عضو هیئت مدیره خانه معدن خراسان رضوی گفت: استان‌های کرمان، یزد و خراسان رضوی ۳ استان شاخص کشور و شهرهای سنگان خواف، سبزوار و بردسکن ۳ شهر شاخص استان در حوزه معدن هستند.

خراسان رضوی جزو ۳ استان شاخص کشور در حوزه معدن

به گزارش قدس آنلاین، جواد غیورعاملی عضو هیئت مدیره خانه معدن خراسان رضوی گفت: تعداد ۷۰۰ معدن در خراسان رضوی بهره‌برداری شده داریم که از این تعداد ۴۰۰ معدن آن فعال و ۳۰۰ معدن دیگر غیرفعال است و خراسان رضوی یکی از استان‌های معدن‌خیز کشور است.

وی ادامه داد: در هر معدن خراسان رضوی اشتغال‌های زیادی از ۳ تا ۲۰۰ نفر ایجاد شده که تعداد نیروها بسته به نوع کار آن معدن دارد و از جمله معادن شاخص فیروزه نیشابور، زغال سنگ سرخس، سنگ آهن سنگان خواف، مس بردسکن، کرومیت سبزوار، نیشابور و فریمان و سنگ‌های مرمر پرتقالی مشهد و خاک صنعتی کاشی و سرامیک گناباد و سبزوار اشاره کرد.

عضو هیئت مدیره خانه معدن خراسان رضوی با بیان اینکه با تلفیق ۳ حوزه صنعت، معدن و بازرگانی با عنوان صنعت، معدن و تجارت ظلم بزرگی به فعالان حوزه معدن شده است، گفت: عموم معدن‌کاران کشور و استان خواستار تفکیک از ۳ حوزه تخصصی از یکدیگر هستند.

غیورعاملی افزود: همچنین قوانین خلق‌الساعه و بخشنامه‌هایی که مانع بزرگی در سر راه تولید هستند مشکلات زیادی برای فعالان حوزه معدن ایجاد کرده و خواستار رفع این مشکلات هستیم و از جمله مشکلات موجود می‌توان به مواردی همچون بیمه، بانک، ارز، حمل و نقل، لوازم معدن‌کاری، زیست‌محیطی اشاره کرد که به‌طور مثال یک نمونه محیط زیست بوده که هیچ تخریبی ندارد، اما معدن‌کاران بارها با ممانعت‌های مسئولان مواجه بوده‌اند.

وی تصریح کرد: استان‌های کرمان، یزد و خراسان رضوی ۳ استان شاخص کشور و شهرهای سنگان خواف، سبزوار و بردسکن ۳ شهر شاخص استان در حوزه معدن هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.