رئیس جمهور آمریکا جمعه در مصاحبه‌ای مدعی شد که آماده گفت‌وگو با تهران بدون هیچگونه پیش‌شرط است.

 ترامپ: آماده گفت‌وگو با ایران بدون هیچ پیش‌شرطی هستم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در گفتگو با شبکه خبری ان بی سی اعلام کرد که آماده گفت‌وگو با ایران بدون هیچ پیش‌شرطی است.

رئیس جمهور آمریکا گفت که آماده است بدون هیچ پیش شرطی با رهبر ایران یا «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران دیدار و گفت‌وگو کند.

ترامپ در بخشی دیگری از این مصاحبه گفت: ما برنامه‌ای آماده برای اقدام علیه ایران داشتیم که به تأیید من رسیده بود. آنها (ژنرال‌های آمریکایی) حدود نیم ساعت پیش از آن نزد من آمدند. آنها گفتند که تقریباً آماده اقدام هستیم.

مجری سخنان ترامپ را قطع کرد و پرسید: یعنی کشتی‌ها موضع گرفته و هواپیماها در آسمان بودند؟

رئیس جمهوری آمریکا گفت: نه، اما به زودی این گونه می‌شد و اتفاقات طوری روی می‌داد که نمی‌خواستید یا نمی‌توانستید آن را برگردانید. خب، آنها آمدند و گفتند که ما آماده ایم و منتظر تصمیم هستیم. من گفتم می‌خواهم پیش از اقدام چیزی را بدانم.

وی افزود: پرسیدم چند نفر در این حمله کشته می‌شود، در این مورد ایرانی‌ها. آنها گفتند بازمی گردند و پاسخ می‌دهند. آنها برگشتند و گفتند تقریباً 150 نفر. من لحظه‌ای فکر کردم و گفتم می‌دانید موضوع چیست؟ آنها یک پهپاد بدون سرنشین را سرنگون کرده اند و ما این جا با 150 کشته روبه رو هستیم که تقریباً یک ساعت و نیم پس از دستور من روی خواهد داد. من اینطور دوست نداشتم. فکر نمی‌کنم این اقدامی متناسب باشد.

روابط عمومی کل سپاه از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی در ساعات اولیه بامداد روز پنجشنبه، پس از تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران مقابل منطقه کوه‌مبارک استان هرمزگان توسط آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه خبر داد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این اطلاعیه اعلام کرد: نخستین ساعات بامداد امروز (پنجشنبه 30 خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی "گلوبال هاوک" آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبه‌روی کوه‌مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

آمریکا مدعی شده که این پهپاد در آب‌های بین‌المللی در حال پرواز بوده اما ایران روز جمعه بخش‌هایی از لاشه این هواپیمای سرنگون شده را به نمایش گذاشت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.