استاد برجسته خوشنویسی گفت: برگزاری جشنواره‌هایی مانند امام رضا(ع) در ایجاد انگیزه علاقه‌مندان به هنر بسیار تأثیرگذار بوده است.

برگزاری جشنواره‌هایی مانند امام رضا(ع) در ایجاد انگیزه علاقه‌مندان به هنر تأثیرگذار است

به گزارش قدس آنلاین ، محسن عبادی استاد برجسته خوشنویسی که دارای مدرک درجه یک هنری کشور و دکترای افتخاری از آکادمی فرهنگی IGCC  آلمان است در گفتگو با ستاد خبری جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا«ع»،  اظهار کرد:  جشنواره‌ها فقط یک مسابقه نیستند بلکه بخش‌های جنبی فراوانی مانند نمایشگاه، مقالات،کارگاه‌های آموزشی و همایش‌ها در این جشنواره‌ها وجود دارد که باعث می‌شود آگاهی فرد نسبت به رشته‌ای که در آن فعالیت می‌کند بالا برود.

وی افزود: این جشنواره‌ها و بخش‌های جانبی آن، هنرمند را از ابعاد نظری به سمت ابعاد مهارتی و علمی و تاریخی سوق می‌دهد و وقتی جنبه علمی و مهارتی رشته‌ای تقویت شود، موفقیت در آن رشته سریع‌تر حاصل می شود

عبادی که خود عناوینی همچون برگزیده جشنواره جهانی البرده دبی در خط محقق، برگزیده جشنواره جهانی ملتقی رمضان در خط ثلث و برگزیده جشنواره جهانی حلیة الشریفة استانبول را در کارنامه دارد، به کارکردهای مثبت برگزاری این رویدادهای هنری اشاره و ابراز کرد: برگزاری جشنواره‌هایی مانند امام رضا(ع) در ایجاد انگیزه علاقه‌مندان به هنر بسیار تأثیرگذار بوده است و حس رقابت سالم، در کسانی که با مضامین خاص کار می‌کنند را بالا می‌برد و از دل این مقایسه و محک خوردن افراد، رشد فنی و هنری خوبی به دست می‌آید.

وی با تاکید بر اهمیت اختصاص بودجه مناسب بر کیفیت جشنواره‌ها عنوان کرد: یک جشنواره برای غنی بودن و حرفه‌ای شدن، باید از حالت رفع تکلیفی دربیاید. لذا باید برنامه‌ریزی صحیحی از جانب دولت برای وزارت ارشاد و قسمت‌های فرهنگی صورت گیرد، چراکه سال‌به‌سال بودجه وزارت ارشاد انقباضی‌تر می‌شود و در عوض چندین برابر آن به نهادهای غیرضروری تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: ازآنجاکه وزارت ارشاد متولی فرهنگ، هنر، تاریخ و تمدن می‌باشد، نیازمند این است که با بودجه قوی پشتیبانی شده تا بتواند جشنواره‌ها را در سطحی عالی تر برگزار و میزبان هنرمندان حرفه‌ای و صاحب‌نام  باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.