مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی از افتتاح ۱۰۰ خانه ورزشی روستایی تا پایان سال جاری خبر داد.

افتتاح ۱۰۰ خانه ورزشی روستایی تا پایان سال جاری
به گزارش قدس آنلاین، فرزاد فتاحی ظهر امروز در مجمع انتخابی هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی اظهار کرد: ارتباط سازنده‌ای میان فدراسیون و وزارت ورزش به وجود آمده و شاهد رشد و پیشرفت فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی بوده‌ایم.
وی افزود: در توسعه ورزش‌های همگانی و قهرمانی، برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای سال جاری صورت گرفته‌است، اما علاوه بر آن با حمایت وزارت ورزش و استاندار خراسان رضوی، یک سال تاریخی برای خراسان رضوی در بحث زیرساخت‌ها خواهیم داشت. در سال جاری ۹۱ پروژه ورزشی افتتاح خواهیم کرد که ۵۰ درصد از آن به روستاها مربوط می‌شود. این نشان از توجه دولت و وزارت ورزش به ورزش‌های روستایی است.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: برخی از فرمانداران و دهداران به دلیل اهمیتی که برای ورزش روستاها قائل هستند، پروژه‌های روستایی زیادی احداث کرده‌اند که در صددیم به کمک وزارت ورزش، از این دسته از فرمانداران و دهداران تجلیل کنیم.
فتاحی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال ۹۷، ۱۴۴ خانه روستایی افتتاح کردیم، در حالی که در پنج سال گذشته ۲۰ خانه روستایی افتتاح نشده بود. از ابتدای سال تا کنون ۳۰ خانه روستایی و ۱۰ خانه ورزشی محلی در حاشیه شهر مشهد افتتاح شده است. به کمک اعتباراتی که از وزارت ورزش به ما تخصیص داده خواهد شد، تا پایان سال ۱۰۰ خانه روستایی دیگر نیز افتتاح خواهیم کرد.
وی ادامه داد: در سال جاری دو رویداد بین‌المللی در شهریور و مهر ماه خواهیم داشت که مهم‌ترین آن برگزاری نخستین مسابقات بین‌المللی کشتی با چوخه در قوچان در شهریورماه خواهد بود.
مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی عنوان کرد: آموزش‌وپرورش در امر استعدادیابی در ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی کمک بسیار زیادی می‌تواند انجام دهد. مدارس در روستاها می‌توانند به یک پایگاه ورزشی تبدیل شوند و از این همین راه می‌توانیم استعدادیابی گسترده‌ای در سطح خراسان رضوی انجام دهیم.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.