با حضور جمعی از مسئولان لشگری و دولتی خراسان رضوی کتابخانه عمومی مشارکتی شهید مدافع حرم مهدی محمدی مفرد با همکاری قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش در مشهد افتتاح شد.

کتابخانه عمومی مشارکتی شهید مدافع حرم مهدی محمدی مفرد در مشهد افتتاح شد

 به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، با حضور جمعی از مسئولان و فرماندهان ارتش خراسان رضوی کتابخانه عمومی مشارکتی شهید مدافع حرم مهدی محمدی مفرد با همکاری قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش در مشهد افتتاح شد.


مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: ترویج کتاب و کتابخوانی و مطالعه از جمله رسالتهایی است که در جامعه به عهده اداره کل کتابخانه های عمومی گذاشته شده است و خوشحالیم که امروز با همکاری قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش در مشهد مقدس شاهد افتتاح کتابخانه ای به نام یکی از شهدای عزیز مدافع حرم در جهت ترویج امر مقدس کتاب و کتابخوانی هستیم.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: از حسن توجه مجموعه نظامی قرارگاه شمال شرق کشور در جهت توسعه  کتاب و کتابخوانی و استفاده از ظرفیت بزرگ جوانان سرباز استان تشکر می کنیم.

وی ادامه داد: اگر شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس و یا شهدای مدافع حرم به ندای رهبری و به ندای حق لبیک گفتند و به مقام عظمای شهادت نایل آمدند مطمئن باشید کتاب و کتابخوانی و مطالعه نقشی اصلی در این سرنوشت آنها داشته است.

حجت الاسلام سبزیان یادآور شد: در دیدار با خانواده شهید گرانقدر مدافع حرم که کتابخانه به نام وی نامگذاری شده است و در خانه ایشان بیش از 5هزار کتاب موجود بود به گواه پدر، شهید مهدی محمدی مفرد همه کتابهای حوزه معرفت افزایی و زندگینامه شهداو ائمه معصوم(ع) را مطالعه کرده بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: کتاب و کتابخوانی سازنده شهدای عزیزی چون شهدای مدافع حرم بود و  تحول و سعادتمندی و سرنوشت نیک و خدا پسند  قطعا ثمره خواندن کتاب است.

حجت الاسلام سبزیان ادامه داد:  کتابخانه معبد دانایی و خردورزی است و اگر جایی کتابخانه ایجاد شد و مردم  در آن منطقه به مطالعه و کتاب و کتابخوانی روی آوردند بسیاری از آسیبها و ناهنجاریها از بین خواهد رفت و این مدل در روستاهای دوستدار کتاب مشهود است.

فرماندهی قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش نیز در این جلسه گفت: خوشحال هستیم که امروز این توفیق حاصل شد که مکانی برای امر مقدس کتاب و کتابخوانی به نام شهید گرانقدر مدافع حرم مهدی محمدی مفرد افتتاح کنیم.

رضا آذریان ادامه داد: همکاری خوبی بین اداره کل کتابخانه های عمومی استان و قرارگاه منطقه ای ارتش وجوددارد و برگزاری برنامه هایی مانند نشست کتاب خوان، حضور مجموعه ارتش در جشنواره کتابخوانی رضوی و امروز هم افتتاح کتابخانه مشارکتی شهید مدافع حرم مهدی محمدی مفرد از نمونه های این همکاری و همراهی است.

وی ادامه داد: دشمن در جنگ نرمی که با جمهوری اسلامی آغاز کرده است سعی می کند جوانان ما را از کتاب و کتابخوانی مطالعه و کسب آگاهی و معرفت دور کند و ما موظف هستیم با شناخت این حربه دشمن در جهت مقابله با آن حرکت کنیم.

فرماندهی و ارشد آجا در منطقه شمال شرق کشور در ادامه با اشاره به نگهبانی فرزندان این آب و خاک از بیش از 700کیلومتر مرز کشور در شرق کشور گفت: سربازان و جوانانی که در این مناطق در حال گذران ایام سربازی خود هستند فرصت بسیار خوبی در اختیار دارند که از وقت خود در جهت مطالعه استفاده کنند و ما باید به این ظرفیت و فرصت مغتنم نیز توجه داشته باشیم.

پدر شهید مهدی محمدی مفرد نیز در این جلسه گفت: از اینکه در جلسه افتتاح کتابخانه ای به نام فرزندشهیدم حضور دارم خوشحال هستم و از اینکه با همکاری قرار گاه منطقه ای ارتش و اداره کل کتابخانه های عمومی این کتابخانه به نان شهید مهدی محمدی مفرد افتتاح شد تشکر می کنم.

وی ادامه داد: در کتابخانه به وسیله کتاب و کتابخوانی مغزها رشد می کنند و کتابخوانی به تلاش و کسب آگاهی و در نهایت سعادت مندی منجر خواهد شد.

پدر شهید محمدی مفرد ادامه داد: شهید مهدی محمدی مفرد عاشق مطالعه و کتاب و کتابخوانی بود و من افتخار می کنم که به واسطه آبروی ایشان در نزد خداوند و مردم بین مردم آبرویی دارم و حتی بهترین خاطره زندگی من حضور رهبر معظم انقلاب در خانه ما به واسطه فرزندم شهیدم بود.

مسئول عقدیتی سیاسی فرماندهی قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش نیز در این مراسم افتتاح کتابخانه عمومی مشارکتی شهید مدافع حرم مهدی محمدی مفرد را حاصل تلاش و همت گروهی علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در اداره کل کتابخانه های عمومی  و قرارگاه  منطقه ای شمال شرق ارتش دانست.

حجت الاسلام حسین سلیمانی ادامه داد: ما در یک کشور اسلامی و شیعه زندگی می کنیم  وجای تاسف است که دراین مملکت اسلامی میزان  مطالعه و کتاب و کتابخوانی پایین باشد و آمار و ارقام ارائه شده در شان کشور اسلامی ما نباشد.

وی ادامه داد: افتتاح کتابخانه عمومی مشارکتی شهید مدافع حرم مهدی محمدی مفرد تلاشی در در  جهت ارتقای میزان مطالعه بود و  آمادگی داریم در تمامی قسمتهایی که ظرفیت ایجاد کتابخانه وجود داشته باشد در جهت توسعه و ترویج کتابخوانی و مطالعه همکاری داشته باشیم.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.