مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی در حاشیه نشست خبری در گفت‌وگو با خبرنگارما گفت: بیمه سلامت استان بالاترین جمعیت بیمه شده و بیشترین تعداد بیمه روستایی در کشور را دارد و جایگاه سوم نسخه‌نویسی الکترونیکی را پس از کرمان و لرستان به خود اختصاص داده است.

نسخه نویسی الکترونیکی در ۷ شهر تا پایان سال

دکتر سیدمرتضی وجدان در جمع خبرنگاران افزود: طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی بیمه سلامت اکنون در نیشابور به صورت آزمایشی در حال اجراست و تا پایان سال در شهرستان‌های درگز، تربت حیدریه، بردسکن، چناران، تربت جام، فریمان و سرخس نیز اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در قالب طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی که از سال گذشته به اجرا درآمده، نسخه بیمار به صورت الکترونیکی از سوی پزشک صادر شده و خدمات پاراکلینیکی مانند داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی و... طبق هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی با بیان اینکه هم اکنون ۵۵ مؤسسه و مرکز درمانی در سطح شهرستان نیشابور نسخه‌نویسی الکترونیکی را اجرا می‌کنند، تصریح کرد: مطالبات پزشکانی که در این طرح مشارکت دارند و در راستای حذف دفترچه‌های کاغذی و پیاده‌سازی نسخه‌نویسی الکترونیکی گام برداشته‌اند از سوی بیمه سلامت خارج از نوبت و به طور ۱۰۰ درصد پرداخت می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگارما که وضعیت پرداخت مطالبات مؤسسات طرف قرارداد بیمه سلامت چگونه است، اظهار کرد: ۷۰ درصد مطالبات فروردین امسال دانشگاه‌های علوم پزشکی حدود ۳۰۰ میلیارد ریال، ۹۰ درصد مطالبات فروردین داروخانه‌های خصوصی، خیریه‌ها و غیردانشگاهی به مبلغ ۱۲۳ میلیارد ریال، ۹۰ درصد مطالبات فروردین اسناد بیمارستان‌های خصوصی و خیریه و غیردانشگاهی، ۹۰ درصد مطالبات فروردین اسناد دیالیزی خیریه‌ها و غیر دانشگاهی و ۶۰ درصد مطالبات اردیبهشت ماه امسال داروخانه‌های خصوصی، خیریه و غیردانشگاهی در خراسان رضوی پرداخت شده که خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و احتساب ۴۵ روز زمان برای تبادل اسناد و رعایت قوانین مربوط، پرداخت مطالبات مؤسسات بیمه سلامت در خراسان رضوی به روز شده است.

دکتر وجدان شمار بیماران MS، پیوند کلیه، تالاسمی، هموفیلی و مزمن کلیوی بیمه شده را (بیماران خاص) نزدیک به ۷۰۰۰ نفر در خراسان رضوی  اعلام کرد و گفت: بیشتر این بیماران دیالیزی و بیماران کلیوی هستند که تقریباً ۵۰ درصد آمار بیمه‌شدگان بیماری‌های خاص هستند.

وی اضافه کرد: ۶۱۵۱ دفترچه صادره از ابتدای امسال مربوط به اتباع خارجی که شرایط اقامت در کشورمان را دارند بوده و از این تعداد ۶۰۸۵ نفر آن‌ها آسیب‌پذیر و رایگان بیمه شده‌اند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.