مازندران- مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: تنها ۲۸ درصد ادارات استان در راستای صرفه جویی همکاری می کنند.

۷۰ درصد ادارات مازندران صرفه جویی برق ندارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رضا غفاری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه ساعات کار ادارات تا پایان مرداد ماه به ۶ و نیم صبح تا یک ونیم بعدازظهر تغییر یافت، اظهار کرد: با تغییر ساعت کار دستگاه های اجرایی شاهد کاهش ۷ درصدی پیک بار بودیم.

وی با بیان اینکه ۲۹ روز بحرانی را پیش رو داریم، خاطرنشان کرد: اگر مردم صرفه جویی نکنند با فروپاشی شبکه های برق مواجه خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اعلام اینکه به ازای هر کیلووات ساعت تولید برق از مازوت، ۸۹۰ گرم مواد آلاینده وارد محیط زیست می شود، گفت: ساعات پیک ۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۳ بوده و در این زمان ها باید از مصرف وسایل پرمصرف غیرضرور خودداری کرد.

غفاری با اشاره به اینکه پیک شب در حال نزدیک شدن به پیک روز است، یادآور شد: در دوم تیرماه گذشته پیک مصرف از ۱۶۵۰ مگاوات عبور و زنگ هشدار بصدا درآمد.

وی با بیان اینکه بار مصرفی در تابستان ۳ برابر بار پایه می شود، افزود:  به ازای هر درجه گرما بعد از ۳۲ درجه، ۱۷۰ مگاوات رشد بار مصرفی را شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با اشاره به اینکه در نیمه خرداد گذشته و با حضور مسافران، رشد ۲۵۰ مگاواتی مصرف برق رقم خورد، گفت: رشد مصرف برق موجب می شود به کم کردن روشنایی معابر روی بیاوریم.

غفاری از مردم خواست درجه کولر را بین ۲۴ تا ۲۶ تنظیم و از نور طبیعی برای روشن کردن محیط شان استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.