یک فیزیکدان هسته‌ای پاکستان با افشای حقایق مهمی درباره کودتای سال ۲۰۱۳ در مصر، از نقش آمریکا و رژیم صهیونیستی در این کودتا پرده برداشت.

افشای حقایق مهم کودتای سال ۲۰۱۳ علیه «مُرسی» از زبان «پدر بمب اتمی پاکستان»

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دکتر «عبدالقادر خان» فیزیکدان هسته‌ای پاکستان حقایق مهمی را درباره کودتای سال ۲۰۱۳ علیه محمد مرسی، رئیس جمهور سابق مصر و نقش آمریکا، رژیم صهیونیستی و نهادهای داخلی در این کودتا افشا کرد.

وی که به عنوان «پدر بمب اتمی پاکستان» شناخته می‌شود، در اظهاراتی در فیس بوک خود نوشت: رئیس جمهور مرسی به روسیه، هند و پاکستان سفر کرد، اما بسیاری نمی‌دانند که او با راه‌اندازی دوباره راکتور هسته‌ای این کشور توسط روسیه موافق بود تا با غنی سازی اورانیوم جریان برق در مصر تولید شود. مرسی همچنین با ساخت یک راکتور هسته‌ای دیگر، که مصر می‌توانست آن را تا سه سال بعد دریافت کند و هدف آن کمک به تولید جریان برق بود، موافقت کرد.

خان افزود برای من بهتر بود که درباره امور مصر حرف نزنم، اما مردم این کشور لازم است تا حقیقت را بدانند تا بتوانند درباره سرنوشت مرسی تصمیم بگیرند. این مقام هسته‌ای پاکستان در ادامه گفت آیا مصری‌ها می‌دانند که دستاورد این سفر (سفر مرسی) ترسناک‌ترین موضوع برای غرب بود؟ مصر می‌توانست مشکل برق در این کشور را برای همیشه حل کند و نیز می‌توانست برق کافی را به دیگر کشورهای قاره آفریقا صادر کند. خان افزود مصری‌ها باید بدانند که در زمان دولت مرسی این کشور دو زیردریایی از آلمان خرید. اسرائیل آلمان را برای جلوگیری از دستیابی مصر به چنین زیردریایی‌هایی که مصر در صورت داشتن موشک مناسب قادر بود با این زیردریایی یک ناو هواپیمابر را هدف قرار دهد، تحت فشار قرار داد.

در ماه مارس و پس از آنکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که او قرارداد میان مصر و آلمان را تحت تاثیر قرار داده، ولی از بیان دلایل آن به بهانه سری بودن آن برای رژیم صهیونیستی خودداری کرد، این مسئله بیشتر مورد توجه قرار گرفت. خان همچنین گفت بسیاری از مصری‌ها بر اهمیت در اختیار داشتن ماهواره نظامی که امکان نظارت گسترده بر اسرائیل را می‌دهد، واقف نیستند. مرسی در این باره با دانشمندان هندی توافق کرد و اگر کودتای سال ۲۰۱۳ رخ نمی‌داد، مصر تا امروز به داشتن چنین ماهواره‌ای نزدیکتر شده بود.

دانشمند هسته‌ای پاکستان در پایان گفت بسیاری از مردم مصر نمی‌دانند که مرسی به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که مصر به موشک نیاز دارد و به همین دلیل روسیه رسما با امضای توافق در این خصوص موافقت کرد. خان همچنین افشا کرد مرسی یک ژنرال ارشد مصری به نام التراز را برای مذاکره در این خصوص اعزام کرد با این حال فشارهای آمریکا بر ارتش سبب شکست آن مذاکرات شد.

شایان ذکر است محمد مرسی هفته گذشته در حین برگزاری یکی از جلسات محاکمه خود در دادگاه به مدت ۲۰ دقیقه صحبت کرد و سپس از فرط عصبانیت بیهوش شد و به زمین افتاد و پس از انتقال به بیمارستان در ۶۸ سالگی درگذشت. این جلسه برای محاکمه مجدد محمد مرسی و ۲۳ تن دیگر به اتهام جاسوسی برای گروه‌های خارجی از جمله حماس و کشورهایی مثل قطر برگزار شده بود. دادگاه بدوی در ژوئن سال ۲۰۱۵ حکم حبس ابد را برای مرسی صادر، اما دادگاه تجدیدنظر این حکم را ملغی کرد و خواستار محاکمه مجدد او شد.

محمد مُرسی در سال ۲۰۱۲ یعنی یک سال پس از انقلاب مردم مصر در سال ۲۰۱۱ که به سرنگونی حسنی مبارک، دیکتاتور سابق این کشور، منجر شد، به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد. مرسی اولین رئیس‌جمهوری بود که به صورت دموکراتیک انتخاب شد. با این حال، وی تنها یکسال بعد در سوم ژوئیه سال ۲۰۱۳ در پی اعتراضات مردمی که خواستار برکناری او از قدرت شده بودند، با کودتای نظامی ارتش به فرماندهی عبدالفتاح السیسی از قدرت برکنار و روانه زندان شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.