البرز - فرماندار نظرآباد با اعلام اینکه رتبه اول کشوربا تولید ۱۳ تن و ۵۷۰ کیلوگرم گندم در هکتاررا در کشور کسب کرده ایم، گفت:۴ درصد شیر کشور در نظرآباد تولید می شود و از این حیث جایگاه نخست کشور را در میان شهرهای مختلف داریم.

۴ درصد شیر کشور در نظرآباد تولید می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا فلاح نژاد صبح امروز پنج شنبه در مراسم کلنگ زنی شهرک گلخانه ای (سپهر) در شهرستان نظرآباد با اشاره به اینکه ۲۱ هزار و ۵۴۰ هکتار زمین قابل کشت در شهرستان نظرآباد وجود دارد، گفت: ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تن انواع تولیدات گندم و جو در این شهرستان ‌کشت می شود.

وی افزود: شهرستان نظرآباد به زراعت بیشر از باغبانی شهرت دارد ‌چراکه یکهزار و ۸۴۷ هکتارکشت انواع میوه در نظرآباد است که از آن ۳۶ هزار و ۳۵۴ تن میوه برداشت می شود.

فرماندار شهرستان نظرآباد با بیان اینکه۱۶۱ هزار تن تولید انواع محصولات دامی شهرستان نظرآباد است،   گفت: ۵ هزار تن تولید قارچ در این شهرستان داریم.

وی با اعلام اینکه کسب رتبه اول در تولید ۱۳ تن و ۵۷۰ کیلوگرم گندم در هکتاررا در کشور داریم، افزود: در صنعت دامداری نیز با اصلاح نژاد پیشرفت خوبی در تولید شیر داشته ایم.

فلاح نژاد خاطرنشان کرد:  رتبه اول گندم در کشور در شهرستان نظرآباد  طی چند سال متوالی را کسب کرده ایم.

این مسئول با اعلام اینکه رتبه اول تولید شیر در البرز به نظرآباد اختصاص دارد، ‌افزود: ازمیان ۴۳۴ شهرستان رتبه اول تولید شیر کشور را داریم و ۴ درصد شیر کشور در نظرآباد تامین می شود.

فرماندار شهرستان نظرآباد تصریح کرد: این شهرستان رتبه ملی انتخاب زن کارآفرین نمونه، تولیدکنندگان نمونه در زمینه پیاز و نهال کار و همچنین بیمه گذاران نمونه را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: اولین گلخانه مدرن گل ارکیده و گلخانه رز و کشت بافت به روش هوشمند در تولید توت فرنگی از دیگر موفقیت های این شهرستان است.

فلاح نژاد به تولید ۷۰ درصد زعفران استان البرز اشاره کرد و گفت:  کسب رتبه نخست استانی در تولید کلزا، قارچ و گیاهان دارویی و توت  فرنگی و دارا بودن اولین شهرک گلخانه ای در البرز از زمره این موفقیت های استانی است.

وی اضافه کرد :با ‌پیگیری های استانداری البرزتعداد ۷۹ گلخانه شهرستان نظرآباد به ۹۵ واحد ارتقا یافته است.

فرماندار شهرستان نظرآباد با بیان اینکه نظرآباد تولید کننده نخست گندم در البرز را دارد، افزود:امکان اینکه آرد سهمیه دولتی  را بتوانیم به نانواهای شهرستان بفروشیم نداریم و امید است از طریق پدافندغیرعامل بتوانیم به این امتیاز دست یابیم.

این مسئول در ادامه گفت:نظرآباد اولین شهرستانی است که  پروژه گازرسانی به ۱۳۱ واحد کشاورزی و دامپروری را انجام داده است.

فلاح نژاد در پایان گفت: در زمینه بیابان زدایی و مبارزه با بیماری های دامی به خوبی در استان البرز پیشرفت کرده ایم همچنین شهرک گلخانه ای چوپان آباد ۵۰ هکتار وسعت دارد و برای ساخت آن ۸۳۹ میلیارد ریال اعتبار با ایجاد ۷۰۰ شغل پیش بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.