زنجان- مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان زنجان گفت:راه اندازی سیستم کاداستر اقدام مهمی در جلوگیری از جعل،مبارزه با فساد اداری و افزایش سلامت اداری است.

۴۲ هزار و ۲۷۷ سند مالکیت در زنجان صادر شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین:جعفرالوندی مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان زنجان در نشست خبری روز دوشنبه  با اشاره به سیاست های کلی سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: ایجاد تسهیلدر رائه خدمات ثبتی به ذینفعان و کاهش مراجعلت حضوری ،شفاف سازی و تثبیت حدود و اطلاعات مالکیتها،شفاف سازی نقل و انتقالات  و... تحولی عظیم در ارائه خدمات ثبتی بوجود آورده است.

الوندی  توسعه ثبت رسمی مالکیت‌های دولت و مردم بر املاک و اراضی، اجرای نظام جامع کاداستر کشور، شفاف‌سازی و توسعه ثبت رسمی معاملات و قراردادها، گسترش فناوری‌های نوین در ارائه خدمات ثبتی را از راهبردهای سند چشم انداز ۲۰ساله ذکر کرد و ادامه داد: تضمین حقوق مالکیت‌ها و استحکام قراردادها با استفاده از ظرفیت‌های اجرای مفاد اسناد رسمی و ... راهبردهای کلی سازمان ثبت اسناد و املاک است. 

 وی با بیان اینکه ثبت اسناد، املاک، شرکت‌ها، وقایع ازدواج و طلاق، اسناد رسمی و اجرای مفاد اسناد رسمی از جمله خدمات ارائه شده توسط این اداره‌کل است افزود: سامانه‌های الکترونیکی از قبیل سامانه ثبت شرکت و موسسات غیرتجاری، سامانه جامع املاک، سامانه ارجاعات و اقدامات، سامانه اسناد رسمی و مالکیت معنوی، سامانه اینترنتی طرح صنعتی، سامانه اینترنتی اختراع و ...، در بستر نرم‌افزار برای ارائه بهتر خدمات راه‌اندازی شده است. 

 الوندی با اشاره به الکترونیکی شدن فرایندها و اهم اقدامات صورت گرفته در حوزه کاداستر اظهارداشت: طی بیش از یکصد سال فعالیتهای سازمان ثبت، اسناد و املاک دردفترچه های ۱۶ و ۳۲ برگ بصورت دستنویس بود که بدلیل وجود آسیب هایی چون امکان جابجایی وتعارض املاک و تعدی اشخاص به حریم مجاور و... ثبت اسناد اقدام به ایجاد بانک اطلاعاتی املاک و تبدیل اسناد مالکیت از شکل دفترچه ای به اسناد کاداستری کرد.

 وی گفت:راه اندازی سیستم کاداستر اقدام مهمی در جلوگیری از جعل،مبارزه با فساد اداری و افزایش سلامت اداری است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان با اشاره به پاسخ سریع استعلامات در حداکثر ۴۸ ساعت، یادآور شد: بر اساس اجرای تکالیف ابلاغ شده ۷ میلیون نسخه سند اسکن و بانک جامع اطلاعاتی ذخیره و آرشیو شده و در بخش‌هایی چرخش فیزیکی پرونده از بین رفته است. 

 وی با اشاره به ارائه ۶۰ خدمت توسط این اداره‌کل، گفت: در سال گذشته ۴۲ هزار و ۲۷۷ سند مالکیت صادر شده است و بازداشت ۷۹۷۵ فقره املاک، ۶۹۱۸ فقره رفع بازداشت املاک، ۴۷۶۹ فقره تفکیک، افراز سند، ۷۲۱ فقره ثبت شرکت، ۳۴۱۷ پلمب دفاتر مالی و... از دیگر اقدامات این اداره کل به شمار می آید.

 الوندی از وصول بیش از ۴۷۴ میلیارد ریالی مطالبات خبر داد و خاطرنشان کرد: وصول مطالبات در سال گذشته ۵۳.۵ درصد نسبت به سال ۹۶ افزایش داشته که این مهم در راستای تقویت بخش اجرایی بوده است.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.