محمد حیدر گفت: سرنگونی پهپاد آمریکایی این پیام را نه فقط برای ایالات متحده بلکه برای تمام دشمنان اعم از اسرائیل، سعودی و امارات داشت که دشمنی با ایران هزینه بر خواهد بود و مرزهای هوایی، زمینی و دریایی ایران مکان مناسبی برای جولان و تجاوزگری نیست.

سرنگونی پهپاد آمریکایی ثابت کرد آسمان ایران برای تجاوزگران امن نیست/ عقب نشینی‌های ترامپ یعنی راهبرد درست، مقاومت است

«محمد حیدر» کارشناس مسائل بین‌الملل ومشاور مالی در انگلیس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین‌الملل قدس آنلاین در ارتباط با تجاوز پهپاد آمریکایی به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران و سرنگونی آن توسط پدافند هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پهپاد جاسوسی آمریکا حریم هوایی ایران را نقض کرده بود و قصد جاسوسی از ایران را داشت و نیروی هوایی ایران پس از شناسایی آن هشدارهای لازم را برای این هواپیمای بدون سرنشین ارسال کرد ولی بدون توجه به هشدارها به حرکت خود ادامه داده است.

محمد حیدر افزود: این طبیعی و حق ایران بود که به تجاوز متجاوز پاسخ بگوید و آن را سرنگون کند. این اقدام ایران بسیار شجاعانه بود و ثابت کرد که برای دفاع از خود با احدی شوخی ندارد. آمریکا می‌داند که نباید دیگر قدرت جمهوری اسلامی را با اینگونه اقدامات محک بزند؛ چرا که برای آن هزینه بر خواهد بود.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه این پهپاد آمریکایی از پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین هواپیماهای جاسوسی آمریکا بوده است تصریح کرد: به اذعان خود آمریکایی‌ها این پیشرفته ترین پهپاد جمع آوری اطلاعات بوده و سرنگونی آن به دست نیروهای پدافند هوایی ایران نشان از پیشرفته بودن این نیروها دارد و تأکید می‌کند که آسمان ایران برای هیچ متجاوزی با هرتکنولوژی و فناوری که باشد، امن نخواهد بود. به نظر من اگر فرصت بیشتری وجود داشت ایران می توانست کنترل این هواپیما را در اختیار بگیرد و آن را صحیح و سالم مال خود کند، ولی از آنجایی که این هواپیما می‌توانسته در سریعترین زمان ممکن اطلاعات دقیقی را ارسال کند، نیروهای ایرانی مجالی را برای ادامه حرکت آن ندادند و فوراً آن را سرنگون کردند.

وی در ادامه به نحوه واکنش آمریکا و رئیس جمهور این کشور به اقدام شجاعانه ایران پرداخت و افزود: رئیس جمهور آمریکا از از روز انجام این عملیات تا به امروز اظهارات متفاوت و متنقاضی را مطرح کرده است که خلاصه آن نشان از آن دارد که او به خوبی می‌داند ایران کشوری ضعیف نیست که مقابل تجاوزگری او دست بسته بنشیند و یا مانند عراق زمان صدام لقمه راحتی برایش باشد. او می داند که تکرار این گونه اتفاقات می تواند برای آمریکا هزینه سنگینی داشته باشد از این رو علی رغم آنکه گاهی تهدید می‌کند، ولی مدام می‌گوید که که خواهان جنگ با ایران نیست. آمریکا امروز در مقابل ایران قدرتمند، با صلابت، مقاوم و پایدار قرار دارد و روز به روز شاهد عقب نشینی بیشتر آمریکا مقابل آن خواهیم بودد، کما اینکه در گذشته از جنگ و مذاکره با 12 پیش شرط سخن می گفت و امروز می‌بینیم که می‌گوید خواهان جنگ نیست و آمادگی دارد بدون هیچ پیش شرطی با جمهوری اسلامی مذاکره کند. این معنای مقاومت است.

محمد حیدر در پایان با اشاره به دستاوردهای این عملیات برای ایران و پیام های آن برای آمریکا گفت: سرنگونی پهپاد آمریکایی قدرت بالا و حقیقی جمهوری اسلامی را برای جهان به نمایش گذاشت و باعث می‌شود تا آمریکا در حساب و کتاب های خود تجدید نظر کند. این اظهار قدرت و عقب نشینی‌های آمریکا بر درستی استراتژی مقاومت صحه می‌گذارد و اثبات می کند که سیاست‌های ایران در قبال آمریکا و زیاده خواهی‌های آن صحیح است.

این کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد که سرنگونی پهپاد آمریکایی این پیام را نه فقط برای ایالات متحده بلکه برای تمام دشمنان اعم ازسعودی و امارات داشته که دشمنی با ایران هزینه بر خواهد بود و مرزهای هوایی، زمینی و دریایی ایران مکان مناسبی برای جولان و تجاوزگری نیست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.