همدان-نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه سامانه ۱۳۷ یکی از پازل های شهر الکترونیک است، گفت: شهرداری باید در کنار مرکز سامانه ۱۳۷، زیرساختهای دیگر شهر الکترونیک را در دیگر بخش ها فراهم کند.

سامانه ۱۳۷ یکی از پازل های شهر الکترونیک است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان حمید بادامی نجات درجلسه صحن شورا افزود: افتتاح رسمی مرکز سامانه ۱۳۷ اقدام ارزشمندی بود که با زحمات مجموعه این مرکز امروز راه اندازی شد.

بادامی نجات به نقش فن آوری در پیشبرد امور در مدیریت شهری اشاره کرد و اظهار کرد: پس از اتمام پروژه های نیمه تمام توجه به فناوری دومین اولویت سیاست های شورا در سال جاری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به ارائه گزارش رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در خصوص فعالیت عملکرد حوزه آموزش شهروندی شهرداری، یادآور شد: بر اساس این گزارش شهرداری در بخش آموزش شهروندی ضعیف عمل کرده است لذا باید در این خصوص تخصصی وارد شده و اقدامات لازم را انجام دهد.

توجه ویژه به فن آوری

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از بررسی کارشناسانه بودجه  سال ۹۷ شهرداری در کمیته های برنامه بودجه پرداخت و گفت: بررسی تفریغ بودجه در کمیته ها در دو فصل به صورت تحلیل مدیریتی و تحلیل آماری اتخاذ شد و مهمترین مسئله در تحلیل آماری این بود که در عملکردی که اتفاق افتاده بود با بودجه نویسی اولیه و اصلاحات صورت گرفته بودجه، تفاوت های مالی دیده می شد.

گیاه شناس با بیان این  در حال حاضر در برنامه نویسی و بودجه نویسی که انجام می دهیم مبتنی بر برنامه عملیاتی نیست، افزود: الزام قانونی وجود دارد که از سال آینده بودجه نویسی عملیاتی شود و لازم است در همدان یک تیم متخصصی برای فرایند عملیاتی نوشتن بودجه تشکیل شود.

وی با بیان اینکه در بررسی تفریغ بودجه به دو مسئله مهم در کمیته های مرکز مطالعات پاسخ داده نشد، اضافه کرد: از پروژه های اعلام شده برای اجرا تعداد ۷۴ پروژه پیشرفت عمرانی صفر درصد داشته است و ۱۱ پروژه ۱۰۰ درصد بوده و حال سوال بر این است که در بررسی ها۲۳ پروژه پیشرفتی بین ۱۰۱ تا ۲۰۰ درصد اجرا داشته که مشخص نیست آیا به اتمام رسیده است یا نه؟

وی همچنین از پیشرفت ۲۵ درصدی ۲۷ پروژه شهرداری خبر داد و یادآور شد: کل پروژه های مطالعاتی سالهای ۹۷ و ۹۸ هنوز به مرحله اجرا نرسیده است..

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.