رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی گفت: مدیران متخلف دولتی و غیر دولتی که تخلف های شرکت پدیده در مقابل چشمان آنها رخ داده است به پای میز محاکمه فراخوانده خواهند شد.

خروج مبلغ هنگفتی از شرکت پدیده با تبانی یک قاضی و برخی پرسنل پدیده /پدیده از ابتدا دارای تراز مالی نبوده است

حجت الاسلام علی مظفری در پاسخ به سوال قدس آنلاین در باره تراز مالی شرکت پدیده شاندیز گفت: قیمت سهام پدیده از ابتدا واقعی نبود و صرفا بر اساس یک دلال بازی افزایش پیدا می کرد، تراز مالی این مجموعه مشخص نیست زیرا از ابتدا نیز تراز مالی نداشته است .

وی  اظهار داشت: برخی با ایجاد فضاسازی در جامعه اعلام می کنند که اگر شرکت پدیده به تیم مدیریتی و مالک سابق  آن سپرده شود می تواند آن را حل و فصل کند. این در حالی است که از ابتدای ایجاد مشکل در موضوع پدیده ، نیز این موضوع از سوی ستاد تدبیر مطرح شد که چندین بار از جمله در مرحله ارائه تعهد نامه ها این فرصت به آنها داده شد که موضوع را حل و فصل کنند اما بعدا مشخص شد که صرفا یک فضاسازی تبلیغاتی و کار تقلب گونه بوده است و منجر به حیف و میل اموال و افزایش خسارت مردم و حجم پرونده منجر شد.  

وی تصریح کرد: مهلت ۲۰ روزه ای که متهمان در جریان رسیدگی به پرونده در دادگاه نیز خواستار شدند، نیز هیچ اقدامی برای برگشت اموال صورت نگرفت.

حجت الاسلام مظفری افزود: دستگاه قضایی به دنبال حفظ حقوق مردم در موضوع پدیده شاندیز است به طوری که  رئیس قوه قضائیه در یک سفر زیارتی به مشهد ، دستور دادند هر دادگاهی که با تقاضای طلبکاران اموال این شرکت را توقیف کرده است این توقیف اجرایی نشود و متوقف شود.

وی بیان داشت : سال گذشته یک قاضی به شکلی،  تعدادی از تعهد نامه داران که از نزدیکان وی بودند، را در یکی از استان های همجوار جمع کرد و با صدور حکمی و با تبانی برخی از اعضای شرکت ، مبلغ هنگفتی را به نفع این افراد از شرکت خارج کرد که در سفر رئیس قوه قضائیه وقت به استان هم آن حکم مورد لغو قرار گرفت و مبلغ به حساب شرکت مجددا برگشت خورد و ابلاغ این قاضی نیز باطل و از دستگاه قضایی اخراج شد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی افزود: بعد از صدور حکم پدیده و اجرای آن مدیران متخلف دولتی و غیر دولتی که در زمان تاسیس این شرکت ، در سازمان های مختلف دارای پست و مسئولیت بوده اند  و در مقابل چشم انها این تخلف ها از جمله تغییر کاربری و تصرف اراضی  صورت گرفته است و با سکوتشان به این تخلف کمک کرده اند در هر رده و هر مقامی که باشند  به  پای میز محاکمه  فراخوانده خواهند شد.

حجت الاسلام مظفری ادامه داد: رای دادگاه به محض صدور منتشر خواهد شد و فقط انچه از سوی روابط عمومی دادگستری اعلام شود مورد تایید خواهد بود ، زیرا برخی ممکن است در این باره با جعل رای به دنبال برخی فضاسازی ها باشند.     

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.