شبکه توزیع کالاهای اساسی خراسان رضوی از هفته آینده با همکاری اتاق‌های اصناف هوشمند می‌شود.

هوشمند شدن شبکه توزیع کالاهای اساسی در خراسان رضوی
به گزارش قدس آنلاین، راضیه علیرضایی  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در نشست با خبرنگاران افزود: سهمیه بندی کالا و توزیع کالابرگ الکترونیکی مطرح نیست و هوشمند سازی شبکه توزیع راهی برای عبور از شیوه سنتی و توزیع کالا به صورت هوشمند است.

وی افزود: در این روش شبکه توزیع به صورت هوشمند در اختیار اتاق اصناف قرار می‌گیرد تا ضمن رعایت عدالت توزیعی، ترتیبی اتخاذ کند که همه مردم از این کالاها بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی اولین استانی است که در این زمینه پیشقدم شده است گفت: فرآیند این کار در دست بررسی است و در حال هماهنگی با تهران هستیم که اتاق اصناف بتواند هوشمند سازی شبکه و توزیع کالاهای اساسی را از این طریق آغاز کند.

گسترش شبکه توزیع کالاهای اساسی در خراسان رضوی

علی غفوری مقدم معاون توسعه امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی هم در این نشست گفت: از ابتدای سال گذشته با مسائلی نظیر کمبود کالا و تغییرات قیمت آن مواجه بودیم که در این راستا تامین و کنترل قیمت کالاهای اساسی مانند مواد پروتئینی، گوشت قرمز، گوشت مرغ، شکر، لاستیک، برنج و حبوبات در دستور کار کارگروه تنظیم بازار استان قرار گرفت.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون ۳۱ هزار تن شکر در حوزه صنف و صنعت، پنج هزار تن شکر در حوزه خانوار استان توزیع شد که منجر به کاهش قیمت و رسیدن آن به میانگین هر کیلو ۴۰ تا ۴۵ هزار ریال گردید.

معاون توسعه امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار داشت: بخشی از شکر طرح تنظیم بازار به واحدهای قندساز داده شده است تا قند تنظیم بازار تولید شود که عرضه این قند قیمت آن را در سطح بازار ۴۰ درصد کاهش داد.

غفوری مقدم گفت: در این مدت بیش از چهار هزار تن گوشت منجمد مرغ از محل طرح تنظیم بازار توزیع شد که با تدابیر انجام گرفته برای توزیع گوشت مرغ گرم نیز میانگین قیمت آن در بازار به هر کیلو ۱۰۰ هزار ریال رسیده و از میانگین آن در کشور کمتر است.

وی افزود: در حوزه گوشت قرمز تاکنون سه هزار و ۳۰۰ تن انواع گوشت قرمز، شامل گوشت منجمد گوساله، گوشت منجمد گوسفند، گوشت گرم گوساله و گوشت گرم گوسفند از منابع داخلی و وارداتی در استان تامین و توزیع شده که باعث متعادل شدن قیمت آن در بازار شده است.

معاون توسعه امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی توزیع ۶ هزار تن انواع برنج با قیمت مصوب طرح تنظیم بازار و توزیع ۷۲ هزار و ۹۵۰ حلقه لاستیک سنگین در اندازه‌های مختلف از طریق شبکه حمل و نقل درون شهری و برون شهری را از دیگر اقدامات کارگروه تنظیم بازار استان برشمرد.

وی گفت: تلاش بسیار صورت گرفته که شبکه توزیع کالاهای اساسی در استان گسترش یابد و در این راستا هر هفته عمده کالاهای اساسی در بازارهای شهرداری به قیمت مصوب توزیع می‌شود.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.