خراسان شمالی- مدیر امور باغبانی این سازمان، سطح کشت باغات گیلاس استان را هزار و ۳۴۰ هکتار عنوان کرد و گفت: از این میزان، هزار و ۱۳۹ هکتار آن بارده بوده ومیزان تولید باغات بارده ۵۹۸۹ تن است.

پیش بینی تولید ۶۳۰۰ تن گیلاس از سطح باغات خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی، محمدعلی شریکیان اظهار داشت: شهرستان های اسفراین و بجنورد، بیشترین سطوح کشت و تولید این میوه نوبرانه را به خود اختصاص داده که دره بازخانه، دهستان بدرانلو، روستای رئین شهرستان بجنورد و روستای رویین اسفراین بهترین نقاط تولید گیلاس در استان می باشند.

وی ادامه داد: اکثر روستاهای واقع در نقاط کوهستانی که دارای اراضی شیبدار با منبع آبی مطمئن هستند بسیار مستعد برای  پرورش و تولید محصول گیلاس بوده و بهره برداران می توانند با مشاوره کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به احداث باغات جدید اقدام کنند.

مهندس شریکیان تشریح کرد: برداشت گیلاس در استان خراسان شمالی بسته به نوع ارقام متفاوت است و معمولا از اوایل خردادماه آغاز و تا اواسط تیرماه ادامه دارد. ارقام مورد کاشت شامل گیلاس تکدانه مشهد، گیلاس شیشه ای، گیلاس دم بلند فرانسه، دم کوتاه فرانسه با پایه های بذری است.

مدیر امورباغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی، تولید سال جاری گیلاس در استان را  ۶۳۰۰ تن پیش بینی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.