خراسان شمالی- معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: شنبه هفته آینده همزمان با سالگرد شهادت امام جعفر صادق (ع) خراسان شمالی میزبان پیکر ۱۰ شهید گمنام خواهد بود و پیکر پاک این شهیدان در پنج نقطه استان آرام خواهند گرفت‌.

خراسان شمالی میزبان پیکر ۱۰ شهید گمنام می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی ، ولی الله حیاتی در نشست هماهنگی مراسم تشییع شهدای گمنام استان، اظهار داشت: پیکر پاک این شهدا عصر جمعه هفته جاری وارد فرودگاه می شوند و بنیاد حفظ آثار، پیکرها را تحویل می گیرد.

حیاتی افزود: اولین مراسم استقبال از پیکر پاک شهیدان ساعت ۹ صبح شنبه در شهرستان فاروج خواهد بود و سپس ساعت ۱۱ صبح وارد شهرستان شیروان خواهند شد.

وی تاکید کرد: فرمانداران شهرستان های فاروج و شیروان تمهیدات لازم برای استقبال از پیکر شهدا فراهم کنند و اطلاع رسانی های لازم برای حضور مردم در مسیر استقبال انجام شود.

حیاتی تصریح کرد: مراسم استقبال از پیکر شهیدان در مرکز استان عصر روز شنبه از مسیر میدان آزادگان به مسجد انقلاب خواهد بود و پس از نماز مغرب و عشاء مراسم وداع با شهیدان و شام غریبان شهدا برگزار می شود.

وی مطرح کرد: ساعت ۸:۳۰ صبح یک شنبه هفته آینده مراسم محوری تشییع پیکر شهیدان در مرکز استان از مسیر مسجد انقلاب به میدان کارگر برگزار می شود و در ادامه پیکر شهدا برای خاکسپاری به شهرستان ها حمل خواهند شد.

حیاتی تاکید کرد: مراسم استقبال، تشییع ،خاکسپاری و تدفین پیکر پاک شهیدان باید به بهترین نحو ممکن برگزار شود و بنابرین متولیان امر باید تمهیدات لازم را فراهم کنند.

وی گفت: دستگاه های فرهنگی در بحث اطلاع رسانی ورود جدی داشته باشند تا آمادگی لازم در عموم مردم استان برای استقبال از پیکرشهدا ایجاد شود و همچنین شهرداری ها فضای شهری را برای ورود این شهیدان آماده کنند.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی افزود: شرایط کنونی کشور شرایط ایستادگی و مقاومت در برابر توطئه های دشمنان انقلاب و جمهوری مقدس اسلامی می باشد و ورود پیکر این شهدا بار دیگر مشق ایستادگی را به ما آموزش می دهد.

ولی الله حیاتی تصریح کرد: در شرایط کنونی حساس کشور بیش از زمان دیگر نیاز به تاسی از مکتب، سیره و مرام شهدا هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.