۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶
کد خبر: 660597

مربی جدید تیم استقلال گفت قول قهرمانی نمی دهد اما سبک بازی این تیم را دگرگون خواهد کرد.

قول قهرمانی نمی دهم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، آندره استراماچونی که برای حضور در استقلال بررسی‌های زیادی صورت داده بود بالاخره پذیرفت که با قراردادی دو ساله هدایت تیم پرطرفدار تهرانی را برعهده بگیرد. وی روز چهارشنبه وارد تهران شد و از ساعت ۱۸ امروز پنجشنبه در نخستین نشست خبری حضور شرکت کرد و به سوالات خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس مرکز ملی فوتبال پاسخ داد.

بسیاری از چهره های مطرح و خوشنام پیشکسوتان باشگاه استقلال نیز در محل این نشست حضور داشتند. پرویز مظلومی، محمد نوری، مهدی کشاورز، دکتر امین نوروزی، بهتاش فریبا و… از جمله این مهمانان ویژه بودند.

مهمان نوازی ایرانی ها را تجربه کردم
استراماچونی در ابتدای این نشست گفت: تشکر می کنم از استقبال گرم ایرانی ها. شنیده بودم که ایرانی ها مهربان و مهمان نواز هستند اما دیروز این موضوع را تجربه کردم. خوشحالم که در اینجا هستم. یک مسئولیت مهم در استقلال هستم و امیدوارم بتوانم در این راه موفق باشم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از سفیر ایتالیا تشکر می کنم که به اینجا آمدند. یکی از دلایلی که ایران را انتخاب کردم رابطه خوبی بود که با سفیر ایتالیا در ایران داشتم. براساس یافته هایی که داشتم ایران را انتخاب کردم. می دانم که این انتخاب و سختی هایی که خواهم کشید آسانی نخواهد بود.

سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال در ادامه گفت: می دانم که هواداران و اعضای هیات مدیره استقلال از من می خواهند که استایل فوتبال ایتالیا را در اینجا اجرا کنم. تشکر آخر من از مسئولان باشگاه استقلال است که از من حمایت کردند تا این پیشنهاد را قبول کنم.

هیچ مربی قول قهرمانی نمی دهد
نخستین سوال از سرمربی جدید استقلال در مورد قول قهرمانی دادن و انتظاری است که هواداران از وی خواهند داشت. «آیا قول قهرمانی می دهید»؟ استراماچونی در واکنش به این سوال گفت: من می دانم که استقلال شش سال است قهرمان نشده. کار دشواری خواهیم داشت. استقلال فصل قبل سوم شد. چند بازیکن خارجی رفتند و ما کار دشواری خواهیم داشت. قول قهرمانی نمی دهم اما قول می دهم تلاش زیادی کنم تا سطح کیفی استقلال را بالا ببرم. بازیکنان نقش مهمی دارند. قول بهتر شدن و تلاش مضاعف را می دهم اما این را می دانید که هیچ سرمربی قول قهرمانی نمی دهد.

وی در مورد شناختی که از ایران قبل از حضورش داشته است و انتخاب دستیارانش در کادر فنی نیز گفت: وقتی آقای خطیر با من تماس گرفت هیچ اطلاعاتی از فوتبال ایران نداشتم اما از آن زمان به بعد این کاررا شروع کردم و با افرادی که در باشگاه هستند به این شناخت خواهم رسید. از باشگاه خواستم که یک مربی گلرها، یک مربی فنی و یک آنالیزور به من بدهد. سه دستیار حرفه ای هم با خودم آوردم.

رحمان رضایی در کادر من نیست
سرمربی ایتالیایی تیم فوتبال استقلال در مورد حضور رحمان رضایی در کادر فنی تیمش نیز گفت: مورد رحمان رضایی باید بگویم که تجربه بازی در ایتالیا را دارد. با او صحبت کردم و از تجربیاتش استفاده کردم. الان به طور رسمی در کادر ما نیست اما امیدوارم در آینده بتوانیم از او استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای رسیدن به شناخت بیشتر فوتبال ایران و استقلال با شفر مشورت کرده است گفت: خیر. من در این مورد با آقای شفر صحبت نکردم. ایشان مربی بزرگی هستند اما صحبتی در این مورد با ایشان نداشتم.

او افزود: باید به این نکته توجه داشت که همانطور که حمله مهم است، دفاع هم مهم است. در تیم‌های دیگری که بودم تهاجمی بازی می‌کردم ولی ما باید شناخت پیدا کنیم از بازیکنان و سپس سبک بازی تیم را برگزینیم.

‌استراماچونی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا می‌خواهد سمت مدیر ورزشی را در استقلال ایجاد کند، گفت: من مربی هستم و توجهم به مسائل داخل زمین است به همین دلیل نظری ندارم. این سوالی است که باشگاه باید پاسخ دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است شما یک بازیکن ایتالیایی برای استقلال بیاورید گفت: در مورد بازیکنان داخلی یکسری ویدئو دیدم. مهم این است که باید با آنها تمرین کنم چون با فیلم متفاوت است. بازیکن خارجی خواهیم آورد اما گوشزد می کنم که بازیکنان ارزان نیستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.