خراسان شمالی- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی رعایت نشدن عفت عمومی و شرع و قانون را از علل لغو کنسرت در بجنورد دانست.

رعایت نشدن عفت عمومی و شرع و قانون از علل لغو کنسرت بجنورد بود
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام اسدالله جعفری درنشست خبری خود در خصوص لغو کنسرت اخیر در بجنورد با تاکید بر این که دستگاه قضایی با تبعیت از قانون و اخلاق با شادی مخالف نیست گفت نظر ما بر این است که اجرای برنامه های برنامه‌ها نیاز مردم است.
وی ادامه داد افرادی که کنسرت را برگزار می‌کنند مسئولیت مستقیم نظارت بر روند اجرای آن هستند .
وی ادامه داد: به برگزار کنندگان کنسرت در خراسان شمالی، تذکراتی داده شده است و نظارت بر اجرای کنسرت ها جزو تعهدات آنهاست که از آن شانه خالی می کنند.
جعفری افزود: می توانیم اظهارات مکتوب برگزار کنندگان کنسرت ها را که به دنبال تجارت هستند و از نظارت سلب مسئولیت می کنند و توپ را در زمین نیروی انتظامی می اندازند،منشر کنیم که پذیرفته اند برخی از کنسرت ها خلاف عفت عمومی، شرع و قانون انجام شده است.
وی ادامه داد: برای شرکت در کنسرت هیچ فردی را بازداشت نکردیم. آن ٤ نفری هم که بازداشت شدند به دلیل هتاکی و فحاشی به مامور قانون بود.
جعفری در ادامه برنامه های هفته قوه قضاییه اشاره کرد و گفت تجلیل از یک قاضی نمونه یک قاضی نمونه و یک کارمند نمونه کشوری و همچنین پنج قاضی نمونه و ده کارمند نمونه استان و افتتاح پروژه مجتمع قضایی سرحد شیروان حذف برنامه های این هفته قوه قضاییه خواهد بود
وی با اشاره به تشکیل ۱۸۶ هزار و ۸۹۳ پرونده قضایی طی سال گذشته به دادسرا شورای حل اختلاف شعب کیفری یک و دو در استان وی اظهار داشت از مجموع تعداد ۱۸۴ هزار و ۵۹۰ و پرونده مختومه شد
وی گفت با مختومه شدن بخش زیادی از این پرونده ها تنها ۱۷۵۰ پرونده از سال گذشته باقی مانده و در مجموع ۱۱ هزار پرونده از سنوات مختلف تاکنون مختومه نشده است
وی  با بیان اینکه سال گذشته در مقایسه با سال ۹۶ تعداد پرونده‌های ورودی به این دستگاه ۱۵.۲ دهم درصد افزایش داشته است گفت این در حالی است که این افزایش پرونده‌های ورودی با وجود کمبودهای قضایی و اداری در استان رخ داده است 
صلح و سازش  درصدی پرونده‌های حل اختلاف استان و پیش بینی برای رسیدن به آمار ۴۰ درصد این نکته دیگری بود که رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در این جلسه به آن اشاره کرد.
جعفری گفت: هم اکنون ۱۵۹ قاضی در دستگاه قضایی استان فعالیت می کنند این در حالی است که بر اساس پست‌های مصوب قضایی باید ۲۷۲ قاضی در استان وجود داشته باشد.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی تعداد پست اداری سازمان این استان را ۴۶۰ نفر عنوان کرد و گفت باید در پست اداری نیز یک هزار و ۲۷۲ نفر کارمند داشته باشیم.
جعفری همچنین آزادی زندانیان استان افزایش سرعت رسیدگی به پرونده‌های قضایی انفصال از خدمت یکی از قضات استان بازگشت به کار و جلوگیری از بیکاری ۱۲۷ نفر در مراکز صنعتی و همچنین اجرای پابند الکترونیک برای پنج نفر از محکومان قضایی استان از جمله اخبار و اطلاعات را خبر داد.
وی در خصوص تعیین تکلیف پرونده بافت فرسوده مرکز استان نیز گفت: تعیین تکلیف پرونده بافت فرسوده مرکز استان با سابقه بیش از ۱۰ سال در سال ۹۸ به سرانجام خواهد رسید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.