خراسان شمالی- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: با توجه به بارندگی های اخیر و دستور استاندار خراسان شمالی برای توجه ویژه به نیازهای اساسی مردم ، در سالجاری نباید هیچ مشکلی در حوزه آب شرب روستایی و شهری داشته باشیم.

هیچ مشکلی در حوزه آب شرب نباید داشته باشیم

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی رضا رجب زاده در جلسه بررسی مشکلات آب شرب روستاها و شهرها اظهار داشت: توقع داریم در حوزه آب روستایی و شهری تدابیری اتخاذ شود تا در سالجاری هیچ مشکلی نداشته باشیم و این تدابیر باید از سوی دستگاه های اجرایی و فرمانداران اعمال شود.

وی افزود: سال گذشته مشکلات عمده ای در حوزه تنش آبی در سطح روستاها تجربه کردیم به طوری که بدترین سال آبی را گذراندیم.

رجب زاده تصریح کرد: امسال به دلیل بارندگی های خوب و به رغم خسارت های ناشی از سیل ولی وضعیت سدها و سفره های آبی استان بسیار مطلوب است و مهم تر آنکه مردم به سمت اصلاح الگوی مصرف و کشاورزی رفته اند لذا باید مشکلات این حوزه به حداقل برسد.

وی در ادامه سخنان از شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی خواست تا راهکارها و برنامه های خود را به صورت مقطعی و بلند مدت با هماهنگی فرمانداران هر شهرستان ارائه دهند.

گفتنی است در این جلسه مشکلات در بحث طراحی مجتمع های آبرسانی، وجود شبکه های فرسوده و قدیمی و خطوط انتقال آب و عدم تخصیص اعتبار برای حل مشکلات حوزه تنش آبی بعنوان عمده ترین مشکلات این حوزه مطرح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.