عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: ورود هر هواپیمای بیگانه به حریم هوایی هر کشور بدون اجازه، نقض امنیت و حاکمیت آن کشور محسوب می شود.

ایران باید در مورد نقض حریم هوایی خود به شورای امنیت شکایت کند

جلیل  رحیمی جهان آبادی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: به لحاظ حقوق بین الملل و حقوق هوا، ورود به حریم هوایی هرکشوری نقض امنیت آن کشور به حساب می آید.

وی تصریح کرد: اگر کشوری در این شرایط قرار بگیرد حق دفاع از خود را برحسب قانون دارد و تفاوتی ندارد که این هواپیما معمولی یا نظامی باشد .

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان ملل متحد نیز باید این گونه رفتارها را به سرعت محکوم کند زیرا طبق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل به هرکشوری اجازه می دهد به صورت فردی و یا جمعی از امنیت خودش دفاع کند و از طرفی زمانی که صحبت از حاکمیت مطرح می شود حاکمیت بخش ها و به طور خاص اب و هوا مطرح است.

رحیمی جهان ابادی اظهار داشت: حریم هوایی کشور ایران مشخص است و ورود هر هواپیمای بیگانه بدون اجازه   به حریم هوایی ما نقض امنیت و حاکمیت ما محسوب می شود و ایران حق دارد از خود دفاع کند که سپاه پاسداران به خوبی این عمل را انجام داده است.

وی افزود: قدرت های استکبار همیشه به دنبال جاسوسی در جهان هستند و روزانه با هزاران ماهواره از سراسر دنیا میلیون ها تصویر تهیه می کنند و سپس با هواپیما به دنبال جاسوسی در کشورها هستند که این موضوع نقض اشکار حقوق کشورهاو تهدید علیه امنیت آنهااست و باید سازمان ملل متحد در این باره یک تصمیم و سیاست قاطعی را در پیش بگیرد.

نماینده تایباد و تربت جام در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ایران باید در مورد نقض حریم هوایی خودتوسط این پهباد آمریکایی به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کند.    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.