سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان این که جامعه حرفه‌ای تنها مرجع قانونی هتل‌داران استان است، گفت: جامعه حرفه‌ای جایگزین اتحادیه هتل‌داران استان شده و دخالت اتحادیه هتل‌داران استان وجاهت قانونی ندارد.

جامعه حرفه‌ای هتل‌داران تشکیل شده/ دخالت اتحادیه هتل‌داران وجاهت قانونی ندارد
به گزارش قدس آنلاین، یوسف بیدخوری با اعلام این خبر افزود: فعالیت هتل‌ها و موسسات گردشگری زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و با توجه به قوانین و ضوابط موجود، دیگر بخش‌ها از جمله اتحادیه هتل‌داران حق هیچگونه دخالتی در فعالیت تاسیسات گردشگری را ندارند.
وی یادآور شد: تاسیسات و موسسات گردشگری نیازی به اخذ مجوز و پروانه کسب از هیچ اتحادیه‌ای ندارند و صرفا پروانه بهره‌برداری این مراکز را سازمان میراث فرهنگی صادر می‌کند.
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تاکید کرد: هم‌چنین صدور مجوز نرخ‌گذاری، درجه‌بندی و نظارت بر تاسیسات گردشگری بر عهده سازمان میراث فرهنگی است.
بیدخوری درباره تشکیل جامعه حرفه‌ای هتل‌داران در خراسان رضوی اظهار کرد: تنها نماینده قانونی هتل‌های استان خراسان رضوی از نظر سازمان میراث فرهنگی جامعه حرفه‌ای هتل‌داران خراسان رضوی است که چندی قبل انتخابات آن‌ها برگزار شد و دارای پروانه بهره‌برداری از اداره کل میراث فرهنگی است.
وی با اشاره به ماده ۱۰۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور اظهار کرد: در حال حاضر تمام فرآیندهای مربوط به نظارت بر هتل‌ها، صدور پروانه بهره‌برداری، صدور نرخ‌نامه و ... از سوی اداره کل انجام می‌شود که به زودی پس از هماهنگی‌های لازم با معاونت گردشگری کشور به جامعه حرفه‌ای هتل‌داران واگذار خواهد شد.
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تاکید کرد: در حال حاضر اتحادیه هتل‌داران استان در موارد ذکر شده دخالت ندارد و نیازی به اخذ پروانه کسب جداگانه از اتحادیه هتل‌داران نیست.
بیدخوری بیان کرد: برابر قانون برنامه ششم توسعه کشور سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جامعه حرفه‌ای هتل‌داران خراسان رضوی را تشکیل داده و بخشی از وظایف نظارتی سازمان به جامعه حرفه‌ای هتل داران واگذار خواهد شد و دیگر برابر قانون دیگر اتحادیه هتل‌داران خراسان رضوی کارکردی ندارد.
وی گفت: اتحادیه هتل‌داران خراسان رضوی بر مبنای قوانین قبلی تشکیل شده است و اکنون در قوانین جدید  تشکیل جامعه حرفه‌ای هتل داران پیش‌بینی شده است.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.