لرستان- رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری با اصحاب‌رسانه که عصر شنبه در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، گفت: بیش از ۷۰ درصد اعضای کانون‌های مساجد، نوجوانان زیر ۱۶سال هستند.

۷۰ درصد اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نوجوانان هستند

به‌گزارش خبرنگار قدس‌آنلاین؛ حبیبرضا ارزانی با بیان اینکه۵۷ میلیون نفر کاربر اینترنت داریم که ۴۶ میلیون نفر مشترک فضای مجازی هستند، اظهار کرد: ۳۸میلیون تلفن هوشمند در کشور وجود دارد و ۲۰ میلیون نفر بین ۸ تا ۴۰ سال نیز گیمر مجازی هستند، یقینا اگر در راستای کنترل و استفاده‌ی بیش از حد فضای مجازی به روش‌های سنتی عمل کنیم، موفق نخواهیم بود.

وی با بیان این نکته که نزدیک به ۲۵هزار کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در کشور وجود دارد، ادامه داد: بیش از ۲میلیون و ۱۰۰هزار نفر در سامانه سجا ثبت شده‌اند، در سال‌جاری نیز برای نخستین بار تمامی فعالیت‌ کانون‌های مساجد در این سامانه به ثبت خواهند رسید.

ارزانی، تصریح کرد: به‌دنبال انتخاب پایتخت فهما(فرهنگ و هنر مساجد ایران) هستیم در این بین تلاش می‌کنیم یک استان به‌عنوان مرکز فعالیت‌های هنری انتخاب شود تا پرچم‌دار فرهنگ و هنر مساجد ایران شود، با توجه به سیلاب اخیر، لرستان می‌تواند گزینه‌ی مورد نظر باشد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بسیاری از برنامه‌های شاخص در طرح فهما بسترسازی می‌شوند، افزود: توجه به آموزش نیروهای مسجدی و تنوع‌بخشی به برنامه‌ها می‌تواند در محقق شدن این امر تاثیرگذار باشد.

مشاور وزیر ارشاد در ادامه با بیان اینکه در مساجد کار فرهنگی خالصانه باید انجام گیرد چرا که مخاطبین یک قشر خاص نیستند، بیان داشت: سال گذشته ۱۰ کانون برتر را به کشور لبنان اعزام کرده‌ایم.

ارزانی با بیان اینکه در سال گذشته، ۲میلیارد تومان اعتبار خالص برای طرح‌های ویژه‌ی روستا و عشایر اختصاص داده شد، اظهار کرد: این روند در سال‌جاری برای همه‌ی استان‌ها درنظر گرفته می‌شود.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه ما در کشور مشکل اعتباری نداشته بلکه مشکل هم‌افزایی و انسجام داریم، اظهار داشت: خبرگزاری شبستان ملزم به انعکاس فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد روستایی و عشایر است که خوش‌بختانه در این راستا نیز همه‌ی تلاش خود را به‌کار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.