خراسان شمالی-مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی از تشکیل ۷۱۱۱ فقره پرونده نزاع در استان در سال گذشته خبر داد.

تشکیل هفت هزار پرونده نزاع در خراسان شمالی
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین دکتر بابک سلحشور در نشست خبری گفت: در سال گذشته تعداد هفت هزار و ۱۱۱ پرونده نزاع در استان تشکیل شد که این پرونده ها مورد معاینه و اظهار نظر پزشکی قانونی قرار گرفتند که امار نسبت به سال ماقبل آن(۹۶) ۲ و ۲ دهم درصد کاهش داشته است.
وی اظهار داشت: در همین زمینه در سال ۹۷ در مقایسه با سال قبل آن تعداد پرونده های ضرب و جرح در شهرستان بجنورد ۵ درصد کاهش، شهرستان اسفراین شش درصد کاهش، شیروان ۴ درصد افزایش، شهرستان آشخانه ۹ و نیم درصد افزایش، شهرستان فاروج ۲ درصد افزایش، شهرستان راز و جرگلان تا دو و نیم درصد افزایش و شهرستان‌های گرمه و جاجرم نیز تا ۱۹ درصد افزایش داشته است.
 سلحشور افزود: سال گذشته بیش از ۲۶ هزار و ۸۷۹ فقره پرونده به مجموعه پزشکی قانونی استان وارد شد که از این تعداد پرونده ها در بخش‌های کمیسیون پزشکی قانونی، آزمایشگاه،معاینات سرپایی و متوفیات بررسی و رسیدگی شدند که این تعداد پرونده وارد شده نسبت به سال ۹۶، ۱۲ درصد افزایش داشت.
 وی در بخش کیسیونهای پزشکی قانونی گفت: در بخش کمیسیون‌های پزشکی در سال گذشته ۱۹۱ پرونده بررسی شده که از این تعداد ۱۱۰ یک پرونده مربوط به قصور پزشکی ۵۴ مورد پرونده در خصوص اعتراض به نظرات پزشکی و ۳۶ پرونده مربوط به پرونده های روانپزشکی بوده است.
 سلحشور  افزود:  در ۱۰۱ پرونده قصور پزشکی بیشترین پرونده ها مربوط  به جراحی زنان زایمان ، جراحی چشم  و جراحی عمومی بوده است که جراحی زنان و زایمان رتبه اول اصول پزشکی را داشته است که از این تعداد پرونده برای ۴۶ پرونده رای محکومیت و برای ۵۵ پرونده برای تبرئه صادر شد.
 وی در ادامه در خصوص فوتی های حادثه کار افزود: در زمینه فوتی های حادثه کار در سال گذشته ۲۲ مورد فوتی حادثه کار را داشته‌ایم که در سال ۹۶ تعداد فوتی های حادثه کار ۱۳ مورد بوده که ۶۵ درصدی حادثه کار رشد داشته است.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی ادامه داد: در بخش مصدومیت حوادث کار ۳۰۵ نفر دچار مصدومیت شده‌اند که نسبت به سال ۹۶ کاهش دو درصدی را داشته است.
 بابک سلحشور در ادامه از کاهش تصادفات منجر به فوت خبر داد و افزود: در سال گذشته ۲۴۶ نفر در تصادفات جاده‌ای درون شهری برون شهری در جاده های روستایی فوت شده اند که در این زمینه خراسان شمالی در بین استانهای دیگر رتبه اول کشوری را کسب کرده است.
 سلحشور همچنین در خصوص پرونده های وارده در زمینه همسرآزاری گفت در سال ۹۷ ۸۲۹ پرونده ناشی از همسرآزاری شامل ۱۶ پرونده به مربوط به مردان و ۸۱۳ پرونده مربوط به زنان به این مجموعه وارد و رسیدگی شدند.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی همچنین در خصوص پرونده های مربوط به کودک آزاری نیز اظهار داشت: سال گذشته ۱۴ پرونده کودک آزاری به این مجموعه وارد شد این در حالیست تا که در سال سال ۹۶ تعداد ۳۱ فقره پرونده در زمینه کودک آزاری به پزشکی قانونی استان وارد شد .
سلحشور هچنین درخصوص صدور مجوز پزشکی قانونی استان برای درخواست‌های تغییر جنسیت نیز گفت: این مجموعه در سال ۹۷ برای چهار درخواست تغییر جنسیت مجوز صادر کرد که اغلب در خواست تا در زمینه تغییر جنسیت از مرد به زن بوده‌اند.
 وی در خصوص جسد سوخته کشف شده در چند وقت اخیر گفت: جسد سوخته کشف شده متعلق به خانوم ایست که از زمان فوت قریب به دو ماه گذشته و نیازمند تشکیل پرونده کیفری است که بررسی‌های تکمیلی در حال انجام است.
 وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اکنون ۸۰ درصد پست‌های اداری ما بدون تصدی است که از تعداد ۱۲۲ پست اداری پزشکی قانونی استان ۲۵ پست دارای متصدی و ۹۷ پست بدون متصدی ست.
وی از تشکیل بانک هویت ژنتیک در کشور خبر داد و افزود: در بانک هویت ژنتیک در کشور برای ۹۰ هزار نفر پروفایل ژنتیکی تشکیل‌شده است که در خراسان شمالی در سال ۹۶ از ۲۵۰ مورد و در سال ۹۷ از ۵۰۰ نفر نمونه‌برداری شده است.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: ۸۰ درصد پست‌های اداری ما بدون تصدی است که از تعداد ۱۲۲ پست اداری پزشکی قانونی استان ۲۵ پست دارای متصدی و ۹۷ پست بدون متصدی است.
وی در ادامه افزود: در سال ۹۶ پزشکی قانونی اسفراین زمینی به متراژ هزار و ۵۹ مترمربع جهت احداث پزشکی قانونی شهرستان اختصاص‌یافته است که با پیشرفت ۴۵ درصدی بااعتبار بالغ‌بر یک میلیارد و صد میلیون تومان در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
سلحشور از کاهش تخصیص اعتبار در خصوص پروژه پزشکی قانونی جاجرم و شیروان خبر داد و افزود: پروژه پزشکی قانونی شیروان و جاجرم با پیشرفت ۶۰ درصدی همچنان معطل اعتبارات تخصیصی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.