البرز- نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه خوشبختانه بیش از ۱۵درصد بودجه سال جاری به البرز تخصیص یافته است، ‌گفت: با کشت گل ارکیده و فروش و صادرات ۴هر تا ۵ شاخه آن معادل یک بشکه نفت درآمد و ارزآوری برای کشور ایجاد می شود.

ارزآوری ۴ شاخه گل ارکیده معادل یک بشکه نفت است

به گزارش قدس آنلاین، محمود بهمنی پیش از ظهر امروز پنج شنبه در مراسم کلنگ زنی شهرک گلخانه ای (سپهر) در نظرآباد با بیان اینکه البرز امکانات زیادی داشته و موتور محرکه اقتصاد آن راه افتاده است، گفت: خوشبختانه بیش از ۱۵درصد بودجه به البرز تخصیص یافته است و این در حالی  است که در سال های گذشته میانگین آن ۱۱.۲ درصد بوده است.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: کشاورزی البرز رتبه های نخست در بیشتر زمینه ها را دارد و در زمینه شیر شاهد تولید  ۷۰۰ تا ۸۰۰ تن در روز در شهرستان نظراباد هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به تحریم های نفتی وغیرنفتی کشور گفت: اکنون راه نجات رونق کشاورزی در قالب صنعت است و تاسیس شهرک گلخانه ای یکی از این اقدامات است که می تواند راهگشا باشد.

وی افزود: از محل صادرات بخش کشاورزی می توان کاهش فروش صنعت نفت و صنعت پتروشیمی را جبران کرد.

بهمنی با اشاره به اینکه امکانات زیرساختی  برای ایجاد جاده ترانزیتی در این منطقه در دستور کار قرارگرفته است، ‌گفت: مجوز آب شرب این منطقه نیز اخذ شده است .

وی ادامه داد: با قول وزیر راه امیدواریم متروی کرج- هشتگرد با قابلیت جابجایی ۲۵۰ هزار مسافر در روز هر چه سریعتر به سرانجام برسد.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنانش به جاده چرمشهر-آبیک اشاره کرد و گفت: این پروژه برای ترافیک  تاثیرگذار است چراکه تمامی ماشین های سنگین که به سمت قم و ساوه و دیگر شهرها حرکت می کنند به این سمت هدایت می شود و سهم مردم نظرآباد برای استفاده این مسیر تا ۵ ماه آینده محقق می شود.

بهمنی در پایان با اشاره به اینکه با کشت گل ارکیده در شهرستان و فروش و صادرات ۴ تا ۵ شاخه آن معادل یک بشکه نفت ارزآوری ایجاد می شود اذعان داشت: اگر بتوانیم کشورهای منطقه را جزء بازار فروش گل های تولیدی استانی خود انتخاب کنیم، می توان به غلبه بر تحریم های تحمیلی، امیدوار بود.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.