معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: حدود ۷ میلیون مترمربع آسفالت خراب در سطح شهر مشهد داریم.

وجود ۷ میلیون مترمربع آسفالت خراب در مشهد/افزایش دو برابری اعتبار آسفالت در سال جاری
به گزارش قدس آنلاین، خلیل‌الله کاظمی در آغاز عملیات آسفالت و به‌سازی سه میلیون و ۶۰۰ هزار  مترمربع از معابر سطح شهر مشهد و افتتاح راست‌گرد فدک با بیان اینکه «با دستور شهردار مشهد بررسی آسفالت‌های سطح شهر انجام شد» اظهارکرد: کمیته‌ای برای این موضوع تشکیل و شاخص‌هایی در این کمیته مشخص شد. افراد این کمیته به مناطق سطح شهر رفتند و براساس این شاخص‌ها وضعیت معابر را چک کردند.  
 وی ادامه داد: شناسنامه آسفالت معابر در سال گذشته تهیه شد  و بر اساس آن مشخص شد چه مناطقی از معابر آسفالت شده است. طبق تحقیقات انجام شده سه میلیون ۶۰۰ هزار مترمربع یعنی حدود ۷ میلیون متر مربع آسفالت خراب در سطح شهر داریم.  
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد با اشاره به اینکه «بعد از بررسی‌ها، معابری که قرار شد آسفالت شوند، تصویب شد»،  خاطرنشان کرد: از سه میلیون ۶۰۰ هزار مترمربع آسفالت خراب، ۳۰۰ هزار مترمربع آسفالت معابر خاکی است و بالغ بر ۴۵ درصد آسفالتی که انجام می‌شود، در نقاط محروم سطح شهر است.  
افزایش دو برابری اعتبار آسفالت در سال جاری
کاظمی عنوان کرد: اعتباری که امسال برای آسفالت سطح شهر اختصاص یافته، حدود ۲۲۰ میلیاردتومان است. سال گذشته این اعتبار حدود ۱۲۰ میلیارد تومان بود. اعتبار امسال دوبرابر سال گذشته است.  
وی افزود: از ۲۲۰ میلیاردتومان اعتبار مصوب حدود ۸۰ میلیاردتومان آن برای لکه‌گیری‌ها، تثبیت بستر و کارهای جزئی اختصاص داده شده. این کار در کنار پروژه روکش آسفالت است. همچنین از ۱۴۴ میلیارد تومان باقی‌مانده، ۷۵ درصد را برای خرید آسفالت و ۲۵ درصد را برای اجرا اختصاص دادیم.  
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد افزود: تاکید ما این بوده که به تولیدات داخل استان علی الخصوص شهر مشهد برای تامین قیر، آسفالت و توان بخش خصوصی، نگاه داشته باشیم.  
وی عنوان کرد: دوستان ما در حوزه فنی و در یکی از محلات در حال اجرای طرح تیرلایه هستند که بازخورد آن تا دوهفته دیگر اعلام می‌شود.  با این روش ضخامت آسفالت کمتر می‌شود اما همان کیفیت را دارد. با این روش امکان آسفالت بیشتر در سطح شهر فراهم می‌شود. شرکت‌های داخلی آسفالت‌های پلیمری را با همان قیمت آسفالت‌های معمولی به ما ‌می‌دهند که ما در بعضی از معابر حساس از آن استفاده کنیم.
کاظمی یادآور شد: امروز هشت گروه آسفالت در هشت نقطه سطح شهر مشغول فعالیت خواهند شد. از چهار روز پیش این کار شروع شده اما عملیات اساسی آن از امروز آغاز می‌شود.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.