگی وحفظ حریم شخصی را از مزایای این طرح بیان کرد.

صادقی نیارکی با تاکید بر رسیدگی به پرونده‌های مسن گفت: بیش از ۱۱ هزار پرونده مسن در استان داشتیم که در حال حاضر ۱۶ درصد کاهش یافت.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه میانگین کلی رسیدگی به پرونده‌ها به جز اجرای احکام ۶۲ روز است اظهارداشت:مجازات‌های جایگزین حبس  موضوع مهمی است که طی ماههای اخیر در استان جدی گرفته شده است.

نیارکی افزود: در نیمه دوم سال قبل ۴۳ مورد حبس جایگزین‌ها و از ابتدای  امسال نیز این ۱۹ مورد استفاده شده است.

ایجاد اشتغال برای معتادین پاک شده

وی با اشاره به اینکه استان زنجان ازوجود معتادان متجاهر پاک شده است، گفت: برای ۱۲۸ نفر از معتادان ایجاد اشتغال شده است.

وی از کاهش ورودی پرونده‌های طلاق خبر داد و گفت: طی سال  قبل پرونده‌های ورودی ۲۴ درصد کاهش یافته است.

اسامی دستگاههایی که مرتکب فساد شدند اعلام می شود

صادقی نیارکی با بیان اینکه در خصوص برخورد با فساد در دستگاه‌ها ۶۳ انحراف‌ کشف شده است و عزم جدی در برخورد با فساد داریم، گفت: به محض اتمام پرونده اسامی دستگاه‌ها اعلام خواهد شد.

دراجرای قانون تعارف نداریم

رئیس دستگاه قضا در پاسخ به خبرنگار ما در خصوص میزان استفاده از سلاح سرد در ضرب و جرح و خشونتها  گفت: در ۸۲ درصد از نزاع‌ها از سلاح سرد استفاده می‌شودو برخی از سلاح‌ها که مورد استفاده در امور آشپزی نیست، باید در حوزه قانون گذاری جدی گرفته شود.

این مسئول تاکید کرد:حمل و نگهداری آلت هایی چون( قمه ، خنجر و چاقو) جرم است و باید برای حمل و ساخت آن تدبیر شود.

 وی تاکید کرد: در اجرای قانون تعارف نداریم وباید بلافاصله با مجرمین برخوردصورت گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.