خوزستان_ عضو شورای شهر اهواز گفت: باید پذیرفت در سالهای گذشته اعتماد مردم به عنوان سرمایه اجتماعی مدیریت شهری اهواز مختل شده و شهردار جدید باید تلاش بیشتری در باز سازی آن داشته باشد.

اعتماد مردم به شهرداری مختل شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ هشتاد و چهارمین جلسه شورا اسلامی شهر اهواز  امروز یکشنبه دوم تیر برگزار شد.

محمد رضا ایزدی عضو شورای کلانشهر اهواز در نطق پیش از دستور خود گفت: طی بررسی های نامحسوسی که از طرف کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر از مناطق شهرداری و برخی سازمانهای آن صورت گرفت، اگر پاسخگویی، راهنمایی، تکریم و تسریع در کار ارباب رجوع به خوبی صورت گیرد، ضمن رضایتمندی و جلب اعتماد بیشتر مردم، در درآمد شهرداری بسیار موثر است و موجب افزایش بسیاری، در درآمد شهرداری می شود.

 وی  از شهردار جدید تقاضا کرد: روزهای دوشنبه دیدار عمومی با مردم شریف اهواز را که متاسفانه تعطیل شده در دستور کار خود قرار دهد تا در کار مردم تسهیل ایجاد شود. 

 تسهیل پرداخت حقوق کارگران

ایزدی درباره پرداخت حقوق کارگران سازمان عمران که بیش از چهار ماه حقوق و دو سال عیدی و سنوات آنان پرداخت نشده و کارکنان اجرائیات برخی مناطق که حدود دو ماه حقوق معوقه دارند، و همچنین برخی کارکنان از مناطق که مشکل بیمه آنان تاکنون حل نشده، تاکید کرد: ترتیبی اتخاذ شود که نسبت به رفع مشکلات یادشده اقدام شود.

عضو شورا درخصوص معضل و مشکلاتی که سیستم آب و فاضلاب برای مردم بوجود آورده اظهار کرد: این امکان وجود ندارد که با حجم خرابیها و تورم موجود اقتصادی، با اعتبارات سازمان آبفای اهواز و یا آبفای خوزستان این مشکلات مرتفع شود چراکه بیش از ۵۰نقطه ریزش فاضلاب و بیش از ۳۰۰ نقطه تلاقی آب با فاضلاب و همچنین بیش از ۴۵۰نقطه بالازدگی فاضلاب را در اهواز شاهد هستیم لذا از نمایندگان محترم خبرگان، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و همچنین استاندار محترم بعنوان نماینده ارشد دولت در استان تقاضا دارم نسبت به اخذ و تأمین اعتبار از محل اعتبارات ملی مشکل سیستم آب و فاضلاب را حل نمایند والا زمستان امسال عواقب وخیمی را پیش رو خواهیم داشت.

ایزدی موضوع آخر را تغییرات مدیریتی در سطح مدیران خواند و اذعان داشت: این حق مدیریت جدید هر دستگاه اجرای می باشد که برای تسریع در پیشرفت کار تغییراتی را داشته باشد و البته انتظار این است که درانتخاب مدیران جدید نهایت حساسیت بکار رود و مدیران متعهد، توانمند و مردمی و به دور از مسائل سیاسی و قومی انتخاب و منصوب شوند تا شاهد مسائل ناخوشایندی در مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری نباشیم.

 محیط زیست ستیزی در اهواز عامدانه است 

قنواتی یکی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اهواز ریشه مشکلات دیرپا و تاریخی شهر اهواز در صد سال گذشته را بی توجهی به استانداردهای محیط زیستی و محیط زیست ستیزیِ عامدانه در شهر اهواز دانسته  عنوان کرد: پایه رعایت حقوق شهروندی، دست‌یابی به توسعه پایدار در شهر و ارتقاء سطح کیفیت زندگی و افزایش تاب‌آوری مدنی جز با اهتمام جدی به شاخص‌های محیط زیستی ممکن نیست.

قنواتی گفت: باید بپذیریم در سال‌های گذشته اعتماد شهروندان به عنوان سرمایه و اعتبار اجتماعی مدیریت شهری اهواز، مختل شده است و بازسازی سرمایه اجتماعی تلاش بیشتری می خواهد بنابراین  شهردار جوان نمی‌تواند نسبت به چالش صدها کیلومتر خطوط فرسوده آب و فاضلاب در اهواز بی‌تفاوت باشد و در جهت اعمال مدیریت واحد یا هماهنگ  شهری، از طرق قانونی خواستار تغییر در اساسنامه شرکت آب و فاضلاب اهواز و حضور شهرداری در هیات مدیره و جمع سهامداران این شرکت همانند سایر کلانشهرها باشد تا موازی کاری در مدیریت شهر به حداقل برسد.

وی باید پروژه قطار شهری اهواز را روی میز مدیران عالی‌رتبه کشور بگذارد. در شرایط خاص آب‌وهوایی اهواز، بهره‌برداری از مترو از نان شب برای شهرداری واجب‌تر است. طلسم مترو اهواز با حمایت شخص رییس‌جمهور می‌شکند، اگر همه ظرفیت‌های خوزستان را برای راه‌اندازی خطوط مترو به‌کار رود.

عصو شورا سپس از شاعری خواست نسبت به مستضعفین و محرومین اهمیت دهد و به بهانه این‌که حاشیه عوارض نمی‌دهد خدمت‌رسانی به این مناطق را متوقف نکند.

 اولین حضور شهردار جدید در شورا

موسی شاعری شهردار جدید شهر اهواز اما نطق خود در هشتاد و چهارمین جلسه شورا را به تشکر و قدردانی از وزیر کشور، استاندار، فرماندار که مراتب صدور حکم وی را کوتاه کرده تا فرصت خدمت را سریعتر پیدا کند محدود کرد.

وی از مدیران اجرایب و عناصر تاثیرگذار شهری خواست همکاری کنند تا گامهای توسعه اهواز شتابان و سریع برداشته شود.

در پایان بعد از توضیحات کعب عمیر مدیر سازمان زیبا سازی شهر اهواز ۳۹ میلیارد تومان اعتبار در سال ۹۸ برای این سازمان تصویب شد و سازمان خدمات موتوری شهرداری نیز توانست اعضای شورا را مجاب کند برای سال ۹۸ اعتباری بالغ بر ۱۲۹میلیارد و ۲۳۱میلیون ریال را  برای این سازمان به تصویب برسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.