رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: ۹ هکتار از جنگلهای تاغ و مراتع این شهرستان طی هفته جاری دچار آتش سوزی شده است.

جنگل تاغ سبزوار آتش گرفت

به گزارش قدس آنلاین، عباسعلی کیانی فرد افزود: این آتش سوزی تاغزارهای روستای یحیی آباد واقع در بخش ششتمد و حارث آباد در بخش مرکزی شهرستان سبزوار را گرفتار کرده است.

وی ادامه داد: تاکنون آتش با تلاش مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروهای مردمی سبزوار مهار و از سرایت آن به تاغزارهای مجاور جلوگیری شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: امسال با توجه به افزایش پوشش گیاهی متراکم بر اثر بارندگی و همچنین افزایش دمای هوا در فصل تابستان احتمال وقوع حریق در تاغزارها و عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد لذا پیشگیری از آن نیازمند مراقب بیشتر از سوی شهروندان است.

وی افزود: سامانه تلفنی ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت شبانه روزی فعال است تا مردم در صورت مشاهده حریق و یا هرگونه تخلف در عرصه‌های منابع طبیعی موضوع را فوراً را از طریق این سامانه اطلاع دهند.

۵۰ هزار هکتار از عرصه منابع طبیعی سبزوار تاغزار است که در تثبیت شن‌های روان و کاهش ریزگردها نقش مؤثری دارد. ۸۰۰ هزار هکتار از وسعت یک میلیون هکتاری این شهرستان عرصه منابع طبیعی است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.