شانزده سال پیش آمریکایی ها در یک شبیه سازی کامپیوتری در جنگ با ایران به این نتیجه رسیدند که حداقل شانزده ناو امریکایی غرق و تعداد کثیری از سربازان آمریکایی کشته می شوند؛ این مانور زمانی طراحی شد که ایران از موشک های نقطه زن و تسلیحات کنونی برخوردار نبود

تحریم اینستکس به معنای خروج ایران از برجام بدون کمترین عقوبتی است

محمد حسن قدیری ابیانه استراتژیست  و کارشناس سیاسی در گفت و گو با قدس آنلاین گفت: مواضع آمریکاییها در دشمنی با ایران کاملا روشن است ولی به نظر می رسد آقای ترامپ عاقل تر از بولتون است وبا توجه به شرایط وخیم اقتصادی آمریکا امکان حمله به ایران را ممکن نمی داند چرا که آمریکا با هزینه کرد هفت تریلیون دلار در جنگ در منطقه به هیچ یک از اهدافش نرسید؛ این مبلغ به اندازه درآمد نفتی صادراتی ایران به ازای صد و چهل سال به شمار می رود که آمریکا در خاورمیانه هزینه کرده است. 

این کارشناس امور بین الملل گفت: آمریکایی ها می دانند اسرائیلی که خود را دارای بزرگترین و قوی ترین ارتش و تسلیحات نظامی در منطقه می داند در برابر حماس و حزب الله با دستهای خالی و سلاح های محدود بارها شکست خورده است و تجربه شکست صدام با حمایتهای ده ها کشور مانع از هر گونه تجاوز نظامی از سوی آمریکا به ایران خواهد شد. آمریکا با توجه به الگوی سعودی با توانایی نظامی فوق العاده ای که از غرب خریداری کرده همچنان در برابر یمن به هیچ دستاوردی نرسیده می داند که حمله و جنگ با ایران به معنای ورود به باتلاقی اساسی است.

محمد حسن قدیری ابیانه گفت:  شانزده سال پیش آمریکایی ها در یک  شبیه سازی کامپیوتری بسیار پیچیده در عملیات بیست روزه ای در جنگ با ایران به این نتیجه رسیدند که حداقل شانزده ناو امریکایی غرق  و تعداد کثیری از سربازان آمریکایی کشته می شوند؛ این مانور زمانی طراحی شد که ایران از موشک های نقطه زن و  تسلیحات کنونی برخوردار نبود؛ بنابراین می توان دریافت آمریکا علی رغم بلوف هایی عنوان شده توانایی حمله به ایران را ندارد. حمله به پهباد بی نظیر و رادار گریز آمریکایی توسط جمهوری اسلامی ایران  که توان پرواز بیست و چهار ساعته در ارتفاع 65 هزار پایی را داشته آمریکاییها را متوجه این مهم کرد که ایران توان حمله به تمامی هواپیمایهای آمریکا را دارد.

این کارشناس سیاسی تصریح نمود: اینکه آقایان پمپئو و بولتون بر حمله به پهباد در آبهای بین المللی تاکید کردند را باید با این سوال مورد چالش قرار داد که اگر پهباد جاسوسی آمریکا در  فضای بین المللی ساقط شده چرا تکه های آن از آبهای ایران استخراج شد؟ در حالی که اگر ایران در فضای بین المللی به پهباد حمله کرده لازم بود که آمریکاییها به آن عکس العمل نشان دهند در حالی که آقای ترامپ بابت هدف قرار ندادن هواپیمای با سرنشین آمریکایی از ایران تشکر کرد؟ قطعا کارشناسان ارتش آمریکا با تاکید براین موضوع که در حمله به ایران با ضربات سنگینی رو به رو خواهیم شد آقای ترامپ را از حمله به ایران منصرف کردند چرا که در صورت حمله به ایران با استخوان های شکسته از درگیری خارج خواهند شد. سقوط بورس در عربستان نشان دهنده تبعات بعد از سرنگونی پهباد و بهانه جویی های آقای ترامپ در توجه به حفظ حقوق بشر در عدم حمله به ایران به دلیل کشته شدن چند ده نفر از ایرانیان تنها دست و پا زدن برای خریدن آبرویی در مجامع بین المللی و در نزد افکار عمومی است.

قدیری ابیانه گفت: امریکا به قدری افت کرده که از نابود کننده پهباد خود در عدم سرنگونی هواپیمای با سرنشین تشکر می کند؛ هر چند آقای ترامپ از تشدید تحریم های ایران سخن گفته اما  بانک جهانی با اعلام این مهم که تاثیر تحریم های امریکا  در سال آینده تخلیه می شود روند رشد اقتصاد ایران را در سال آینده مثبت خوانده؛ به این معنا که آمریکا درباره ایران دیگر کاری از پیش نخواهد برد و تنها تحریمی که اینک بر آن تاکید دارد تحریم اینستکس یا کانال مالی اروپاست که وعده ای توخالی از سوی اروپایی ها بیش نبود؛ در حقیقت تحریم اینستکس به معنای خروج کامل ایران از برجام در عدم پایبندی اروپا به تعهدات برجامی خواهد بود به این معنا که ایران می تواند از نظر افکار عمومی جهانی کاملا برجام را ملغی اعلام کند بدون اینکه دچار عواقب آن شود و البته این موضوع به نفع ایران خواهد بود.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.