مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: افزایش دمای هوا در روزهای اخیر باعث افزایش مصرف برق توسط مشترکان شد و پیک بار این شرکت را به یک هزار و ۲۳۰ مگاوات در روز افزایش داد.

گرما مصرف برق در خراسان رضوی را افزایش داد

به گزارش قدس آنلاین ؛ محسن ذبیحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که پیک بار شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در سال گذشته هزار و ۳۵۹ مگاوات در روز و میزان مصرف برق مشترکین بیش از هفت میلیارد کیلووات ساعت بود.

وی اظهار داشت: تعداد مشترکین برق این شرکت به جز حوزه شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد یک میلیون و ۲۷۰ هزار مشترک است و طول شبکه‌های فشار متوسط و فشار ضعیف این شرکت ۴۲ هزار کیلومتر است.

وی گفت: مشترکین کشاورزی، خانگی و صنعتی بیشترین مصرف برق در استان را دارند به طوری که حدود ۵۲ درصد از مصرف برق به حوزه کشاورزی، ۲۴ درصد به مصارف خانگی و حدود ۱۳ درصد به بخش صنعتی اختصاص دارد.

ذبیحی همکاری مردم با سیاست‌های اصلاح الگوی مصرف برق به ویژه مدیریت مصرف در ساعات اوج بار، برای تأمین برق مطمئن و پایدار برای تابستان امسال را خواستار شد و افزود: در صورت همکاری مردم و استفاده صحیح از انرژی برق، تابستان امسال را بدون مشکل سپری خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: ساعات اوج بار در فصل تابستان از ساعت ۱۱ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳ است و در صورتی که مشترکین در این ساعات از وسایل برقی پر مصرف استفاده نکنند مشکلی در تأمین برق نخواهیم داشت.

وی با اشاره به برنامه‌های شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی برای کاهش پیک بار در بخش‌های مختلف گفت: قراردادهای همکاری با صاحبان صنایع، چاه‌های کشاورزی، ایستگاه‌های CNG ، ادارات و مراکزی که دارای مولد دیزلی هستند، منعقد شده که مهمترین ویژگی آن همکاری داوطلبانه مشترکین است که علاوه بر برخورداری از پاداش‌های همکاری باعث کاهش مصرف برق در ساعات پیک بار خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی افزود: کارکنان صنعت برق استان تمامی تلاش خود را برای تأمین برق مطمئن و پایدار به کار می‌گیرند و امید است مشارکت همگانی و مسئولیت پذیری تمام اقشار جامعه در مدیریت مصرف انرژی برق را شاهد باشیم.

وی استفاده از لامپ‌های کم مصرف و LED استاندارد، استفاده از دور کند کولرهای آبی و نصب سایبان روی آنها، تنظیم دمای کولر گازی بر روی ۲۵ درجه، عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف از قبیل ماشین لباسشویی و ظرفشویی، اتو و جاروبرقی در ساعات پیک بار، خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از نور طبیعی روز و توجه به برچسب انرژی در هنگام خرید لوازم برقی را از مهمترین راهکارهای مدیریت مصرف برق برشمرد.

منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.