مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تکمیل ساخت بیمارستان امداد و نجات در جنوب مشهد به هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

بیمارستان امداد و نجات مشهد، در انتظار اعتبار ساخت

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی رحیمی افزود: ساخت این بیمارستان در سال ۸۸ با پیش بینی اولیه برخورداری از ۱۰۰ تخت آغاز شد؛ اما به دلیل پاره‌ای مشکلات مالی ناشی از تحریم‌ها در سال ۹۰ با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شد.

وی ادامه داد: این پروژه از سال گذشته با مکاتبات انجام شده با دفتر مقام معظم رهبری و سایر مسوولان بالادستی کشور در ردیف پروژه‌های لازم الاجرا قرار گرفت و ساخت آن با فروش ۲۵۰ میلیارد ریال اوراق قرضه و پیش بینی برخورداری از ۲۰۰ تخت بیمارستانی از سر گرفته شد و هم اکنون بیش از ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: چنانچه اعتبارات مورد نیاز برای این پروژه مهم درمانی عمرانی تخصیص یابد، پیش بینی می‌شود طی دو سال آینده به بهره برداری کامل برسد.

رحیمی افزود: با راه اندازی این بیمارستان، زنجیره برخورداری از امکانات مراکز درمان بیماران ترومایی یعنی حوادث و ضربه‌های ناشی از آن و نیز جراحی عروق برابر استانداردهای جهانی در چهار جهت کلانشهر مشهد برای سالانه ۳۰ میلیون گردشگر و زائر و مجاور تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: این بیمارستان با ۱۸ هزار متر مربع زیر بنا علاوه بر تمرکز بر درمان بیماران تروما و جراحی عروق، می‌تواند بخشی از نیازهای مراجعه کنندگان در جنوب مشهد به خدمات عمومی پزشکی را هم پوشش دهد.

مدیر نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: در سال های گذشته در راستای اجرای طرح تحول سلامت، بیمارستان های شهید کامیاب در شرق و طالقانی در غرب به بهره برداری، تجهیز و نوسازی رسیدند و با حداکثر امکانات در حال خدمات دهی به مراجعه کنندگان هستند.

رحیمی ادامه داد: در حالی که دو پروژه بیمارستان شهید هاشمی نژاد در شمال و امداد و نجات در جنوب مشهد هنوز نیمه تمام هستند که امید است با مساعدت مسوولان و تخصیص به موقع اعتبارات تکمیل شوند که البته در بیمارستان هاشمی نژاد عملیات ساختمانی تقریباً به پایان رسیده و برخی موارد جزئی مانده است.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.