مراسم بزرگداشت استاد جعفر شعرباف تبریزی، پیشکسوت صنف اتحادیه عکاسان مشهد در مراسمی با حضور جمعی از اعضا، هنرمندان و پیشکسوتان عکاسی و فیلم‌برداری مشهد در تالار فردوسی هتل پردیسان برگزار شد.

نکوداشت پیشکسوت اتحادیه عکاسان مشهد

هنرمندان در این مراسم در سالروز فرهنگ پهلوانی و جوانمردی گرد هم آمدند تا در نکوداشت بزرگمردی که به نیک‌اندیشی و نیکنامی معروف است در کنار بیش از نیم قرن کار حرفه‌ای صنف عکاسی و ارائه خدمات هنری به مردم، ادارات، نهادها که از ثمرات سالیان عمر با برکت اوست قدردانی کنند.

 این مراسم به یادماندنی با مدد و یاری جستن از مولای متقیان(ع) با صدای گرم و ضرب زورخانه‌ای مرشد جوان ارغوانی همراه شد. در کنار آن استاد باغبان نیز به نغمه سرایی پرداخت. همچنین در روی سن تالار سمانه احسانی‌نیا هنرمند توانجو خراسانی با دهان به بوم نقاشی‌ها جان داد. هم‌چنین از سوی مدیر مؤسسه مطالعات و تحقیقات عکاسی بین‌المللی آبگینه مدال ویژه و روبان انجمن جهانی عکاسی فیاپ (FIAP) بر روی سینه این پیشکسوت نصب شد.

گفتنی است استاد جواد شعرباف تبریزی از 12 سالگی عکاسی پرتره و چاپ عکس را نزد استاد رسول همایونفر در عکاسی دیانا در ابتدای بالا خیابان شروع نموده که مردم مشهد و زائرین عکس‌های به یادماندنی از این هنرمند عکاس به یادگار دارند. این مراسم از سوی مؤسسه هنری آموزشی آبرنگ برگزار شد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.