همدان-مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: امسال آمار اورژانس های داخل کانکس استان با بهره برداری از ساختمان های در حال احداث، به صفر می رسند.

اورژانس های کانکسی همدان برچیده می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی  دانشگاه علوم پزشکی این سینا همدان دکتر حبیب معصومی اظهار کرد: پیشتر هشت پایگاه امدادی اورژانس این استان در کانکس فعال بودند که این آمار هم اینک به ۶ پایگاه امدادی کاهش یافته است.

وی یکی از اولویت های اورژانس را حذف کانکس ها عنوان و بیان کرد: طبق تفاهم نامه منعقد شده بین علوم پزشکی همدان و سازمان اورژانس کشور، برای حذف این پایگاه ها و مستقر شدن نیروها در ساختمان باید ۵۰ درصد هزینه توسط اورژانس کشور پرداخت و مابقی توسط استان تامین شود.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا اضافه کرد: با این وجود وضعیت کانکس های اورژانس این استان نامناسب نبوده بلکه ۲ کانکس مستقر در شهرستان همدان هر یک ۶۴ متر مساحت و به مثابه آپارتمان دارای ۲ اتاق خواب دارند و مابقی آنها که در دیگر شهرستانها مستقر هستند بین ۲۰ تا ۲۴ متر مساحت دارند.

دکتر معصومی گفت: با این وجود سرمایش و گرمایش اورژانس های مستقر در کانکس ها هزینه بر و دشوار بوده و مستقر شدن در یک ساختمان بسیار بهینه و به صرفه است.

وی افزود: هم اینک ۱۱ باب ساختمان متعلق به اورژانس در حال ساخت است که یک باب در ملایر آماده افتتاح، ۲ باب بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی و مابقی زیر ۵۰ درصد پیشرفت دارند.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا اضافه کرد: افزایش هزینه مصالح و ساخت و ساز، روند پیشرفت طرح ها را با کندی مواجه کرد با این وجود در صورت تامین به موقع اعتبار مورد نیاز تا پایان سال این ساختمان ها بهره برداری می شود.

دکتر معصومی بیان کرد: پس از جابجایی اورژانس های کانکسی در ساختمان های جدید، ساختمان های قدیمی و فرسوده نوسازی شده همچنین در ادامه سراغ مجزا کردن اورژانس هایی که هم اینک در ساختمان مراکز بهداشت حضور دارند، می رویم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.