مدیر جهاد کشاورزی باخرز گفت: در سال جاری ۲۳ هزار کلنی زنبور عسل در این شهرستان وجود دارد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰درصد افزایش داشته است.

تعداد کلنی های تولید عسل در باخرز ۱۰ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، محمد دوستخواه احمدی افزود: پارسال ۲۲ تن عسل در این شهرستان تولید شد.

وی اظهار داشت: بر اساس آمارگیری زنبورستان ها در سال جاری ۵۵ بهره بردار و ۱۵ زنبور دار دارای شناسنامه در این شهرستان فعالیت دارند.

وی گفت: از هر کلنی ۱۵ کیلو گرم عسل به دست می‌آید که پیش بینی می‌شود در سال جاری بیش از ۲۵ تن عسل در این منطقه تولید شود که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش خواهد داشت.

دوستخواه احمدی افزود: این شهرستان به خاطر شرایط مناسب آب و هوایی و وجود مراتع غنی پوشیده از گیاهان دارویی طی چند سال گذشته به یکی از قطب‌های عسل در استان خراسان رضوی تبدیل شده است.

وی اظهار داشت: بیشترین نوع عسل در شهرستان باخرز از نوع خار شتر، پنبه، گیاهان کوهی، زعفران و گل ختمی می‌باشد که در مناطق و روستاهای ارخود، ارزنه، کردیان، آبنیه و آبخیزه تولید می‌شود.

وی گفت: با توجه به خشکسالی، تغییرات اقلیمی، خروج از تک محصولی و توجه به توسعه تولید سایر فراورده‌های زنبور عسل از قبیل ژله رویال، گرده گل و زهر زنبور، گسترش زنبورستان ها از جمله برنامه‌های جهاد کشاورزی در این شهرستان است.

دوستخواه احمدی افزود: در این راستا دوره‌های آموزشی برای بهره برداران و کارشناسان برگزار می‌شود تا با تکنیک و روش‌های نوین زنبورداری آشنا شوند که تحقق آن ضمن تثبیت اشتغال موجود، افزایش درآمد زنبورداران را به دنبال خواهد شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.