سید ناصر موسوی لارگانی گفت: مردم به سکه به عنوان نوعی سرمایه‌گذاری روی آوردند و چون دولت رسماً اعلام نکرده که سکه مشمول مالیات خواهد شد، بنابراین گرفتن مالیات از خریداران سکه تخلف و غیر قانونی است. باید مصوبه دولت در این باره لغو شود و پس از آن اگر قرار است از خریداران سکه مالیات بگیریم قانون تصویب شود.

هرگونه وضع مالیات درباره سکه، مصوبه مجلس را می‌خواهد/ گرفتن مالیات از خریداران سکه غیرقانونی است

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «قدس آنلاین»، درباره طرح دولت برای گرفتن مالیات از خریداران سکه، اظهار داشت: دولت در حال حاضر در ارتباط با خریداران سکه مرتکب تخلف شده است، اگر قرار بود دولت از خریداران سکه مالیات بگیرد آن روزی که فروش سکه را آزاد و اعلام می کرد بایستی اطلاعیه می داد تا خریداران سکه بدانند که خریدشان مشمول مالیات است. هرگونه وضع مالیات نسبت به سکه مصوبه مجلس را می خواهد، زیرا با توجه به اینکه مجلس در این باره مصوبه ای ندارد ما انتظارمان از آقای لاریجانی و معاونت قوانین مجلس این است که مصوبه‌ دولت را لغو کنند. همانطور که قبلاً در رابطه با مصوباتی که با قوانین مغایرت داشت، آنرا لغو می کردند باید درباره مصوبه دولت هم چنین اقدامی صورت بگیرد.

موسوی لارگانی ادامه داد: باید مصوبه دولت در این باره لغو شود و پس از آن اگر قرار است از خریداران سکه مالیات بگیریم قانون تصویب شود. قانون هم زمانی که به تصویب می‌رسد عطف بماسبق نمی‌شود، بدین صورت که اگر قانونی به تصویب رسید شامل خریدارانی که تا قبل از تصویب قانون سکه خریداری کرده‌اند، نخواهد شد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس بیان کرد: مردم چون نمی‌دانستند سکه‌های خریداری شده مشمول مالیات خواهد شد آن را خریداری کرده‌اند. مردم به سکه به عنوان نوعی سرمایه گذاری روی آوردند و چون دولت رسماً اعلام نکرده که سکه مشمول مالیات خواهد شد بنابراین گرفتن مالیات از خریداران سکه تخلف و غیرقانونی است.

وی اظهار داشت: این اقدام دولت باعث بی اعتمادی مردم خواهد شد. وقتی دولت فراخوان می دهد هیچ صبحتی درباره مالیات سکه یا اوراق به میان نمی‌آورد اما بعد از گذشت مدتی چنین مصوبه‌ای را تصویب می‌کند که این باعث بی اعتمادی مردم می‌شود و همین عامل باعث خواهد شد که مردم در آینده به فراخوان‌هایی که دولت می‌دهد، اعتماد نکنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 88
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کریمی ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    31 0
    خیلی ممنون از ایشان نگذا ید دولت در حق ما که اعتماد کردیم و سکه خریدیم ظلم شود. خیلی ها ملک در خارج و داخل خریدند خیلی ها خودرو .. ولی این نامردیه در حق ما. لطفاً کمکون کنید.
    • sadra ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
      0 0
      قانون اگر ناعادلانه و تبعیض آمیز باشد و برای منافع دولتی و یا گروهی خاص مهندسی شود مردم را به بی قانونی سوق میدهد و عملا مردم با قانون خودشان عمل میکنند که این موضوع یعنی بی اعتبار کردن قانون نزد مردم گناهی نابخشودنیست.
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    24 0
    خوب بگو زودباشین تا این دولت همه چیزمونو تاراج نکرده لغوکنید انگارمملکت از دست بزرگان مجلس در رفته...!
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    25 0
    خدا را شکر که هنوز انسانهای منصف که عاقلانه و عادلانه صحبت کنند در بین نمایندگان وجود داذد
  • مجید ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    26 0
    نماینده محترم ایا وقتی زمان ثبت نام حرفی از مالیات زده نشده الان بعد از یکسال اخذ این مالیات شرعا صحیح است؟کسیکه از کانال کاملا قانونی پیش خرید کرده سوداگر است؟ایا بازهم به بانک مرکزی میشود اعتماد کرد؟
  • یحیی ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    24 0
    خدا رو شکر که هنوز مسئولهای خوب و با شرف تو کشورمون وجود دارند.خدا خیرتون بدهد‌.به داد مردم برسید
  • گلی ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    23 0
    دولت و بانک مرکزی نباید نتیجه اعتماد مردمی که در بدترین شرایط دولت سرمایه و سپرده خودشون را برای چندین ماه به بانک دادند و اعتماد کردند،اینجوری می‌داد. خیلی راحت می توانستند از بازار غیرررسمی تهیه کنند که نه کد ملی می خواست و نه مشخص بود، آیا دولت می خواهد مردم را به دلالی و بازار غیر رسمی سوق بدهد؟ اعتماد مردم بزرگترین سرمایه بانک مرکزی و دولت است، آن را از بین نبرید لطفا سوداگران و دلالان را شناسایی کنید که روزی چندین هزار سکه جابجا می کنند و هیچ ردی از خود به جا نمی گذارند، نه مردم عادی که در کمال شفافیت و قانونی اقدام به خرید کردند.
  • خدا خیرت بده بالاخره یه نفر پیدا شد حرف دل خریداران سکه پیش فروش رو بگه ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    23 0
    خداخیرت بده بالاخره یه نفر پیدا شد حرف دل خریداران سکه بانک مرکزی رو بزنه،واقعا داره ظلم میشه
  • قول و قانون ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    24 0
    آفرین بر این نماینده قاطع وغیور،واقعا احساس غرور کردم،هنوز کسانی هستند تا از آبروی نظام دفاع کنند.درود بر تو نماینده واقعی مردم،با وجود شما وامثال شما مردم اطمینان حاصل خواهند کرد که از اعتمادشان صیانت خواهد شد ونادانان نمی توانند به سرمایه اعتماد عمومی ضربه وارد کنند ، که جبران ناپذیر خواهد بود،درود بر شما وامثال شما،روزم ساخته شد........نامت را فراموش نخواهیم کرد.
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    24 0
    موقع پیش فروش سکه ، تعداد آن سقف نداشت و همینطور صحبتی از مالیات نشده بود ،الان با این صحبتها عملا غیر از قول و قرار روز اول عمل میکنند ، با این توجیه اداره دارایی همه کسانی که هر نوع وسیله اعم از خانه ،ماشین ،لوازم خانگی و.... هر انچه دارند مشمول مالیات است چرا که همه چیز چند برابر شد و همه باید اظهار نامه پر کنند ،حالا با چه توجیهی این مالیات قرار است گرفته شود الله اعلم
  • محمدرضا ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    23 0
    انشاالله كه لغو بشه خيلي ثبت نام كنندگان تحت فشار رواني هستند
  • ناشناس ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    20 0
    بنام خدا و با عرض سلام وضع این دستورالعمل کاملا غیرقانونی وغیر شرعی و مصداق بارز فریبکاری است .بحمدلله رئیس جمهور محترم حقوقدان هستند. اخذ هر نوع مالیاتی نیاز به مصوبه مجلس شورای اسلامی طبق اصل ۵۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی دارد و تا کنون مصوبه ای با عنوان مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس شورای اسلامی تصویب نشده است. عایدی سرمایه یا درآمد های اتفاقی نیز نیست تنها ارزش سرمایه حفظ شده.طبق اخبار امروز ۱۸۹ درصد قیمت ملک نسبت به ۲ سال گذشته گران شده است. از آن چرا مالیات گرفته نمیشود تازه آنهم محتاج قانون است. مردم دلال و سفته باز نیستند. اگر آز روز اول اعلام میشد هر نوع مالیاتی دارد نه اینکه با سکوت برگزار کنند ۱/۱۰این تعداد هم نامنویسی نمی کردند. از حاج آقا موسوی تشکر و تقاضای پیگیری داریم.خدا اجرشان دهد.
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    22 0
    دقیقا درسته
  • ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    20 0
    غلط کردیم برای کمک به دولت، ثبت نام کردیم. دفعه بعد ماهم میریم ملک میخریم. ما هم میریم سوداگری میکنیم ولی به دولت جمهوری اسلامی اعتماد نمیکنیم. بازم دم احمدی نژاد گرم
  • رضا ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    21 0
    خدا پدرت رو بیامرزه ایکاش بقیه نمایندگان مجلس هم مثل شما،جلوی این بی عدالتی آشکار دولت رو میگرفتن. به خدا کل پس انداز زندگیم بود.وقتی دیدم داره پس اندازم به خاطر تورم وحشتناک ،ذره ذره جلوی چشمام آب میشه برا همین رفتم و سکه بانک مرکزی که میگفتن مالیات نداره رو ثبت نام کردم. ولی الان بعد یکسال میگن باید مالیات سنگینی پرداخت کنی. آخه گناه ما چیه که به حرف های بانک مرکزی و دولت اعتماد کردیم؟!
  • خریدار قانونی سکه ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    14 0
    با سلام و درود فراوان بر اعضای محترم کمیسیون اقتصادی مجلس . به خدا سوگند ما خریداران قانونی سکه از تاریخ صدور این بخشنامه غیر قانونی توسط دولت ، زندگی بر ما جهنم شده و درد مضاعفی بر سایر دردهای زندگی و مشکلات معیشت بر ما افزوده شده است . بخاطر مشکلات متعدد ناشی از سخت شدن اوضاع معیشت ، اعصاب و روان مردم بشدت تحت فشار است و دولت محترم بجای کاستن از آلام مردم ، هر روز با وضع یکسری قوانین خلق الساعه ، با اعصاب و روان ملت بازی می کند . شما را به خدا یک بار برای همیشه جلوی این گونه اقدامات غیر قانونی دولت را بگیرید . این گونه اقدامات ، صدمات و آسیب های اجتماعی و اقتصادی شدید و جبران ناپذیری به کشور وارد می کند . اگر اعتماد مردم به دولت ، نظام و سیستم بانکی خدشه دار شود و دیوار بی اعتمادی میان دولت و ملت ایجاد شود ، آسیب ها و هزینه های آن برای نظام اسلامی و دولت خیلی خیلی بیشتر از آن 1000 میلیارد تومانی خواهد بود که دولت قصد دارد با گرفتن مالیات زورکی از سکه ها کسب کند . نا امید کردن و بی اعتماد کردن مردم به دولت و نظام اسلامی فقط باعث می گردد تا آمریکا و اسراییل راحت تر و بهتر بتوانند به اهداف و نیات شوم خود برسند . مردم با خرید سکه فقط توانسته اند که ارزش دارایی های خود را تا حدودی حفظ نمایند و هیچ گونه سود یا منفعتی یا عایدی برای آنها نداشته است . قیمت همه کالاها و از جمله مسکن ، در طی یک سال اخیر چند برابر شده است . پس خرید سکه چه سود یا درآمدی برای مردم داشته است که دولت قصد دارد از آن مالیات بگیرد !؟ دولت با این کار عملاً قصد دارد تا از اصل سرمایه های مردم مالیات بگیرد نه از درآمد . از نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی درخواست داریم تا جلوی این گونه غارتگری ها و چپاول ها را بگیرند . مردم اگر از اول می دانستند که قرار است در آینده از آنها مالیات های سنگین اخذ گردد ، هرگز به خرید سکه از بانک مرکزی اقدام نمی کردند و در زمینه های دیگری سرمایه گذاری می کردند . ما همگی بخاطر این عمل غیر قانونی دولت ، به دیوان عدالت اداری نیز شکایت برده ایم که امیدواریم رسیدگی شود . با تشکر
  • حمیدرضا ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    20 0
    نماینده محترم تورو‌خدا زودتر تکلیف مارو روشن کنید.بخدا دیگه خسته شدیم از این دولت و‌تصمیم های ناعادلانه و‌خلق الساعه اون
  • ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    10 13
    سلام درود برشما من مالیات سکه خریداری شده رو ۴قسطه کردم وقسط اول اون رو از ترس جریمه پرداخت کردم . لطفا زودتر تکلیف امثال بنده رو مشخص کنید . که این پول زور رو بدم یانه .
  • امیر ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    19 0
    ما اگه میدونستیم مالیات میگیرن از بازار ازاد میخریدیم. حالا اسم این مالیات هر چی هست عایدی با ارزش افزوده. پول ما هم تو بانک نمیخوابید. نیت ما تثبیت بازار و جاوگیری از افزایش قیمت بود حالا ما شدیم سوداگر و اونایی که به دولت اعتماد نکردن و از بازار خریدن معاف از تنبیه. این دولت یه ذره واسه قانون ارزش قایل بشه بهتره. اینا که این خسارتو جبران میکنن. اما بهدفکر فردا هم باشین
  • فرهاد ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    18 0
    خدا رو شکر که هنوز انسان‌هایی هستند که گوش شنوا برای حرف حق دارند و حافظ منافع مردم هستند. لطفا جلوی این بخشنامه غیر قانونی رو بگیرین. روزگارمون چند هفته هست که سیاه شده. من بیچاره خونمو فروختم و چون قیمتها بالا رفت و نتونستم خونه پیدا کنم تبدیل به سکه کردم که ارزش پولم حفظ بشه. خدا شاهده اگه میگفتن مالیات داره ثبت نام نمیکردم......
  • ناشناس ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    24 0
    این مالیات کاملا" غیرعادلانه و غیرمنصفانه است، از باب معامله مصداق تدلیس در معامله و عدم رعایت قول در معامله است، افراد درگیر در این مسئله تحت فشار روانی زیادی هستند، بعید نیست سکته ای یا مرگی بابت این موضوع اتفاق بیفته
  • حمید ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    12 0
    با این طرح شاید بتونن یه مقدار پول بگیرن ولی تبعات و خسارات اون خیلی بیشتره هم از نظر اعتماد عمومی و فراخوان هائی که در اینده از سوی مسئولین پیشنهاد میشه هم از نظر امنیت ملی و اینکه سنگ رو سنگ بند نمیشه خلاصه اینکه کسانی که این سناریو رو چیدن قطعا اهداف دیگری رو دنبال میکنند.
  • سيما سادات ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    21 0
    آقاى لارگانى تشكر تشكر تشكر و خواهشا تا لغو شدن كامل اين بخشنامه سراسر ناعادلانه پيگير باشيد كه اين مردم شفاف و صادق تا ابد ممنون و سپاسگزار و دعاگوى شما خواهند بود
  • ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    14 0
    این کار دولت دست بردن در جیب مردم بدون اجازه آنان است این آقای پناهی مسئول قبلی دارایی و بعضی از همکارانشان و چند نفر از نماینده ها نشستند و این نوع مالیات بر سکه را خلاف قانون وضع کردند و اسمش را گذاشتن مالیات بر درآمد و مسئولین بعدی هم ادامه این کار را گرفتند کسی نیست به این آقایان بگه در ۱.۵ سال گذشته هر کی هر چی خریده چه سودا گر بوده چه مردم عادی بوده باشه . مثل ملک . خودرو . سکه و طلا و ارز از بازار .. سهام بورس مواد اولیه و .... چند برابر شده و با این منطق همه مشمول مالیات بر درآمد می شوند چون پولشان ۳ تا ۴ برابر شده حتی از تورم سکه بالا زده پس شما چرا فقط به خریداران بانک مرکزی چسبیدید این مالیات را فقط بعنوان مالیات بر عایدی میتوانستید بگیرید که آن هم قانون آن وجود ندارد و اگر هم تصویب بشه برای انواع سرمایه گذاری هاست بحث عطف به ما سبق آن هم بحث دیگری است . دولت ضعف تحلیل خود در آینده اقتصاد را با این شیوه خلاف قانون و شرع میخواهد جبران کنه و خسارت عظیمی هم به اعتبار دولت های آینده خواهد زد چون بدبینی مردم به این دولت به دولت های بعد هم تعمیم میشود همانطور که بر سر سپرده های ارزی در زمان آقای احمدی نژاد آن مشکلات پیش آمد و مردم بجای سپرده ارزی در بانک در خانه هایشان نگهداری میکنند آن هم با خطراتی که دارد قوانین باید طوری باشد مردم بیشتر در تولید سرمایه گذاری کنند
    • نوری ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
      10 0
      باز صد رحمت به احمدی نژاد. موقع اون هم ثبت نام سکه شد و هیچ بحثی از مالیات و کلاهبرداری های دیگه نبود.
  • محسن ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    11 0
    با درود به شما و شرف این نماینده حق طلب و حق گو اگر مالیات بر سکه قانونی بوده چرا از خریداران سالهای قبل اخذ نشده مگر می شود قانون را معطل گذاشت اگر ارفاق دولت بوده به حکم کدام قانون صورت گرفته. ایشان به حق گفته قانون عطف به ماسبق نمی شود. به حکم قاعده نفی عقاب بلا بیان و حفظ حقوق مکتسبه شهروندان مقام اداری نمی تواند دستورات خود را عطف به سبق نماید
  • ناشناس ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    20 0
    سلام . ممنون از این نماینده محترم که با توجه به مستندات حقوقی ، نظر حق طلبانه خود را قاطعانه بیان نمود . حفظکم الله.
  • احمد ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    13 0
    رای حلال شما فقط که مصلحت مردم به مصلحت دولت ترجیح میدهید
  • حسن ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    14 1
    این کلاهبرداریه! قرار نبوده مالیات بگیرند! مگر زمان احمدی نژاد از پیش فروش سکه مالیات گرفتند؟ پیش فروش قطعی بوده و برای حفظ ارزش پول برای هر کسی که فکر میکرد ارزش سرمایه اش در خطر است و کسی هم سودی نکرده بجز حفظ ارزش پول تا حدودی و در حال حاضر بدلیل کم ارزش شدن پول ملی قیمت همه کالاها من جمله سکه بالا رفته.
  • ناشناس ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    14 0
    آخر مگر خدا رو خوش میاد که سازمان امور مالیاتی قریب صد هزار نفر را که با خانواده هاشون قریب نیم میلیون نفرند با یک دستور العمل غیر قانونی و غیر شرعی مورد اذیت وازار قرار بده و صدا از کسی در نیاد.
    • غلامرضا ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
      8 0
      بیش از 114500 نفر
  • سعید ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    11 0
    انقدر بی منطق هستند که میخواهند از پول(سکه) مالیات بگیرند!!! اگر ارزش سکه بخاطر افت ارزش ریال زیاد شده، ارزش همه چیز بصورت تصنعی زیاد شده مثل دلار، خانه، ماشین، متریال و ... پس با این تفکر باطل باید از همه چیز مالیات بگیرند. بعنوان مثال کسی که سپرده ارزی هم در بانک دارد قیمت ارزش چند برابر شده پس از اونها هم باید مالیات بگیرید!
  • ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    12 0
    مالیات بر عایدی سرمایه تصویب نشده، اگرم تصویب بشه عطف بماسبق نمیشه
  • آرش محبی ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    12 0
    درود خدا بر نماینده خدا شناس و خدا ترس مجلس . شما را به خدا جلوی این ظلم و ستم دولت به ملت را بگیرید . مردم به قدر کافی به دلیل مسایل معیشتی تحت فشار روحی و روانی هستند . اگر دولت نمی تواند مشکلات زندگی مردم را کاهش دهد ، لااقل آنها را افزایش ندهد . دولت قصد دارد از اصل دارایی و سرمایه مردم مالیات بگیرد نه از درآمد مردم . هیچ کس با خرید قانونی سکه از بانک مرکزی ، به دارایی اش افزوده نشده و درآمدی کسب نکرده است . فقط ارزش دارایی اش تا حدودی حفظ شده است . با این کار نسنجیده دولت ، دیوار اعتماد میان دولت / بانک مرکزی با مردم فرو ریخت . هزینه این ندانم کاری ، خیلی بیشتر از درآمد حاصل از اخذ مالیات از سکه ها (1000 میلیارد تومان) است .
  • صالح ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    5 0
    اولا پیش فروش سکه ها قطعی بوده یعنی خریدار قطعی آنها را خریده بدون مالیات. ثانیا همه کالاها چند برابر شده ولی کسی سودی نکرده و اگر هنر کرده و توانسته باشه فقط ارزش پولشو حفظ کرده باشه، به همان مقدار که دو سال پیش با پولش بهش کالا میدادند، الان هم با آن پولی که میگن مثلا سود کرده کمابیش همان مقدار کالا میتواند خرید کند. پس کسی پولدار نشده این وسط! این پول مالیات زور و غیرقانونی که ازش حرف میزنند میتواند در همه کالاها از جمله ماشین، خانه، میلگرد، کاغذ و ... صدق کنه. در نتیجه با این استدلال غلط باید از همه مردم که کالایی در خانه یا مغازه یا انبار یا... دارند مالیات بی معنی بگیرند و مردم را فقیر و فقیرتر کنند!
  • حمید ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    14 0
    ممنونم از ایشون که عادلانه صحبت میکنن به خدا من پول یه آپارتمان رو که سال 96 فروخته بودم رو ابتدای سال 97 برای حفظ ارزش پولم سکه پیش خرید کردم حالا همون آپارتمان رو خداشاهده نمیتونم بخرم الان هم مستاجر هستم باید حداقل روی پول سکه ها سیصد میلیون بزارم تا بتونم آپارتمان خودم رو بخرم حالا چه مالیاتی باید بدم؟
  • مهدی ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    15 0
    اگر از همون اول اعلام میکردن مالیات داره مگه دیوونه بودیم ثبت نام کنیم؟! زمان ثبت نام فرق قیمت بین پیش فروش و بازار آزاد نقدی دویست یا سیصد هزار تومن بیشتر نبود! رفتیم ثبت نام کردیم برای اینکه دولت گفت برای جلوگیری از بهم ریختگی بازار و حفظ ارزش پولتون بیایید بجای بازار و به هر مقدار که میخواهید از بانک سکه خریداری کنید! حالا ما گناه کردیم به دولت کمک و اعتماد کردیم که اینجوری جواب ما را با بخشنامه من دراوردی و غیرقانونی میدهند؟؟؟ لطفا جلوی این بی قانونی و ظلم را بگیرید.
    • نجات ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
      6 0
      200 یا 300 هزار هم نبود حداکثر 100 تا 120 هزار با بازار آزاد تفاوت داشت که اگر سود 20 درصدی یکساله خوابیدن پول هم اضافه بشه هیچ فرقی با بازار آزاد نداشت.
  • کثیری ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
    12 0
    سلام جرم بنده وامسال بنده چیه که به دولت اعتماد کرده وحتی چندین بار ازرسانه ها وسایتها پخش شدکه مالیاتی ازسکه های پیش خریدی اخذ نمی شود.حالا چرا باید مالیات بدهیم؟ آیا این کار نوعی بی اعتمادی بوجود نمی آورد؟ ازنمایندگان محترم مجلس درخواست داریم به شکایت امثال بنده رسیدگی کنند.ممنون
  • محمد ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
    11 0
    سلام این نتیجه اعتماد به دولت !.
  • ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
    11 0
    سلام کسانی ماشین ثبت نام کردندومبلغ ۶۵ میلیون برای خرید ساندرو دادندو۲۴۰ فروختند ولی مالیات نداشت هدف ایجاد بد بینی به نظام بوده من تعداد کمی خریدم وهمان موقع به علت افت بازار با کمترین سود فروختم حالا باید دوبرابر مالیات بدهم
  • اکبر محمدی ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
    7 0
    دولت با این عمل زشت و ناپسند ، ضربه بزرگی به نظام اسلامی و سیستم بانکی کشور وارد کرد و اعتبار و حیثیت خود را بر باد داد . مردم دیگر به هیچ یک از طرح های اقتصادی دولت و بانک مرکزی اعتماد نمی کنند . صداقت و شفافیت در جامعه کم خواهد شد و معاملات پنهان و زیر زمینی و به تبع آن فساد در جامعه گسترش خواهد یافت . در مملکتی که به دلیل شرایط خاص سیاسی ، دچار بحران های مختلف بوده و حمایت و همدلی دولت و مردم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است ، ایجاد شکاف میان دولت و ملت و نا امید و بی اعتماد کردن مردم به دولت نتیجه ای جز شاد کردن دل دشمنان و هموار کردن راه برای رسیدن آمریکا به اهداف شوم نخواهد داشت . دشمنان این کشور دقیقاً همین را می خواهند که مردم ایران در مقابل دولت قرار گیرند تا آنها راحت تر بتوانند به نیات پلید خود برسند . دولت در ظاهر قصد دارد با تحت فشار قرار دادن مردم و اخذ مالیات اجباری و غیر قانونی و غیر شرعی و حرام ، 1000 میلیارد تومان درآمد کسب کند . ولی نمی داند که با این کار ، بهای بسیار گزافی را پرداخت خواهد کرد و این کار تبعات اجتماعی بسیار شدید و آسیب های اقتصادی جبران ناپذیری را بدنبال خواهد داشت . از نمایندگان محترم مجلس تقاضا داریم این موضوع را به طور جدی پیگیری نموده تا از گسترش آسیب های اجتماعی وارده به کشور جلوگیری بعمل آید .
  • فریبخورده ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
    12 0
    سلام بنده مقداری بدهی به شخصی داشتم ایشون گفت برام سکه ثبت نام کن برا خودمم 15 تا نوشتم برا ایشونم 20 الان من چه جوری میتونم برم پول مالیات بگیرم ازش وقتی نمیده
  • محمد حسین ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
    12 0
    ما از دولت دیگه قطع امید کردیم و اعتبارش هم پیش ما که بهش رای داده بودیم هم از بین رفت . خواهش میکنم شما نمایندگان مجلس جلوی این بی قانونی و تاراج اموال مردم رو بگیرید. جناب موسوی خیلی مردی . ممنون
  • ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
    12 0
    این مالیات کاملا غیرقانونی و غیرشرعی است. از نمایندگان تقاضا داریم جلوی این بخشنامه ناحق و غیرقانونی را هر چه زودتر بگیرند. همچنین مردم هم میتوانند به دیوان عدالت اداری شکایت کنند.
  • ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
    12 0
    درود به شرف و شجاعت این نماینده محترم و دلسوز . ما به وجود امثال شما در ارکان قانون گذاری کشور افتخار میکنیم.
  • اقبال ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
    12 0
    تورا به خدا به دیوان عدالت اداری شکایت کنین تا لغو بشه.
  • علی ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
    11 0
    جناب سید ناصر موسوی لارگانی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بحق فرمودند: هرگونه وضع مالیات نسبت به سکه مصوبه مجلس را می خواهد، زیرا با توجه به اینکه مجلس در این باره مصوبه ای ندارد ما انتظارمان از آقای لاریجانی و معاونت قوانین مجلس این است که مصوبه‌ دولت را لغو کنند.
  • حمیدرضا ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
    11 0
    به دیوان عدالت اداری شکایت بشه تا تکلیف رون بشه
  • مالباخته ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
    13 0
    به خدا پشیمونم از رایی که به این دولت دادم اشتباه کردم ای کاش پام میشکست نمیرفتم پای صندوق رای جناب موسوی لطفا ما رو از دست این دولت که مثل داروغه در فیلم رابین هود داره سرکیسه میکنه مردم رو نجات بدید و جلوی این بی قانونی و تصمیمات ضد اسلامی و شرعی رو بگیرید. بعد از خدا شما امید ما هستید
  • مهرداد ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
    9 0
    چرا موقع ثبت نام سکه نگفتند مالیات دارد. اینکه تورم شده ما سودی نکردیم فقط ارزش پولمون تا حدی حفظ شده. کسی که مثلا ۱۰۰ سکه ثبت نام کرده ۱۰۱ سکه تحویل نگرفته که سود کنه. دیگه چطوری میشه به بانک مرکزی اعتماد کرد اگه جایی نیاز به مشارکت باشه من دیگه به بانک مرکزی اعتماد نمیکنم. منی که امروز میخوام برم لوازم برقی خونه بخرم آیا دولت میاد ضرر منو جبران کنه؟ لباسشویی و تلویزیون ۲ میلیونی شده بالای ۱۰ میلیون تومن قیمت مسکن و اجاره هم مثل زمان ثبت نام سکه نیست .
  • احسان ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
    9 0
    درود به نماینده درستکار و از جنس مردم و عدالت خواه. نماینده عزیز موضوع را پیگیری نمایید تا قانون و حقوق شهروندی رعایت شود و مردم گرفتار نشوند. ضمنا دوستان عزیز نطر دادن خوب هستش ولی بایستی از طریق دیوان عدالت اداری اقدام نمایید.
  • ناصر ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
    11 0
    تشکر از نماینده محترم فلاورجان ، لطفا پیگیری نمایید تا بخشنامه سازمان امور مالیاتی لغو شود
  • قاسم ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
    9 0
    واقعا با این مالیات غیرقانونی اعتماد مردم به مسئولان را نابود میکنند. این بزرگترین بی عدالتی و تبعیض علیه پیش خریدکنندگان سکه است که به دولت و بانک مرکزی اعتماد کرده بودند! مردم ناراضی از پرداخت این مالیات غیرقانونی هستند و دولت پول حرام را به خزانه بیت المال اضافه میکند!!!
  • فرهاد ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    8 0
    با این شرایط (غش در معامله) سکه نخواستیم! لطف کنید ارزش پولمون را برگردونید به زمان ثبت نام پیش فروش سکه، ما هم دو دستی سکه هارو بهتون برمیگردونیم.
  • علی کرمی ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    6 0
    روزی که من ۱۰۰ عدد سکه ثبت نام کردم اپارتمانم را فروخته بودم که بزرگتر بخرم.الان ۱۰۰ عدد سکه شده ۴۶۰ میلیون ولی آپارتمان من که فروختم شده ۶۰۰ میلیون سود که نکردم ضرر هم کردم حالا بالای این ضرر مالیات هم بدم.
    • یونس احمدی ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
      7 0
      دقیقاً نظر شما صحیح است . قیمت سکه سه برابر شده ولی قیمت مسکن چهار برابر شده . من هم اگر سکه هایم را بفروشم ، هرگز نمی توانم همان آپارتمانی را که پارسال با پول پیش خرید سکه ها می توانستم بخرم را خریداری کنم . ارزش پول ملی را خود دولت به یک چهارم کاهش داده ، حالا بجای اینکه شرمنده باشد و از مردم عذرخواهی کند ، از ملت طلبکار هم شده و می خواهد از آب کره بگیرد . دولت کم آورده و قصد دارد دست در جیب ملت کند و از اصل سرمایه های مردم مالیات بگیرد . نمایندگان محترم ملت ، شما را به خدا جلوی این غارتگری و چپاول دولت را بگیرید که این کار غیر قانونی و غیر انسانی و حرام دولت ، ضربه بزرگ و جبران ناپذیری را به نظام اسلامی کشور وارد خواهد کرد و مردم را به طور کلی به دولت بدبین و از سیستم و نظام اسلامی نا امید خواهد کرد .
  • غلامرضا ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    9 0
    نظر این نماینده محترم درست و منطقی است و حرف دل همه مردم است ولی چه فایده دولت که گوش به حرف یک نماینده نمیده بقیه نمایندگان هم که با رای مردم سر کار آمدن دغدغه مردم را ندارند . باید بقیه نمایندگان هم مثل ایشان اقدام کنند. می‌شود هر کدام از ما با مراجعه به دفتر نماینده شهرمان این خواسته منطقی را از آنها هم بخواهیم.
  • وحید ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    9 0
    اگر به جای خرید سکه پولها یمان را رب گوجه فرنگی خریده بودیم بیشتر سود می کردیم چون سکه 3 برابر شده ولی رب گوجه 5 برابر !!
  • عادل ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    8 0
    دولت نتوانسته ارزش پول ملی را حفظ کند، اونوقت مردم باید جریمه بدهند آنهم بصورت کاملا ناعادلانه و غیرقانونی؟؟؟؟!!!!!
  • سامان ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    8 0
    قول و قرار چیزی نیست که بتوان آنرا با تغییر شرایط،تغییر داد.با بهانه های مختلف میخواهند دست در جیب مردم کنند کجاست عدالت اسلامی،آقایان دولتی چرا خاموشید؟چه شد؟دیروز منافعتان به آن بود؟امروز منافعتان به این؟شک نکنید در انتخاباتهای بعدی مردم به شما و منتصبین شما که حرفتان هر روز برای منافعتان عوض میشود و مردم در هیچ کجای تصمیمات شما لحاظ نمیشوند.رای نخواهند داد.آزموده را آزمودن خطاست.ضمنا درود به شرف این نماینده محترم..................لطفا شما و هم اندیشانتان از مردم دفاع کنید،شما را از یاد نخواهیم برد،دولتی ها را هم از یاد نمی بریم.
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    10 0
    مسوولان چرا دبه میکنند و دروغ میگن؟؟! ما سکه هارو پس میدیم، شما هم قیمت خانه و ارز را برگردون به زمان پیشفروش سکه که بتونیم حداقل یک خانه به اندازه پول واقعیمون بخریم
  • خریدار سکه ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    11 0
    شما را به خدا این موضوع مهم را با کمیسیون اقتصادی مجلس به طور جدی پیگیر باشید و نتیجه را اطلاع رسانی کنید
  • احمد سماواتی ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    10 0
    نمایندگان محترم مجلس . به داد ما خریداران قانونی سکه برسید . شما را به خدا تکلیف را هر چه سریعتر روشن کنید . دیگر خسته شده ایم و به ستوه آمده ایم
  • صالح ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    8 0
    ببینید چه بلایی سر خریداران قانونی سکه، کسانی که به شما اعتماد کردند درآوردید! شما با زبان بی زبانی به مردم میگید که به بانک و دولت اعتماد نکنند و شیوه غیرقانونی و دلالی را در پیش بگیرند!!!
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    7 0
    حالا بپرسید چرا فرار سرمایه از کشور داریم؟؟؟ چون نمیشه به مسئولان این مملکت اعتماد کرد.
  • بردیا ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    6 0
    حقوق شهروندی که انقدر ازش گفتی کجاست جناب روحانی؟! به خریداران قانونی سکه،کسانی که به شما اعتماد کردند بدجوری داره ظلم و بی عدالتی میشه. چرا سکوت کردید؟!
    • شروین ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
      4 0
      کی سکوت کرده روحانی؟! دستور خودشه!
  • حامد ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    7 0
    این مالیات از یک منظر دیگر هم غیر قانونی است. به این معنی که دولت مانع میشود از آزادی مردم برای تبدیل داراییهایشون به کالایی که ارزش پولشان را در برابر تورم حفظ کند.
  • آزموده را آزمودن خطاست ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
    8 0
    آقای روحانی،آقای نوبخت،آقای جهانگیری، شما پرچم دار این دولت بودید وما مردم هیچوقت سیاستهایی را که شما دنبال کردید که منافع مردم در آنها جایی نداشت را فراموش نخواهند کرد،هر روز یه حرفی زدید روز دیگر زیرش زدید، خدا شکر که مجلس هست، خدا شکر که دیوان هست، خدا را شکر که قوه قضاییه هست،خدا راشکر که کسانی هستند که ازحقوق مردم دفاع کنند.فریب خوردیم به شما رای دادیم فریب خوردیم سکه از شما خریدیم فریب خوردیم به شما اعتماد کردیم،آیت الله رییسی به دادمان برس،درود بر تو نماینده واقعی...........
  • حمید دادفر ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    7 0
    این دولت تدبیر و امید با بی تدبیری خود ، مردم را برای همیشه ناامید کرده است . ضربه ای که این دولت با این عمل زشت و غیر قانونی و غیر شرعی و حرام به سیستم و نظام اسلامی وارد کرد ، هرگز جبران نخواهد شد . تا دیر نشده ، به خاطر این عوام فریبی کثیف ، از مردم عذرخواهی کنید تا شاید مردم شما را ببخشند .
  • خریدار قانونی (فریب خورده !) سکه ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    8 0
    با سلام و درود بر همکاران محترم و زحمتکش خبرگزاری قدس آنلاین . از شما خواهش می کنیم موضوع اخذ مالیات از سکه را تا اخذ نتیجه ، با اعضای محترم کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیری نموده و نتیجه را اطلاع رسانی فرمایید . با تشکر فراوان
  • رسول توکلی ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    7 0
    بنده یک کارمند دولت هستم که سالهای سال با نهایت صداقت و شفافیت در سیستم دولتی خدمت کرده ام و تمام سرمایه زندگی ام را که دسترنج حلال و حاصل سالها تلاش سالم بود ، برای خرید سکه و جهت حفظ ارزش سرمایه ، به دست دولت و بانک مرکزی دادم . دولت با این کار کثیف و غیر انسانی و غیر شرعی و حرامی که انجام داد ، به من یاد داد که در این کشور هرگز نباید شفاف عمل کنم . وقتی دولت رسماً و علناً در معاملات قانونی خود با مردم دبه می کند و گوش مردم را با فریب و نیرنگ می برد ، شک نکند که این موضوع در تمام لایه های جامعه تعمیم یافته و نهادینه خواهد شد . تمام کسانی که سکه را به صورت قانونی از بانک مرکزی خریداری کردند ، با پول حلال و شفاف این کار را انجام دادند ، وگرنه پول حرام حاصل از رانت خواری و رشوه و دزدی و ... هرگز وارد سیستم بانکی کشور نمی گردد . شما به وفادارترین و معتمدترین و سالم ترین افراد جامعه که به شما اعتماد داشتند ، از پشت خنجر زدید و به آنها یاد دادید که اگر در این کشور سالم باشند و شفاف عمل کنند ، ضربه بدی خواهند خورد . شما با این کار ، به کل نظام بانکی و پولی و اقتصادی و هم چنین به قانون و قانون گذاران دهن کجی و توهین کردید و همه چیز از جمله قانون را به تمسخر گرفتید .
  • یحیی ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    2 0
    بانک مرکزی اطمینان داد که سکه مالیات نداره. نیز متعهد شده هرگونه مالیات تحت هر عنوان و بهانه ای وضع بشه پرداخت کنه. پس چرا پرداخت نمیکنه. اسم این تدلیس و فریب در معامله نیست؟ چرا گروه گروه اونم گروه های صد ها هزار نفری با خانواده شان از حمایت و پشتیبانی سیستم و نظام می رانید.اونهایی که دلسوز نظام و جمهوری اسلامی و آرمان های اون هستن اجازه ندن یه عده به خاطر منافع مادی و دنیایی خود به قانون و نظم کشور دهن کجی کنن و قانون رو هر جور که منافعشون ایجاب می کنه تفسیر کنن. مگه تا بحال مالیاتی تحت این عنوان حتی یه مورد وجود داشته که الان یه دفعه در سطحی به این وسعت اجرا می کنین. از نمایندگان محترم مردم انتظار می ره که بر خورد جدی بشه با این مسولینی که بجز به منافع خود به چیز دیگه ای فکر نمی کنن. ما مخلص قانون هستیم . نه قانونی که با سلایق افراد یه دفه سر در میاره و موجب خسران و نارضایتی و بی اعتمادی اقشار کثیری از جامعه می شه. اینهمه مالیات از میلیونها کارمند و کسبه گرفته میشه مگه حرف و حدیثی پیش میاد. پس اینجا اشکال هست که اینهمه موجب اعتراض شده. لطفا هرچه سریعتر بخشنامه مالیاتی مربوطه رو لغو کنین و ارامش رو به جامعه باز گردانید.
  • خریدار قانونی سکه ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    5 0
    با سلام و درود بر همکاران محترم و زحمتکش خبرگزاری قدس آنلاین . از شما خواهش می کنیم موضوع اخذ مالیات از سکه را به طور جدی و مستمر با نایب رییس محترم کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیری نموده و نتیجه را اطلاع رسانی فرمایید . با تشکر فراوان
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    3 0
    به نظر من کسانی که این مالیات غیر قانونی و غیر شرعی را بخشنامه کردند را باید به دلیل تشویش اذهان عمومی و سوء استفاده ابزاری از مقام و به دلیل ایجاد سلب اعتماد عمومی مردم به دولت ونظام و صدمه به قانون و شرع مورد پیگرد قانونی قرار داد .
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    2 0
    عزیزی فرمودند: مالیات بستن به این پولها که اصلا منبع درامدش معلوم نیست .آیا از اختلاس .احتکار .حقوق نجومی وووووووو این همه پول جمع شده .باید مالیات بست و در زمان خرید باید ازشون گرفته بشه .مثل اینور آب ما در این ایالت 13 درصد روی هر جنسی در زمان خرید جنس میپردازیم که به حساب دولت میره خیلی کار خدا پسندانه است .ادامه دهید در پاسخ باید گفت:همیشه در مقایسه اولین پارامتر رو در نظر داشته باشید ...اون هم عقلایی بدنشه...بعدشم متوجه نیستی چرا....کسی با اخذ مالیات تو هیچ جای جهان مخالفتی نداره....بلکه با نحوه گرفتنش اختلاف نظر دارن...ما هم برای خرید همه اجناس و خدمات 9درصد ارزش افزوده پرداخت میکنیم....مگر غیر اینه؟اینجا بحث اینه که اعلام شده معاف از مالیات و حالا میگن مالیات بده.......بعدشم درآمدی هم کسب نشده و همش تورم بوده....کجای دنیا یا ایالتی که شما نام میبرید از خریدار طلا یا سکه که برای حفظ ارش پولشون گرفتن مالیات میگیرن...بعدشم اونا تورم ندارن ولی ما داریم.دولت با ایجاد تورم رسماً 300درصد از این ملت مالیات گرفته..دبه در قرارداد میخوان بکنن...خلاف قانون و شرع و عرف میخوان عمل بکنن بعد شما میگید کار خداپسند هست. ..شما هم بهتره کمی مطالعه کنید و مسال چند بعدی را تک بعدی حل نکنید. اونور آب تورم خبری نیست...اونور آب خودشون به طورعمدی هر کاری میکنن که پولشونو بی ارزش بشه باز نمیشه.....اونور آب جهش تورمی ندازند....اونور آب تکانه ارزی ندارند...اونور آب سو مدیریت و اختلاس های نجومی و بدهکاران کلان ندارن....اصلاً مقایسه پراید با بنز عقلانیه داداش من.؟..مسوولان ما با این مقایسه ها فرار روبه جلو دارن، نمونش میگن بنزین و گوشت و مرغ تو کشورمون ارزنه و دیگر کشورها گرونه... و تازه منتم سرمون میذارن ...جالبه اگر درس سفسطه و مغالطه رو بلد باشی تازه میفهمی چه ابزار جالبیه در دست مسوولان محترممون....باید بگیم که بابا دست بردارید از این فلسفه بازی...هرموقع ما بر اساس دلار و یورو یا ریال کشورهای عربی حقوق گرفتیم بعد مقایسه کنید...کلا بساط ریال و جمع کنید و به مردم ارز خارجی بدید خودبخود تورم از بین میره...دیگه نیازی هم نیست با این گرونی کاغذ تند به تند اسکناس ریال چاپ کنید
  • جواد. ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    4 0
    خدایا شکرت نمردیم و عجایب مدیریت یک مملکت رو هم دیدیم.اونایی که به دولت اعتماد نکردن و از بازار سکه خریدن الان شاد و پیروز . اما اونایی که خواستن جهت کنترل نقدینگی و مدیریتش و کنترل قیمت ها به دولت کمک کنن و اعتماد کردن اینجوری جریمه مالیاتی سنگین بشن و ازونا به عنوان سودجو سوداگر و... یاد بشه و پولشون یک سال تو بانک بخوابه نه تنها تشویق نشن بلکه گوشمالی اساسی بشن. اینایی که سکه خریدن سرمایه لازم رو دارن و دستی تو کار، و چند برابر اونو جبران میکنن. اما یه ذره بایستی به آینده کشور هم فکر کرد.
  • احسان ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    4 0
    با سلام و درود. خداوند عزت و سربلندی فراوان بهت عطا نمایند تا بتوانی به مردم خدمت نمایید
  • امید ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    3 0
    دیگه با این وضعیت به چه کسی میشود اعتماد کرد؟؟
  • خریدار سکه ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    3 0
    با سلام بر همکاران محترم قدس آنلاین . از شما استدعا داریم موضوع اخذ مالیات از سکه را به طور جدی و مستمر با نایب رییس محترم کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیری نموده و نتیجه را به عموم مردم اطلاع رسانی نمایید . خریداران سکه بخاطر این موضوع تحت فشارهای روحی و روانی شدیدی هستند و این قضیه بشدت بر زندگی روزمره ما تاثیر منفی گذارده است . با تشکر
  • مجید ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    1 0
    مالیات بر سکه کاملا غیرقانونی و ناعادلانه است. چون اولا قبلا این مالیات وجود نداشته و دوما به پیش خریدکنندگان هنگام خرید اعلام نشده و سوما اگر مبنا مالیات بر عملکرد است باید شامل همه اجناس شود از جمله سپرده بانکی، سپرده ارزی و ملک و ماشین و .،. چهارما اصولا ارزش پول مردم زیاد نشده و فقط حفظ شده و سودی حاصل نشده و این حاصل از ضعف مدیریت کشور است که این تورم ایجاد شده است.
  • یوسف ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    2 0
    مالیات بر پیش فروش سکه مطلقا غیرقانونی، تبعیض آمیز و ناقض منشور حقوق شهروندی میباشد. ضمنا تفاوت میان تورم و عایدی سرمایه چگونه قرار است مورد عنایت قرار گیرد؟ جایگاه تورم زدایی از سود کجاست؟ تورم خود یک نوع مالیات عمومی است. مگر میتوان از این مالیات مجددا مالیات گرفت؟ در ضمن تخصیص ضرایب مالیاتی صرفا به پیش خریدکنندگان سکه از بانک مرکزی مصداق تبعیض است. بعلاوه مخفی کردن جنبه هایی از یک معامله و آگاه نساختن مشتری از آن و از برخی معایب و نقایص خرید خود به هنگام معامله مصداق غش در معامله است
  • مسعود کاف ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    2 0
    گویا رییس سازمان امور مالیاتی گفته اگه دیوان عدالت اداری هم رای نفی بده قبول نیس جل الخالق
  • ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    3 0
    حسب بند ۳ از ماده شماره ۲ مصوبه شورای عالی اداری شماره ۱۱۲۷۱۲۸ در خصوص مصادیق منشور حقوق شهروندی در نظام اداری: شهروندان دارای حق مصون بودن از نظام تبعیض در نظامها، فرایندها و تصمیمات اداری میباشند. همچنین حسب بند ۶ از ماده ۲ همان مصوبه حق آگاهی به موقع مردم از تصمیمات اداری و دسترسی به اطلاعات مورد نیاز از سایر حقوق شهروندی به شمار رفته است. همچنین حسب قسمت الف از بند ۲ ماده ۱۰ از همین مصوبه حق مصون بودن شهروندان از شروط اجحاف آمیز در توافقها، معاملات و قراردادهای اداری که به موجب آن دستگاه اجرایی طرف مقابل خود را به انجام یا عدم انجام کاری متعهد میسازد که پیش از انعقاد قرارداد هیچ فرصتی برای آگاه شدن از مفاد آن شرط نداشته است. بر این اساس چگونه است که سازمان‌ امور مالیاتی کشور بصورت تبعیض آمیز و بدون توجه به تورم فقط مالیات بر پیش خرید قانونی سکه را مطرح میکند و نه اقلام دیگر؟ و چرا در طول دوره پیش خرید سکه که حدود دو ماه به طول انجامید و بارها در رسانه های عمومی طرح و تبلیغ شد در مورد وجود چنین مالیات نوظهوری به خیل عظیم پیش خریدکنندگان هشدارهای لازم را نداد و اطلاع رسانی نکرد؟
  • سلیم ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    2 0
    قانون اگر ناعادلانه و تبعیض آمیز باشد و برای منافع دولتی و یا گروهی خاص مهندسی شود مردم را به بی‌قانونی سوق می‌دهد و عملاً مردم با قانون خودشان عمل می‌کنند که این موضوع یعنی بی‌اعتبار کردن قانون نزد مردم گناهی نابخشودنیست.
  • yadegari ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    0 0
    مردم رو زیر بار قرض وام و قسط بردن دقیقاسیستم کثیف سرمایه داری غربی هست...با این تفاوت اونا تورم و کاهش ارزش پول ملی ندارند ما داریم...!!!
  • انوری ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
    0 0
    از اعتمادی که به بانک مرکزی کردم متاسفم.خرید سکه که سودی نداشته فقط حفظ سرمایه یوده.که به دروغ مالیات بر سود عایدی اسمشو گذاشتن که دست در جیب مردم ببرن.