خراسان جنوبی_ مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه گفت :با هدف خدمت رسانی به دامداران شهرستان بشرویه رزمایش خدمت با مشارکت گروه جهادی شهید علی نژاد نسبت به واکسیناسیون رایگان دام وطیور و خدمات درمان ،آموزشاقدام شد.

جایگاه های دام در بشرویه سم پاشی شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین سید حمیدعبدی  اعلام کرد:  این طرح به مدت سه روز و با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی ، بسیج سازندگی، امور عشایر ،صندوق بیمه محصولات کشاورزی وشبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه  در قالب طرح جهادی و خدمات رسانی به دامداران زحمتکش شهرستان اجرا شده است .

مسئول شبکه دامپزشکی بشرویه؛   با بیان اینکه در این طرح دام های سبک علیه بیماری آبله و بروسلوز (تب مالت) وهمچنین طیور بومی بر علیه بیماری نیوکاسل وآنفولانزا به صورت رایگان واکسیناسیون شده اند، افزود: کمک به توسعه دامپروری، شناسایی، جلوگیری از شیوع و مقابله با بیماری‌های دامی، آموزش روستاییان، ارائه خدمات رایگان در راستای حفظ و صیانت از سرمایه‌های دامی و تأمین امنیت غذایی از اهداف این اردوی جهادی می باشد.

عبدی همچنین افزود: در طرح مذکور که در روستاهای نیگنان ،کرند ومشاع اسلام اباد  شهرستان بشرویه  اجرایی شد ؛ تعداد ۲۴۰۰ راس دام سبک  علیه بیماری آبله وبروسلوز و  تعداد  ۱۲۸۶قطعه طیور بومی واکسینه شدند .

وی از عملیات سم پاشی برای  تعداد ۱۸۵۰راس دام و۱۴۰۰۰متر جایگاه دامداری  خبر داد و گفت : در این رزمایش سه روزه  عملیات آموزش چهره به چهره برای ۱۵۰نفر از دامداران  شهرستان نیز برگزار و سایر دستگاههای مربوطه نیز خدمات شایسته ای به دامداران ارائه کردند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.