زنجان-مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت:درافق طرح خروجی تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان، ۳۰۰ میلیون متر مکعب پساب برآورد شده است.

صنایع از پساب تولیدی شبکه فاضلاب  شهر زنجان استفاده نمی کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین: علیرضا جزء قاسمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در نشست خبری روز یک شنبه با اشاره به  توسعه شبکه فاضلاب در زنجان گفت: طی  سال گذشته بیش از ۳۲ کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل  بیش از ۹۲ درصد رشد داشته است.

علیرضا جزء قاسمی با تاکید بر توسعه شبکه فاضلاب استان افزود: شرکت آبفای استان زنجان با بهره گیری از توان بخش خصوصی در قالب قراردادهای فاینانس جاری ، احداث ۴۱ کیلومتر شبکه فاضلاب در زنجان را با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد.

وی واگذاری و نصب بیش از ۷ هزار رشته انشعاب فاضلاب در شهرهای استان زنجان را از دیگر اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ذکر کرد.

 وی درپاسخ به سوال خبرنگار ما در  خصوص عدم استفاده از ظرفیت ایجاد شده از تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان گفت: در حال حاضر پساب تولیدی ما در سال ۱۲ میلیون متر مکعب است و این در حالی است که میزان تولید آب  ما ۴۰۰میلیون متر مکعب است.

 قاسمی  با انتقاد از بخش صنعت و کشاورزی در خصوص عدم استفاده از ظر فیت شبکه فاضلاب شهر زنجان گفت: صنعتی که در حیاط واحد خود به راحتی از چاه استفاده می کند هیچ وقت خود را ملزم به استفاده از پساب تولیدی شبکه فاصلاب نخواهد کرد.

 وی با اشاره به اینکه در افق طرح شبکه تصفیه خانه فاضلاب ۳۰۰ میلیون متر مکعب برآورد شده است اذعان داشت:  این میزان یک سوم حجم سد تهم است.

 این مسئول از استانداری و شرکت آب منطقه ای خواست تا شرکت آبفا را دراین امر مهم یاری نمایند و شرکتها را  از توهم پر آبی زنجان خارج کنند.

 مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به بارش های مناسب در سال آبی گفت: میزان بارش ها در استان زنجان نسبت به بلند مدت ۲۴.۷ درصد رشد داشته است.

جزء قاسمی خاطر نشان کرد: در مجموع در بازه ۱۲ ماهه ۸.۸ درصد از سطح استان زنجان درگیر خشکسالی و بیش از ۶۳ درصد نیز از وضعیت نرمال برخوردار خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.