همدان- دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش گفت: همدان در حدود ۵۰ مدرسه ۲ نوبتی دارد که باید با تلاش خیران و تعامل و همراهی مسئولان در مدت ۲ سال حذف شود.

مدارس ۲ نوبته را در همدان حذف کنید

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،  مهدی نوید ادهم روز پنج شنبه در جمع خیران مدرسه ساز استان همدان اظهار کرد: در مدارس ۲ نوبته معلم و دانش‌آموز باید بدوند تا به تحصیل برسند آنهم روزی ۳ ساعت تحصیل در روز که تحصیل محسوب نمی‌شود.

 وی افزود: خیران مدرسه‌ساز می‌توانند با کمک و همیاری یکدیگر سطح مدارس استان همدان را از مدارس کوچک به مدارس بزرگ که نیاز آینده آموزش‌و پرورش کشور است ارتقا دهند دیگر مدارس خیرسازبا ۲کلاس یا کمتر از ۵۰  نفری پاسخگویی نیاز آموزشی کشور نیست.

وی اظهار کرد: باید مدارسی با ظرفیت پذیرش ۲۰۰ تا ۵۰۰ نفر دانش‌آموز با همکاری هم بسازید تا در این مدارس دانش‌آموز بدود، ورزش کند، نیازهای پرورشی او که در خانه‌های آپارتمانی  امروزی پاسخ داده نمی‌شود پاسخ داده شود.

 نویدی ادهم گفت: باید مدارس کشور همزمان با تحولات موجود در جهان پیش‌برود تا  آموزش در مدارس همپای آموزش‌های جهانی باشد. مدارس کوچک تا مدت‌ها هزینه‌هی زیادی را بر نظام تحمیل خواهد کرد و اثر مثبت آن به مانند سابق در آموزش‌و پرورش هم دیده نمی‌شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش در بخش دیگری از سخنان خود به مرحوم حافظی از پیشروان خیر مدرسه‌ساز کشور هم اشاره کرد و افزود: اگر افرادی مانند حافظی که دیگر جسمشان در بین ما نیست اما نامشان ماندگار شده به دلیل روحیه بلند انسانی و انسانی‌دوستی است که دارند  و خیر مدرسه‌ساز هم این روح بلند را دارد.

وی گفت: مرحوم حافظی در یک حادثه بعد از دست دادن فرزندش با همراهی همسر و خانواده قدم در راه خدمت برای مدرسه‌سازی گذاشت و به جامعه خدمت کرد خیلی از افراد متمول هستند که توان مالی دارند اما در عرصه خیری وارد نشدند  مدرسه نساختند خیران افرادی با درک بلند و افق روشن اندیشه هستند.

نویدی ادهم افزود: فکر بزرگ و اندیشه ناب مرحوم حافظی مدرسه‌سازی خیری را در کشور رواج داد تا بازوان توانمند و اندیشه بزرگ خیران مدرسه‌ساز به کمک آموزش‌و پرورش بیاید.

 انتهای پیام/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.