نامزد حزب «جمهوریت خلق» گروه اصلی مخالفان در ترکیه و رقیب حزب حاکمِ «عدالت و توسعه» روز یکشنبه پیروز انتخابات استانبول شد.

رویترز: پیروزی حزب رقیب اردوغان در انتخابات استانبول ضربه سختی به وی بود

به گزارش گروه بین قدس آنلاین، گروه اصلی مخالفان در ترکیه روز یکشنبه پیروز انتخابات استانبول شد که دوباره برگزار می‌شد و با این پیروزی، یکی از بزرگترین ضربه‌ها را به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور در مدت ۱۶ سال حضور وی در قدرت وارد کرد و وعده آغاز دوران تازه‌ای را در بزرگترین شهر ترکیه داد.

شبکه‌های تلویزیونی ترکیه گفتند با شمارش ۹۹ درصد آرای این انتخابات مشخص شد «اکرم امام اوغلو» نامزد انتخابات شهرداری از حزب «جمهوریت خلق» که گرایش سکولاری دارد با کسب ۵۴ درصد آرا از نامزد حزب عدالت و توسعه اردوغان که ۴۵ درصد آرا را کسب کرده بود، پیش افتاد و پیروز شد.

این انتخابات دومین انتخابات استانبول در سه ماه گذشته و بعد از ملغی شدن نتایج انتخابات قبلی در ماه مارس بود.

به گفته یک کارشناس مسائل ترکیه، ناکامی‌های اقتصادی حزب عدالت و توسعه اصلی‌ترین دلیل فاصله گرفتن مردم از حزب حاکم و ناکامی‌های انتخاباتی اردوغان بوده است.

امام اوغلو در گفت‌وگو با حامیان خود اعلام کرد: «امروز ۱۶ میلیون نفر از ساکنان استانبول ایمان خود را به دموکراسی تجدید و اعتماد خود را به عدالت از نو اعلام کردند.»

«بینعالی ییلدیریم» رقیب وی که پیشتر نخست وزیر ترکیه بود به وی تبریک گفت و برای وی در خدمت به استانبول که مرکز تجاری این کشور است، آرزوی موفقیت کرد.

اردوغان نیز در پیامی در توئیتر پیروزی وی را تبریک گفت.

پیروزی امام اوغلو صحنه شادی و پایکوبی را که در سال‌های اخیر به ندرت در استانبول دیده شده است، به همراه داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.