در قالب ۳۲ کلاس آموزشی، دوره های آمادگی زایمان برای مادران باردار، به طور رایگان در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود.

برگزاری دوره های آموزشی آمادگی برای زایمان ویژه مادران باردار

به گزارش قدس آنلاین، مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: کلاس های آمادگی برای زایمان از هفته ۲۰ بارداری تا هفته ۳۷ بارداری برای مادران طی ۸ جلسه ۹۰ دقیقه ای بصورت رایگان در مراکز خدمات جامع سلامت برگزار می شود.

دکتر حامد قضاوی افزود: در این جلسات، مطالب بهداشت فردی، تغییرات آناتومی و فیزیولوژیک در بارداری، تغذیه در دوران بارداری، سلامت روان و نقش همسر، رشد و تکامل جنین، علائم هشدار در بارداری و پس از زایمان، انواع روش های کم دردی زایمان، مراحل زایمان، روش مناسب زایمان، شیردهی، مراقبت از نوزاد و بهداشت پس از زایمان به مادران آموزش داده می شود.

وی با بیان اینکه ارائه آموزش ها و تمرینات عملی اصلاح وضعیت، تن آرامی و ورزش های بارداری از دیگر برنامه های کلاس آمادگی زایمان محسوب می شود، اظهار کرد:  پدران نیز می توانند در دو جلسه آموزشی به همراه همسرانشان شرکت کنند که موضوعات اصلی این دوجلسه سلامت روان در بارداری، نقش همسر و بهداشت نوزاد است.

دکتر قضاوی با بیان اینکه کلاس های آمادگی برای زایمان و بهره مند شدن از آموزش های دوران بارداری باعث کاهش تقاضای سزارین  غیرضروری و تمایل به انجام زایمان طبیعی می شود، افزود: بانوان باردار می توانند برای استفاده از کلاس های آموزشی به نزدیکترین مرکز جامع سلامت محل زندگی خود مراجعه کنند.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.