جواد مزد آبادی گفت:شک نکنید که باز هم برای امام رضا (ع) فیلم خواهم ساخت این نذر من است و حتماً انجام می‌شود.

ساخت فیلم با موضوع امام رضا (ع) نذر من است

قدس آنلاین:پرداختن به امامت و زاویه‌های زندگی امام رضا(ع) همواره یکی از سوژه‌هایی بوده که مدنظر فیلمسازان و سینماگران قرار گرفته است. فیلم‌ها، سریال‌ها و مستندهای زیادی در این زمینه ساخته شده که هر سال در دهه کرامت و همزمان با ولادت امام رضا (ع) از شبکه‌های سیما پخش می‌شود. جواد مزد آبادی جزو آن دسته از آن کارگردانان جوانی است که آثار متعددی را می‌شود در زمینه ساخت آثاری با موضوع ائمه از جمله امام رضا (ع) در کارنامه کاری‌اش دید. گفت‌وگوی ما را با او بخوانید:

فیلم تلویزیونی «آوای نقاره ها» با موضوع کرامات امام رضا(ع) در سال ۸۸ ساخته شد. از چگونگی ساخت این اثر بگویید.

مزدآبادی: خدا را شاکرم که در همه این سالها همیشه این اجازه را به من داده که در کنار دیگر فعالیتهایم ساخت آثار مختلفی را هم با مضامین دینی و عنایات ائمه داشته باشم نمونه‌اش یکی دو اثری است که با موضوع امام رضا (ع) ساخته‌ام. فیلم تلویزیونی آوای نقاره‌ها رویکردی داستانی دارد و داستان چهار شخصیت است که در انتها هر چهار داستان به امام رضا (ع) و حرم ایشان منتهی شده و گره گشایی می‌شود. بجز این اثر فیلم تلویزیونی چشم به راه را هم در کارنامه کاری‌ام دارم که داستان چند دانش آموزی است که تئاتری را برای اجرا به مشهد می‌برند و...

این اثر سال ۸۸ در مشهد و تهران ساخته شد که چون چند داستان همزمان باهم پیش می‌رفت خیلی سنگین و پیچیده بود.

قدس آنلاین: چرا فیلمساز و کارگردانان ما کمتر به سمت آثاری با موضوع امام رضا(ع) رفته اند؟

مزد آبادی: اتفاقا همه همکاران ما برای ساخت آثاری از این دست خیلی راغب هستند چون اصولا ساخت اینگونه آثار برای همه ما جذاب است ولی اگر می‌بینید آثار زیادتری با این موضوع ساخته و تهیه نمی‌شود به دلیل این است که بخش زیادی از این نوع فیلمنامه‌ها دچار شعارزدگی می‌شوند و به مسائل خیلی سطحی نگاه می‌شود برای این است که سازندگان ما رغبتی به ساخت این گونه آثار ندارند. وگرنه اگر فیلمنامه خوبی نوشته شود حتما دوستان من استقبال خواهند کرد.

قدس انلاین: با توجه به اینکه گفتید بخشی از این کار در مشهد ساخته شد مشکلی در راه تولید این اثر نداشتید؟

مزد آبادی:همانطور که حتماً می‌دانید تصویر برداری در داخل حرم یکسری قواعد خاص دارد که ما به شکل موظف به رعایت بودیم هر چند عنایات زیاد در زمان ساخت این کار داشتیم نمونه‌اش به ما اجازه داده شد که سکانس پایانی این فیلم را در نقاره خانه امام رضا تصویری برداری کنیم که یک از تاثیر گذارترین صحنه‌های این فیلم است ولی به هر شکل عشق به امام رضا (ع) همه این مشکلات را مرتفع کرد.

قدس آنلاین: بجز سکانس پایانی، چقدر از این فیلم کاملا دلی و فارغ از فیلمنامه ساخته شده است؟

مزد آبادی: واقعیت این است که ساخت این گونه آثار از ابتدا تا انتهایش دلی است و با علاقه ساخته می‌شود. ساخت این گونه کارها بی دغدغه نمی‌شود. ساخت آثاری از این دست شیرینی حرفه و کار من است. چون من به عنایات ائمه بخصوص امام رضا(ع) به زندگی و کارم ایمان دارم. وقتهایی بوده که طلب کمک کرده‌ام و همان چیزی شده که باید.

قدس آنلاین: تصمیم دارید باز هم برای امام رضا فیلم یا سریالی بسازید؟

مزد آبادی: شک نکنید که باز هم برای امام رضا (ع) فیلم خواهم ساخت این نذر من است و حتماً انجام می‌شود.


انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.