با اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اوراق از سوی دفتر مقام معظم رهبری و تأکید رهبر معظم انقلاب کارساخت بیمارستان امداد و نجات جنوب مشهد از سرگرفته شد.

تکمیل بیمارستان امداد و نجات جنوب مشهد جانی دوباره گرفت

مدیر فنی پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه نشست خبری و بازدید خبرنگاران از روند اجرایی این پروژه در گفت‌وگو با خبرنگارما گفت: بیمارستان امداد و نجات جنوب مشهد اکنون با ۱۸ درصد پیشرفت در حال اجرا می‌باشد که در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز تا دوسال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 نجات جان هزاران بیمار

دکتر علی رحیمی افزود: عملیات اجرایی بیمارستان امداد و نجات جنوب در سال ۸۷ شروع شد و ساخت آن با پیش‌بینی ۱۰۰ تخت از اواخر سال ۸۸ آغاز و به دلیل نبود اعتبار در سال ۹۲ متوقف شد.

وی اضافه کرد: در چند سال اخیر پی‌گیری‌های زیادی از سوی معاونت توسعه دانشگاه برای ادامه ساخت بیمارستان انجام شد که به دلیل عدم اعتبار لازم همچنان متوقف ماند. تا اینکه در سفر رهبر معظم انقلاب این بیمارستان جزو پروژه‌های مصوب قرار گرفت و سال گذشته ۲۵ میلیارد تومان اوراق با تعیین ردیف اعتبار از سوی دفتر مقام  معظم رهبری به این پروژه اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه بیمارستان امداد و نجات جنوب یک مرکز جنرال  تروما خواهد بود خاطرنشان کرد: این مرکز با ۱۸ هزار متر مربع زیر بنا و تمرکز بر تروما و جراحی عروق به علت قرار گرفتن در شهرک دانش و سلامت و ارتباط با بزرگراه‌ها براحتی می‌تواند منطقه سیدی، شرق و جنوب مشهد را پوشش داده و جان هزاران نفر را نجات دهد و خدمات بهتر و سریع‌تری به بیماران ارائه شود. وی با اشاره به اینکه بخش ارتوپدی اطفال و جراحی عروق نیز بعد از تکمیل ساختمان امداد و نجات جنوب به آن اضافه خواهد شد تصریح کرد: افزون بر الحاق این دو بخش به بیمارستان امداد و نجات، وجود جایگاه فرود هلیکوپتر اورژانس هوایی، قرار گرفتن در کنار بزرگراه و بولوار نماز و استقرار مرکز فوریت‌های پزشکی در کنار این بیمارستان مزیت بزرگی است که به رفاه و آرامش بیماران، مصدومان و مجروحان کمک زیادی خواهد کرد.

دکتر رحیمی به اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه اشاره و یادآور شد: اعتبار مورد نیاز برای اتمام این بیمارستان اگر به همین منوال باشد و اتفاق تازه‌ای نیفتد ۱۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که  با احتساب ۲۵ میلیارد تومان اوراق از سوی دفتر مقام معظم  رهبری ۷۵ میلیارد تومان دیگر مورد نیاز می‌باشد تا بتوانیم این پروژه را با ۲۰۰ تخت به بهره‌برداری برسانیم.

 کمبود ۲۰۰۰ تخت

در ادامه این نشست، دکتر بدیعی معاون درمان دانشگاه به تلاش‌های چند سال اخیر حوزه توسعه دانشگاه اشاره و اظهار کرد: باوجود تلاشی که در چند سال اخیر صورت گرفته و انقلاب بزرگی که در بخش درمان دانشگاه داشتیم  با این حال هنوز هم با کمبود ۲۰۰۰ تخت بیمارستانی رو به‌رو هستیم اما با همت تیم توسعه دانشگاه خوشبختانه بیمارستان اکبر با مشارکت خیرین ساخته شد و برابر با رفرنس‌های جهانی تجهیز و اکنون با ۶ اتاق عمل و بخش‌های مختلف به چرخه اطفال اضافه و توانسته مشکلات خانواده‌ها را تا حد زیادی رفع کند و نیاز به نوبت برای عمل و شیمی درمانی و... نباشد و خدمات  به روز باشد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.