واشنگتن‌پست اعلام کرد ترامپ روز پنجشنبه با حمله سایبری به سیستم‌های کامپیوتری مورد استفاده در سامانه پدافند موشکی ایران موافقت کرد.

واشنگتن‌پست: ترامپ فرمان حمله سایبری به سیستم‌های کامپیوتری ایران را صادر کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، آمریکا ادعا کرد روز پنجشنبه به رایانه‌هایی که پرتاب‌کننده‌های موشک و راکت ایران را کنترل می‌کنند حمله سایبری انجام داده و آن‌ها را از کار انداخته است.

مقامات آمریکایی روز شنبه گفتند: «با عقب‌نشینی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از طرح حمله نظامی علیه ایران در واکنش به اقدام ایران در سرنگون کردن یک پهپاد جاسوسی آمریکا، نیروهای سایبری ارتش آمریکا پنجشنبه علیه سامانه‌های رایانه‌ای نظامی ایران حمله سایبری انجام دادند».

دو مقام آمریکایی به آسوشیتدپرس اعلام کردند ترامپ مجوز این حملات سایبری را صادر کرده است. یک مقام سوم نیز این حمله گسترده سایبری را تایید کرد. همه این مقامات آمریکایی به این علت که اجازه نداشتند به طور علنی درباره این عملیات صحبت کنند، خواستند نامشان فاش نشود.

این مقامات آمریکایی مدعی شدند: «در این حملات -که در پی تشدید تنش‌ها میان ایران و آمریکا توسعه پیدا کرده است- سامانه‌های رایانه‌ای ایران که پرتاب‌کننده‌های راکت‌ها و موشک‌های این کشور را کنترل می‌کرد، از کار افتاد».

از زمانی که آمریکا از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران در سال گذشته کنار رفت، تنش‌ها میان ایران و آمریکا تشدید شده است. از آن زمان آمریکا چند دور تحریم را علیه ایران اعمال کرده است. این هفته و در پی اقدام ایران در سرنگون کردن یک فروند پهپاد آمریکایی این تنش‌ها به اوج رسید.

در هفته‌های اخیر هکرهای ایرانی نیز آژانس‌های آمریکایی و بخش‌های اقتصادی از جمله نفت و گاز این کشور را هدف قرار داده‌اند.

آژانس امنیت ملی آمریکا به صراحت درباره فعالیت‌های سایبری ایران توضیح نداد، اما در بیانیه‌ای که جمعه برای آسوشیتدپرس ارسال کرد، نوشته است: «در گذشته با موارد بسیار جدی اقدامات بدخواهانه سایبری ایران مواجه شده‌ایم. در این زمان که تنش‌ها تشدید شده است، لازم است همه درباره تهاجم سایبری ایران آماده باشند و از اتخاذ همه تدابیر امنیتی اطمینان حاصل کنند».

ایران اخیرا بخش‌های نفت و گاز و دیگر زیرساخت‌های حیاتی آمریکا را هدف قرار داده است. پس از خروج ترامپ از توافق هسته‌ای در ماه می (اردیبهشت) ۲۰۱۸ کارشناسان سایبری گفتند تلاش‌های ایران برای هک کردن رایانه‌های زیرساختی آمریکایی افزایش یافته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.