یکی از مدیران مجموعه شهربازی پارک ملت مشهد گفت: ما بااعضای شورای اسلامی شهر مشهد قرار داد نبسته ایم که خواسته باشیم به آنها پاسخی ارائه دهیم.

احضار پیمانکار شهربازی پارک ملت مشهد به جرم گران فروشی و فروش اجباری

به گزارش قدس آنلاین، مدتی است که شهروندان وزائران برای استفاده از شهربازی پارک ملت شهر مشهد باید هنگام ورود مبلغ ۳۰۰هزار ریال را پرداخت کنند و سپس به انها اجازه داده خواهد شد که از همه دستگاه های این مجموعه که از قضا تعدادی از آنها نیز به دلیل خرابی قابل استفاده نمی باشند ، استفاده کنند.این موضوع و اینکه تمام اعضای یک خانواده ممکن است تمایل به استفاده از دستگاه های این مجموعه را نداشته باشند و یابه دلایلی شرایط برای استفاده از این وسایل را نداشته باشند گلایه هایی را از سوی شهروندان مطرح کرد که باعث شد موضوع به اداره کل تعزیرات حکومتی استان خراسان رضوی ارجاع شود.

*اقدام پیمانکار شهربازی بوستان ملت در تقابل راهبردهای اساسی شورای شهر است

از طرفی اعضای شورا شهرمشهد نیز در مصاحبه های مختلف نسبت به این موضوع  واکنش نشان دادند و اعلام داشتند که نشاط افزایی بین شهروندان و تقویت فضاهایی برای کنار هم بودن خانواده‌ها از راهبردهای اساسی پنجمین دوره شورای شهر مشهد بوده و می باشد و این نوع درآمد زایی با سیاست های شورا همخوانی ندارد.

احسان اصولی ، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد در این باره اظهار داشته بود: مدتی است که شهروندان در خصوص اخذ ورودی ۳۰۰ هزار ریال در شهربازی پارک ملت مشهد معترض هستند و شکایاتی در این خصوص دریافت کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: بوستان ملت و شهربازی این بوستان نیز از قدیمی ترین و خاطره انگیزترین مکان‌ها برای شهروندان مشهدی و محیطی مفرح برای گذراندن اوقات فراغت است.

عضو شورای شهر مشهد گفت: اقدام پیمانکار شهربازی بوستان ملت در تقابل راهبردهای اساسی شورای شهر است. همچنین اخذ این مبلغ به عنوان ورودی منجر به محرومیت برخی اقشار در استفاده از این فضا شده است. تعدادی از دستگاه‌های بازی که شهروندان در قبال پرداخت وجه ورودی می‌توانند استفاده کنند نیز در آن مکان فعال نیست و شهروندان از این موضوع هم گله مند هستند.

وی افزود: از همین رو موضوع در دستور کار کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد قرارخواهد گرفت و در نخستین نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با حضور مدیران شهری و عوامل ذیربط بررسی خواهد شد. بر این اساس مدیران شهری و عاملان انعقاد قرارداد مورد انتقاد باید در این خصوص توضیحات لازم را ارائه کنند لذا در این جلسه تمهیدات لازم برای تغییر این رویه بررسی خواهد شد.

اصولی ادامه داد: همواره طرفدار سرمایه گذاری در شهر هستیم اما فعالیت‌های اقتصادی نباید در تقابل با راهبردهای اساسی نشاط آفرینی و تقویت بنیان خانواده‌ها باشد. مبالغ زیادی در شهر مشهد برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان و ایجاد فضاهای شاد و مفرح هزینه می‌شود اما نباید در گوشه‌ای از مدیریت شهری سرمایه گذاری در تقابل با این موضوع مهم و اساسی باشد لذا موشکافانه به این موضوع ورود می‌کنیم.

*ما بااعضای شورای شهر قرار داد نبسته ایم

اما یکی از مسئولان این شهربازی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: ما بااعضای شورای شهر قرار داد نبسته ایم که در حال حاضر به آنها پاسخگو باشیم.

دهقان افزود: دریافت این مبلغ بر اساس پیشگیری از برخی مسائل و معضلات اجتماعی در سال های گذشته صورت گرفته است زیرا قبلا خیلی از افرادی که در این مکان حضور پیدا می کردند به دنبال مسائل دیگری بودند.

وی بیان داشت: از طرفی ما بنا داشتیم جشنواره تابستانی با قیمت ۲۰۰هزار ریال برای ورود به شهر بازی را از ابتدای تابستان برگزار کنیم و در بیلبوردهای سطح شهر نیز اطلاع رسانی کنیم که از دیروز مواردی از سوی یکی از کانال ها و سایت های شهرداری مشهد عنوان شد که مانع اجرای این طرح گردید.

*پیمانکار احضار شد

اما قاضی جلیلی رئیس شعبه یک سیاراداره کل تعزیرات حکومتی استان خراسان رضوی که موضوع این پرونده به وی ارجاع شده بود، پس از حضور در شهربازی و بررسی مستندات و احضار پیمانکار شهربازی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان خراسان رضوی ، گفت:  پیرو اعلام گزارش مردمی و اعتراضات درباره شهربازی بوستان ملت شهر مقدس مشهد و به دستور مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بررسی جهت بهای ورودی شهربازی به این شعبه ارسال شد که پس از بررسی های لازم تخلف گران فروشی و فروش تحمیلی محرز شد و پیمانکار مجموعه برای پاسخگویی به سوالات احضار شد .

وی تصریح کرد: پیمانکار مجموعه باید سه شنبه در محل اداره کل تعزیرات حکومتی استان ساعت ۱۰ حضور پیدا کند و نسبت به ارائه مستندات اقدام کند تا بررسی های لازم صورت بگیرد و سپس رای پرونده صادر شود.

قاضی جلیلی ادامه داد: هیچ گونه مدرک و مجوزی از هیچ دستگاه نظارتی به این مجموعه برای دریافت این مبلغ داده نشده است  که پیمانکار مجموعه برای این اقدام خود و پاسخگویی به شبهات احضار شد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فاطمه نقیبی ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    0 0
    سلام شهربازی های مشهد کدومشون قانون درستی دارند؟!! این از شهربازی ملت که اینجوری مردمو از تفریح هراسان کرده و اونم از شهربازی وحدت که نه بهداشتو رعایت میکنه و نه دستگاههای بازی مطمئنی داره!!! وقتی هم که چیزی میگید متصدیان اونجا میگن همینه که هست چرا اومدی؟؟!! خدا به داد دل مردم برسه