همدان- مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای همدان اظهار کرد: تعداد ۴ هزار و ۳۲۴ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه های مجاز نصب شده که بیشترین آنها مربوط به دشت رزن – قهاوند است.

۴۳۲۴ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه های  استان همدان نصب شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، منصور ستوده با اعلام اینکه نصب کنتور هوشمند در چاه‌ها جزو طرح‌های احیا و تعادل‌بخشی منابع آب‌های زیرزمینی همدان است، اظهار کرد: اجرای این طرح و نصب کنتور هوشمند در سطح استان همدان نیازمند همکاری و تعامل کشاورزان با شرکت آب منطقه‌ای است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای همدان افزود: نصب کنتور هوشمند روی چاه‌های آب سبب کنترل و نظارت بر میزان برداشت آب‌های زیرزمینی استان شده و از اضافه برداشت از آب‌های زیرزمینی به شدت جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه کنتور هوشمند مزایایی بالایی دارد، اظهار کرد: اساسی‎ترین اهمیت کنتور هوشمند این است که کشاورزان دیگر بیشتر از پروانه بهره‎برداری نمی‎توانند از چاه‎ها آب برداشت کنند.

وی تاکید کرد: اگر کشاورزی بیش از میزان تعیین‎شده آب از چاه برداشت کند برق به صورت خودکار قطع شده و امکان برداشت آب از چاه تا زمانی که کارشناسان آب منطقه‌ای و برق اقدام نکنند وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه کنتورهای هوشمند و کارت‌های شارژ همچون کارت سهمیه‌بندی بنزین است، عنوان کرد: کشاورزان باید نسبت به نصب این کنتورها اقدام کنند چراکه تکلیف قانونی است و کار باید اجرایی شود.

ستوده گفت: تعداد ۴ هزار و ۳۲۴ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه های مجاز نصب شده که بیشترین آنها مربوط به دشت رزن – قهاوند است.

وی ادامه داد: تعهد استان همدان برای نصب کنتور در سال ۹۸ تعداد ۵۶۰ دستگاه بوده که ۱۲۱ دستگاه نصب شد و پیشرفت ۲۲ درصدی نسبت به تعهد نصب را نشان می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.