ریاست بیمارستان رضوی گفت: اگر مادران ۴ تا ۶ ماه منحصرا کودکانشان را با شیر خود تغذیه کنند سالیانه یک میلیون نوزاد از مرگ نجات پیدا می‌کنند.

برگزاری کنفرانس تغذیه با شیر مادر در بیمارستان رضوی
به گزارش قدس آنلاین، دکتر سعیدی ریاست بیمارستان رضوی کنفرانس تغذیه با شیر مادر گفت: هنگام تولد نوزاد، ۹۸ درصد مادران در ایران شیر دهی را شروع می‌کنند و این میزان در ۳ ماهگی به ۵۸ درصد ودر ۶ ماهگی به ۵۵ درصد کاهش می یابد که این موضوع خوب نیست.

وی افزود: اگر مادران ۴ تا ۶ ماه کودکانشان را منحصرا با شیر خود تغذیه کنند سالیانه یک میلیون نوزاد از مرگ نجات پیدا می‌کنند.

دکتر سعیدی گفت: باتوجه به اینکه قند موجود در شیر مادر ۲ برابر بیشتر از شیرهای دیگر است و رشدکامل مغز نوزاد به میزان زیادی به قند نیاز دارد بنابراین تغذیه نوزاد با شیر مادر در دوران شیر دهی بسیار مهم است.

ریاست بیمارستان رضوی تصریح کرد: بهترین موقع برای شیر دهی هنگام شب است و این عمل باید ۳ نوبت انجام شود. استرس، نگرانی، و عدم اعتماد بنفس باعث کاهش شیر مادر می شود و از طرف دیگر نوازش، عشق ورزیدن به نوزاد و حمایت اطرافیان از مادر باعث افزایش شیر مادر می شود.

شیر مادر بهترین تغذیه برای نوزادان نارس

دکتر محمودی فوق تخصص نوزادان و ریاست انایسیو بیمارستان قائم مشهد گفت: هدف اصلی برای برای نوزادان نارس رساندن آنها به رشد طبیعی است که باید در رحم مادر می رسیدند و این امر با شیر مادر و گاهی با اضافه کردن مکمل به شیر مادر امکان پذیر است.


وی افزود: اکثر نوزادان نارس سوء تغذیه دارند و بایستی در روز اول شیر مادر به نوزاد داده شود که این امر می تواند به صورت پستانی، فنجانی، قاشقی، وریدی و یا با استفاده از لوله معدی صورت گیرد، از میان آنها در صورتی که وضعیت مادر و فرزند مناسب بود بهترین روش پستانی است.


دکتر محمودی گفت: برای نوزادان زیر ۳۶ هفته مکمل های ویتامینی و املاح علاوه بر شیر مادر توصیه می شود و اینکه شیر مادرهیچ جایگزین مناسبی ندارد.

این همایش به همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مرکز تحقیقات نوزادان شمال شرق، مرکز تحقیقات نوزادان ایران و دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) در سالن پرستاری شهید رزان النجار بیمارستان رضوی مشهد برگزار شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.