خوزستان_ استاندار خوزستان گفت: با اشاره به شرایط دولت در سال جاری لازم است صرفه جویی داشته باشیم و هزینه های جاری اولویت بندی تا پروژه هایی به شورای برنامه ریزی فرستاده شود که خواست و نیاز  منطقه باشد.

باید صرفه جویی جدی برای انجام پروژه ها داشته باشیم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ در جلسه بررسی وضعیت کارگروه ها و کمیته های تخصصی بعد از ابلاغ آیین نامه جدید شورای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان در محل استانداری برگزار شد.

امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان در حاشیه جلسه بررسی وضعیت کار گروه ها و کمیته های تخصصی از پرداخت مبلغ ۹۲۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ای بلاعوض بخش کشاورزی خبرداد و گفت: این اعتبار از محل ظرفیت های بودجه سال ۹۸ طبق ماده ۱۰ قانون" تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت" بابت پرداخت به کشاورزانی که در سیل اخیر خوزستان دچار آسیب شده‌اند انجام و یا در حال اخذ است.

حاجتی عنوان کرد: ۶۱ میلیون تومان از ماده ۱۰ و ۱۲ برای تقویت سیل بندها،۲۰ میلیون از وزارت کشور و ۱۰ هزار پکیج توسط کمیته امام برای روستاهای در معرض سیل قراردارد در نظر گرفته شده که به منظور اجرای پروژه های پیشگیری از حوادث غیر مترقبه به ویژه سیل در خوزستان به دستگاه های اجرایی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه به این ترتیب دستگاه ها با اولویت مشخص شده نسبت به ترمیم زیر ساختهای آسیب دیده از سیل اقدام کرده اند، اظهار کرد: هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان برای بخش های مختلف دریافت شده که در بخش برق ۵۳ میلیارد ۶۰۰ میلیون تومان، در بخش تاسیسات آبی ۶۵ میلیارد  و ۵۰۰ میلیون تومان، آب و فاضلاب روستایی ۳۰ میلیارد و آب و فاضلاب شهر اهواز ۹۸ میلیارد تومان هزینه می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان افزود: علاوه بر موارد گفته شده در این خصوص به عنوان زیر ساختهای روستایی ۳۴۷ میلیارد تومان در حوزه راه، ۳۱۵ میلیارد و بنیاد مسکن در حوزه روستاها ۵۷۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی با تاکید بر اینکه اکثر مناطق آب گرفته شده در بخش روستاها و کشاورزی به شرایط قبل باز گشته اند؛ اذعان کرد: سال گذشته در پی اعتبار برای خشک نشدن نخل های شادگان بودیم و پایان سال در حال مبارزه با سیل، با هماهنگی های انجام شده  و مطالعاتی که همراه دانشگاه چمران انجام شده قرار بر این شد روستاهایی که در حد بستر رودخانه ها قرار دارند جابه جا شوند و بر اساس گزارش دانشگاه چمران در این حوزه این مصوبه در اختیار شورای برنامه ریزی قرار گیرد تا در ۲ هفته بررسی و تصویب شود.
حاجتی اضافه کرد: این امکان وجود دارد با مطالعات انجام شده بخش قابل توجهی از روان آبها را با مشارکت سازمان آب و برق به سمت کانون های ریز گرد منحرف کنیم.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز گفت: با اشاره به شرایط دولت در سال جاری لازم است صرفه جویی داشته باشیم و هزینه های جاری اولویت بندی  تا پروژه هایی به شورای هماهنگی فرستاده شود که خواست و نیاز  منطقه باشد.

شریعتی ادامه داد: اگربه وسیله شرح وظایف و هماهنگی با قوانین پروژه های مناسبی به شورای برنامه ریزی داده شود می توانیم پروژه هایی را که تا میزان 80 درصد پیش رفته است انجام داده و از میزان کثیر آنها کم کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.