گیلان- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: مشکل کمبود آب در برخی از شالیزارها بسیار اندک و در حال رفع شدن است.

کمبود آب در شالیزارها موردی و در حال رفع شدن است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای گیلان ، وحید خرمی با اشاره به گرامیداشت هفته صرفه جویی در مصرف آب گفت: رسانه ها به عنوان زبان گویای مردم و پل ارتباطی قوی بین مردم و مسئولین هستند و نقش موثری در ارتقای فرهنگ درست مصرف آب دارند.

وی افزود: اگرچه امسال سال آبی خوبی داشتیم و داریم اما صرفه جویی در اولویت کارها باشد تا منابع آبی همچنان صحیح مدیریت شوند.

خرمی با اشاره به بارش باران مناسب در گیلان، خاطرنشان کرد: علیرغم بارش های فراوان، همواره در فصل گرما بخش کشاورزی برای تأمین آب در تولید محصولات در برخی مواقع با مشکل مواجه می شود.

وی در خصوص کمبود آب در موارد بسیار کمی که در شالیزارهای سیاهکل و فومنات پیش آمد، تصریح کرد: بلافاصله برای رفع مشکل اقدام شده است و از خبرنگاران انتظار می رود همانگونه که کمبود آب در مزارع را انعکاس می دهند، پس از رفع مشکل نیز با انعکاس اخبار شفاف نگرانی ها را برطرف کنند.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان با بیان اینکه ۱۷۰ هزار هکتار از ۲۳۸هزار هکتار اراضی شالیزاری گیلان از آب سد سفیدرود تغذیه می شوند، تصریح کرد: سدها می توانند در مدیریت سیلاب ها  و تامین به موقع آب کشاورزی نقش موثری ایفا کنند و ساخت سد لاسک نیز می تواند در تامین آب کشاورزی منطقه کمک کند.

خرمی ادامه داد: ساخت سد همواره مخالفان و موافقان زیادی به همراه دارد اما در حال حاضر می بینیم که ساخت سدهایی که در گذشته انجام شد کمک موثری به بخش کشاورزی استان می کنند و تعطیلی آنها می تواند خسارت به استان وارد کند.

وی در خصوص انتشار اخباری در گیلان مبنی بر ترک خوردگی سد سفید رود گفت: هنگام زلزله رودبار ترکی در این سد ایجاد شد که با کمک مهندسان خبره جهانی ترمیم انجام شده و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

خرمی بودجه اختصاص یافته برای اجرای پروژه های عمرانی حوزه آب گیلان را در سالجاری ۴۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: امیدواریم با کمک نمایندگان با توجه به نیاز استان این میزان بودجه به صد میلیارد تومان افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.